Toon posts:

tweede (ongewenst) draadloos netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een draaiend draadloos netwerk, WinXP, Speedtouch 570, kaartje in laptop, WEP 128 aan, werkt prima.

Echter, na een tijdje (variabel, maar binnen 5 min.) vindt ie een tweede naamloos (zonder ESS-ID) netwerk (van de buren?!) en ben ik de verbinding kwijt, omdat het lijkt alsof ie niet weet met welk netwerk hij verbinding wil. Die kan ik snel herstellen door weer op verbinding maken te klikken en m'n goeie netwerk te kizen, maar je downloads zijn gestopt, msn ligt eruit etc.

Dit lijkt me niet met zendsterktes te maken hebben ofwel? De verbinding is namelijk vrijwel altijd zeer goed..en ik zit ook niet op grote afstand.

Kan iemand helpen? bvd

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als je in de eigenschappen kijkt van de WLAN verbinding onder XP dan kan je aangeven welke verbinding er gekozen moet worden. Ga anders werken met een sleutelbeveiliging, dan kun je aangeven dat je alleen verbingen accepteerd die de zelfde sleutel hebben. Dan laat hij, als het goed is, zelfs die andere verbindingen niet meer zien bij het venster 'beschikbare WALN's' :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Als je dan ook nog internet hebt.... :) Kennis van me internet nu al een aantal maanden, hij heeft het toch maar even gemeld. Was geen probleem :)

Verwijderd

schakel de ingebakken wifi prut van wxp uit en gebruik de tools van de fabrikant van je wifi kaart...

suc6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:07:
schakel de ingebakken wifi prut van wxp uit en gebruik de tools van de fabrikant van je wifi kaart...

suc6
Ehm over het algemeen wordt je daar niet vrolijk van, sterker nog: ik draai helaas winxp omdat de Asusprogramma's zo brak zijn als de pest :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
offtopic:
Woon je toevallig in Wierden ? Ik zie sinds een maand of wat ook steeds een 2e draadloos netwerk. Kans is klein natuurlijk, maar ben even nieuwsgierig.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:39:
[...]

Ehm over het algemeen wordt je daar niet vrolijk van, sterker nog: ik draai helaas winxp omdat de Asusprogramma's zo brak zijn als de pest :)
Heb nergens last van, gebruik de Mobile Manager en de Control Center na alle tevredenheid. Vooral Auto Roaming is cool, hoef je nooit meer iets in te stellen qua proxies e.d.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ha bedankt allemaal voor de reacties. Ik gebruik idd de standaard XP ingebakken 'troep', maar t kaartje is van Lan-express..en ik kan nergens andere software vinden om te gebruiken...iemand?

En nee ik woon niet in Wierden O-)

Kan ik met die andere software ook makkelijk gebruik maken van een sleutelbeveiliging?
Trouwens dat andere netwerk is dus niet van de buren, want dat zie ik er nu ook af en toe bij staan...en die heeft gewoon een naam.
En ik heb in de instellingen van de router nog wel de optie aangevinkt dat er alleen contact gelegd mag worden met dat ene bekende kaartje met dat en dat MACadres :?
Pagina: 1