Toon posts:

Welk monitorprofiel kiezen in Adobe Gamma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn computermonitor (een Samtron 76B) min of meer proberen te calibreren via Adobe Gamma (in Configuratiescherm). Ik probeer de Wizard te gebruiken maar d'r zijn nog wel een paar dingen die niet zo goed werken of die ik niet echt snap, nl:

- bij de eerste stap, zijnde het instellen van helderheid/contrast van het scherm, zet ik het contrast op 100% (zoals gevraagd) en brightness 0% en dan nog komt het binnenste vak (dat zo zwart mogelijk moet zijn, maar toch nog te onderscheiden moet zijn van de omringende zwarte band) er vrij bleek uit. Misschien dat mijn monitor wat ouder begint te worden (hij is nu 3 jaar, maar niet echt intensief gebruikt)? Weet er iemand of het verstandig is om de brightness/contrast verder te regelen via de beeldkaartinstellingen (kan in princiepe ook lijkt me, maar zo staat het alvast niet beschreven in de wizard)? En heeft dit geen negatieve effecten op de beeldkwaliteit? Ik heb een Hercules Kyro II

- bij de volgende stap (zie foto) moet je het monitorprofiel kiezen. Iemand een idee welk er van toepassing zou kunnen zijn op mijn monitor? Kan ik een ander merk/type kiezen dat dezelfde eigenschappen heeft dan mijn Samtron (een Trinitron bvb) of moet ik sowieso 'Eigen' kiezen? Heeft dit monitorprofiel veel invloed op het verdere goede verloop van de instellingen?

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa437759/Parking/adobegamma.jpg

Alvast bedankt voor de hulp.