Toon posts:

film openen duurt eeuwen (windows XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem. Wanneer ik een film probeer te openen (DivX, Xvid, Mpeg, whatever), dan doet de mediaspeler er 1 tot meerdere minuten over om het bestand te openen. Afspelen gaat uiteindelijk perfect en vooruitspoelen en zo ook.

Een avi openen duurde voorheen enkele seconden en ik heb niets veranderd aan m'n systeem. Ik heb verschillende mediaspelers geprobeerd. Ik had altijd ffdshow met alleen t ac3filter geinstalleerd.

Dit ging prima tot ik het probleem kreeg. Ik heb dus ook andere codec packs geprobeerd maar niets helpt. Ik heb voor het probleem begon niets extra geinstalleerd of veranderd.

Het probleem ligt blijkbaar niet aan de codecs of de mediaspeler...

Iemand een idee waar dit wel aan kan liggen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gokje: zet je virusscanner eens uit [edit=of exclude .mpg etc].
Trouwens geen permanente oplossing tegenwoordig, als je mplayer blijft gebruiken

Check ook welke processen druk bezig zijn in zo'n pauze.

Hoe dan ook WOS --> SA

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 03-12-2003 18:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Virus scan staat uit :( Tijdens het openen zie ik ook geen processen die overdreven veel geheugen gebruiken.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 18:51 ]

Verwijderd

niet goed gelezen... sorry

edit:

is er IETS ook al is het nog zo onbenullig dat je aan je sys hebt verandert toen het gebeurde?

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:46 . Reden: verkeerde gelezen ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het nog eens met BSplayer geprobeerd. Deze speler opent de films wel direct! erg vreemd...

Toch wil ik graag weten waarom bijvoorbeeld Radlight en Windows mediaspeler er zo ontzettend lang over doen, dus als iemand mij kan helpen. Ik gebruik liever Radlight namelijk. Ik heb al een herinstallatie gedaan van de spelers.

Verwijderd

Heb je toevallig een "Backup" van Love Actually af proberen te spelen?

Verwijderd

volgens mij probeert die mediaplayer de codecs van internet af te halen en komt ie via een omweg tot de ontdekking dat de codecs van BSplayer ook goed zijn......

probeer de tooltje XP antispy eens? daar kan je dat enablen of disablen, helpt dat niet, dan zit er nog zat andere handige dingen in die je irritant zou kunnen vinden aan Xp

http://www.xp-antispy.org...rent=category&filecatid=2

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. "Love Actually" heb ik nooit gehad, maar het gebeurt ook bij elk bestand. Antispy heb ik net geprobeerd, maar het mocht niet baten. Zitten idd wel andere leuke opties in :)

Als iemand anders me nog kan helpen, hoor ik het graag!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
Pagina: 1