ADSL van KPN met Ark Soho router

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
Hi allemaal ,

sinds enige tijd heb ik adsl en de router al langer , ik heb al even gezocht maar niet te oplossing kunnen vinden , hoe de router te laten werken met adsl ,
gistron (daar komt ie van ) zegt dat het niet kan , klopt dit ?
en zo ja welke andere router , goedkoop of duur werkt dan wel en wat zijn de voor dan wel de nadelen van goedkoop of duur ,

zelf heb ik alle instellingen die de router bied al geprobeerd maar helaas werkt dit niet , zonder router werkt adsl weer wel .

wie het weet mag het zeggen ,

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
Welke Ark SoHo heb je?

Als dat de 104 of de 108 is dan kan het dus wel.
Maak verbinding met je router via http://192.168.1.1 en ga dan naar WAN/PPTP en voer daar de gegevens in van je provider.
Connection ID op 0 laten staan.

/edit: foutje, er stond PPPoE ipv PPPTP

[ Voor 19% gewijzigd door RobTaunus208 op 03-12-2003 19:32 ]

• Misterpc
o , vergeten te vermelden ,
ik heb een 104 met 4 poorten ,
en ja ik heb de computer al op 192.168.1.1 als gateway ingesteld tijdens het proberen , en dat wil nog wel maar de router zelf instellen op het adsl modem ook nog wel maar dan werkt het op de een of andere manier niet .

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Welk ADSL modem heb je dan en hoe heb je die precies ingesteld?

• Misterpc
het gaat hier om een standaard door kpn geleverd ethernet modem voor 1 aansluiting die ik standaard het ingesteld voor tiscali ,
ip : 10.0.0.151 , kan ook op 150 eindigen ....
subnet mask 255.255.255.0 .
en gateway op het modem
10.0.0.138 , ook te gebruiken voor het instellen van het modem via http .

verder gewoon de handleiding gebruikt om een of ander ini file in te laden in het modem , verder geen aanpassingen en de gebruikte kabels zijn allemaal oke ,
want anders kun je zonder router er geen verkeer door krijgen .

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je hebt dus de Thomson SpeedTouch 510? Zie dan ook de Alcatel Speedtouch 510 FAQ. :)

Als je zonder router internet via het ADSL modem, moet je dan een VPN verbinding maken, of volstaat het instellen van de TCP/IP instellingen?

• Misterpc
mocht het nu zo zijn dat ik de ark soho router niet aan de praat krijg met adsl van kpn met welke router kan ik dit dan wel goed krijgen ?

ik denk zelf aan een :
linksys BEFSR41 of een
linksys BEFSX 41 , de laatste is wel wat duurder ,
of zijn er nog andere alternatieven ,

ik wil het graag bij gistron kopen , (in de buurt) maar die hebben dan alleen heel goedkope dingen , en ik heb de indruk dat ik daar niet echt goed aan doe om die dan te kopen .

• Misterpc
goed ,

weet iemand nog een site of pagina met tips en tricks om mijn ark soho en het modem van kpn aan de gang te helpen ,
ik heb zelf niet echt een oplossing kunnen vinden ,

of welk andere router het wel goed zal doen ?
bijvoorbeeld linksys ..

• Misterpc
hallo ,

nog even een vraag , het lijkt te lukken met de router alleen schijnt hij er nu na zoveel tijd een keer me op te houden ,
kan dit de router zijn of het adsl modem ?

en wat is een mogelijke oplossing ?

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
probeer eens de laatste firmware versie in je Ark te pompen.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Blazer schreef op 03 december 2003 @ 19:58:
Je hebt dus de Thomson SpeedTouch 510? Zie dan ook de Alcatel Speedtouch 510 FAQ. :)

...
Sorry hoor, maar lees nu eerst die link van Blazer door en dan kom je er hopelijk snel achter dat die SpeedTouch 510(i) AL EEN ROUTER IS EN DAT JE VERDER ALLEEN EEN SWITCH NODIG HEBT OM HET NETWERK TE VERDELEN OVER MEERDERE PC'S MOCHT JE DAT WILLEN.

grmbl

(hierbij wel als voorwaarde dat je die Alcatel SpeedTouch 510(i) hebt, maar dat is wel zeer waarschijnlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door Quantor op 09-12-2003 14:46 ]

• Misterpc
De laatste firmware ben ik niet echt blij mee daar andere mensen wisselde resultaten hebben met het uploaden .... , dat risico dat het fout gaat is net iets te groot , het lijkt een beetje op russich roulette .

en wat betreft switch of router , al zou het met switch kunnen , ik heb hier nu eenmaal al een router staan ..... dus wil ik het ook graag zou aan de gaan krijgen , wat ook gelukt is , maar het lijkt erop , is overigens nog niet helemaal zeker dat iets het na verloop van tijd niet meer wil doen , alleen moet dit nu eerst wel gebeuren voor ik kan uitzoeken wat het is .
En daar vraag ik nu dus naar , of er dus mensen zijn met vergelijkbare configuratie die dit ook hebben gehad maar een oplossing hebben .

Pagina: 1