Socket gemold?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik heb vanmiddag een nieuw cpu-tje gekocht en sinds dien denk ik als dat kan, dat ik de socket van m'n mobo heb gemold.
De 1e x kreeg ik een alarm dat de cpu niet goed zat.
Haal de cooler eraf en ja hoor, de cpu hing er nog aan..... (terwijl ik had gevoeld of ie goed vast zat, maar kennelijk niet dus :( )
Toen nogmaals geprobeerd en weer hetzelfde verhaal :(
Toen nog maar een x, deze x cpu goed doorgedrukt en dat voelde beter.
Sindsdien start alles op maar start de pc niet door, geen piep, geen signaal naar de videokaart/monitor.
Heb ik nou de socket gemold?? (Asus p4s8x-x)
Alle stekkers e.d. nagelopen, geheugen, kaarten, kabels...... alles zit goed.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 22:18

Jiffy

God, you're ugly!

Heb je het al geprobeerd met je oude cpu? Ik acht de kans groter dat je de cpu vern**kt hebt dan dat je dat bij de socket is gelukt...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:48
Lijkt me niet dat je je socket hebt gemold ik weet niet hoe hard je hebt geduwt misschien dat een printspoor stuk is of er een pinnetje van de processor is afgebroken toen je em er met koelblok en al eruit trok

• ScooBY_DoO
Nee, die ''oude'' cpu had ik er ook al weer in gehad en zit er nu ook nog in....
Helemaal niks doet ie...fans gaan draaien en that's it

Alle kabels los..... cmos meerdere malen gereset

[ Voor 25% gewijzigd door ScooBY_DoO op 03-12-2003 19:02 ]

Verwijderd

Zit die oude cpu ook los in de socket? Probeer je cpu's (bijde) eens bij iemand om te kijken of ze nog in orde zijn.

Verwijderd

dan lijkt het idd erop dat je socket gesloopt is, misschien dat het hendeltjuh niet meer goed functioneert en dat dus niet alle pinnen goed contact maken. Maar ik vrees dat je hiervoor het beste de cpu's even op een ander moederbord kan testen. Doen ze het dan wel dan is je mobo inderdaad kapot en word het een nieuwe aanschaffen

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:07:
dan lijkt het idd erop dat je socket gesloopt is, misschien dat het hendeltjuh niet meer goed functioneert en dat dus niet alle pinnen goed contact maken. Maar ik vrees dat je hiervoor het beste de cpu's even op een ander moederbord kan testen. Doen ze het dan wel dan is je mobo inderdaad kapot en word het een nieuwe aanschaffen
Hendeltje functioneerd nog goed en de cpu zit nu ook echt voelbaar vast

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:07:
Opsturen naar Asus bedoel je.

Verwijderd

SandeR schreef op 03 december 2003 @ 19:13:
[...]

Opsturen naar Asus bedoel je.
als er nog garantie op zit moet je die natuurlijk claimen, dat bedoelde ik ook. Maar ik had ff niet gelezen om wat voor een mobo het ging ( ik d8 dat het een relatief oud moederbord was )

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

[knip]

Laat maar, niet goed gelezen :).

Eh, het kan zijn de er nu in je socket een klemmetje krom is zodat een pootje niet meer goed contact maakt.

[ Voor 63% gewijzigd door RetepV op 03-12-2003 19:24 ]

Macbook Pro

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem.

In september een reeks nieuwe onderdelen gekocht .
Ik heb het oude MB + Proc + Geheugen in een keer uit mijn bigtower verwijderd en in de zak gestopt waar het nieuwe moederbord in zat daar na in de doos en in de kast.
2 weken geleden had ik nog wat spullen over en dacht ik bouw een tweede pc.
Alles in een big tower geplaatst met 300 W Voeding en ook het enige wat gebeurt is dat de fan op de proc gaat draaien en die van de voeding en verder gebeurt er niets.
Ik heb toch niets van het mb afgehaald dsus je zou zeggen het mb+proc+ramm zijn nog intakt het moet ergens anders aanliggen.

Ik ben ook al twee weken aan het proberen maar k kan het niet vinden.
maar ik hou deze post in de gate mischien zit er een oplossing voor mij tussen

• ScooBY_DoO
RetepV schreef op 03 december 2003 @ 19:23:
[knip]

Laat maar, niet goed gelezen :).

Eh, het kan zijn de er nu in je socket een klemmetje krom is zodat een pootje niet meer goed contact maakt.
Zou goed kunnen, een paar pennetjes waren wel wat krom, die heb ik weer rechtgezet.
De cpu's net in deze pc getest en die doen het nog..... dus mobo maar opsturen.
Kan dat rechtstreeks naar Asus of moet dat naar de sjop waar ik het gekocht heb?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
ScooBY_DoO schreef op 03 december 2003 @ 19:55:
[...]

Zou goed kunnen, een paar pennetjes waren wel wat krom, die heb ik weer rechtgezet.
De cpu's net in deze pc getest en die doen het nog..... dus mobo maar opsturen.
Kan dat rechtstreeks naar Asus of moet dat naar de sjop waar ik het gekocht heb?
Sjop.

Maar dat kun je zo ff opzoeken :)

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:34:
2 weken geleden had ik nog wat spullen over en dacht ik bouw een tweede pc.
Alles in een big tower geplaatst met 300 W Voeding en ook het enige wat gebeurt is dat de fan op de proc gaat draaien en die van de voeding en verder gebeurt er niets.
Heb je gechecked of je moederbord niet ergens contact maakt met een verkeerd afstandsbusje? Ik ken iemand die had zelfs eens een moederbord aan de kast vastgeschroefd *zonder* afstandsbusjes :). En hij maar telefonisch aan mij vragen wat er misschien mis kon zijn. Ik kon dat echt niet zien via de telefoon, dus ik dacht dat het mobo gewoon kapot was, totdat hij mij 2 dagen later mailde 'Goh, ik heb nu afstandsbusjes geplaatst en nu doet 'ie het wel.' :+.

Macbook Pro

Verwijderd

ik heb nu het MB uit de tower gehaald zodat hij niet contact kan maken met dingen die niet horern.

maar nog steeds hetzelfde. Ook springt de monitor niet aan alsof er geen signaalgegeven wordt hij blijft in standby staan (oranje lampje)

ik weet het echt niet meer

Verwijderd

kan maar 1 ding zeggen, ga met je moederbord terug naar de winkel, dit duidt echt op een kapot moederbord.

Verwijderd

kan niet meer

te oud

ben wel al aan het kijken naar een upgrade setje
Pagina: 1