[openoffice-calc]numpadpunt moet komma weergeven

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik gebruik tegenwoordig openoffice als standaard officepakket. Werkt allemaal prima, behalve 1 detail.

In calc (het spreadsheet prog van openoffice) wordt de punt op het keypad als punt geinterpreteerd. Dat is ook logisch, aangezien mijn keyboard op US international staat. Zodra ik mijn keyboard op Dutch zet wordt de punt door openoffice keurig als komma geinterpreteerd. Nadeel is dat de rest van m'n keyboard ook als dutch keyboard wordt gezien. Dat is nogal irritant omdat vraagtekens, &-tekens en nog veel meer dingen nu niet meer kloppen.

Op de een of andere manier doet excel dit wel goed. Bij US-international instellingen wordt m'n keypad punt gewoon een komma. Overigens in Word blijft het gewoon een punt. Het lijkt er dus op dat MS speciaal voor excel een andere keymapping heeft gebruikt.

Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg dat calc hetzelfde doet? Ik ben alle instellingen van openoffice al nagelopen, maar daar stond niets relevants tussen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:43
Excel (heel office eigenlijk) kijkt niet alleen naar de keyboard settings, maar ook naar de locals/invoertaal. Opzich zou het niet zo moeilijk moeten zijn om te implementeren.s