Niet kunnen surfen

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klein probleempje bij een collega van me.

Hij heeft een netwerk met ADSL. Van het modem krijgen de NICs IP adressen DNS server en gateway. Dus hij pakt alles zelf.

Nu werkt dat op 2x XP en 1x Win2K machines wel. En ik kan gewoon surfen etc.

Maar op 1 Win98 pc kan ik niet surfen.
Ik krijg wel goede ip adres en DNS etc. Ik kan ook gewoon www.tweakers.net pingen.
Maar ik kan niet surfen.
Het gaat om IE 6.0 en Win98. in IE6.0 staat geen Proxy aan ofzo.

Iemand een ideetje?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 12:15

Tux

Kijk eens in de instellingen van IE bij Verbindingen of daar alles goed staat. Dus geen inbelverbindingen enzo.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Xavier
  • Niet online
Tux schreef op 03 december 2003 @ 18:12:
Kijk eens in de instellingen van IE bij Verbindingen of daar alles goed staat. Dus geen inbelverbindingen enzo.
Dat staat allemaal goed. er staat geen proxy ingevuld ofzo.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VPN verbinding naar je ADSL-modem / router en vervolgens die verbinding vergeten mij de 98 machine in de firewall toe te voegen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xavier
  • Niet online
The_Eagle schreef op 03 december 2003 @ 19:20:
VPN verbinding naar je ADSL-modem / router en vervolgens die verbinding vergeten mij de 98 machine in de firewall toe te voegen?
Nope, ik hoef niks op het modem te doen als het goed is. Want ik krijg wel gewoon ip adres etc van het modem en kan ook gewoon norton updaten en pingen naar buiten. Maar ik kan alleen niet surfen.

• Xavier
  • Niet online
Niemand die nog iets weet?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Xavier schreef op 05 december 2003 @ 08:19:
Niemand die nog iets weet?
Kan je zeggen welke melding je krijgt ?

Je zegt wel dat je niet kan surfen, maar kan je wel op andere poorten iets doen zoals mail binnehalen, newgroups, icq, msn etc. ?
Probeer anders even Mozilla te downloaden, kijken of het daarmee wel lukt. Dan weet je eigenlijk gelijk of het aan je intelling ligt.
Pagina: 1