Toon posts:

Geheugen op videokaart testen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zijn daar programma's voor om je geheugen op videokaart testen, aangezien ik een kapotte videokaart had, en nu een nieuwe heb wil ik weten of ik dat kan testen met een programma?

zo ja, waar tevinden dus officieele sites

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:54:
zijn daar programma's voor om je geheugen op videokaart testen, aangezien ik een kapotte videokaart had, en nu een nieuwe heb wil ik weten of ik dat kan testen met een programma?

zo ja, waar tevinden dus officieele sites
Gewoon spellen draaien en kijken of je artifacts hebt :?

Raku

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen geheugenspecifieke tests, wel bijvoorbeeld 3D Mark, Aquamark, en veel spellen. Test daar dus eens mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 03 december 2003 @ 17:55:
Geen geheugenspecifieke tests, wel bijvoorbeeld 3D Mark, Aquamark, en veel spellen. Test daar dus eens mee :)
jammer dat dat niet bestaat, want ddr of sdram kun je wel testen dus vroeg het me af of het ook kon met een videokaart

in iedergeval bedankt voor je informatie

Verwijderd

Dit is zoiets dat zie je gewoon!

Kapot geheugen = jaggies, artefacts...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:59:
Dit is zoiets dat zie je gewoon!

Kapot geheugen = jaggies, artefacts...
ben ik niet helemaal met je eens

artifacts kan ook komen door bijv coolertje werkt niet meer dus warmte probleem

of door overclocken

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:28:
[...]

ben ik niet helemaal met je eens

artifacts kan ook komen door bijv coolertje werkt niet meer dus warmte probleem

of door overclocken
Maar hij heeft hem net nieuw , dus cooler niet meer werkt is uitgesloten (en even kijken natuurlijk) en om te testen of je kaart wel goed is ga je hem natuurlijk niet eerst OC-en :)

Raku

Verwijderd

ipv gelijk te roepen dat ie maar een benchmark moet doen want als die niet goed loopt kan het aan van alles liggen: vk incompatilteit met rest van systeem, verkeerde drivers, oude direct-x, slechte koeling, foute waarden in de bios van videokaart, bios van mobo niet korrekt ingevuld of de benchmark patch vergeten te installeren enz enz enz

de TS wilt alleen maar weten of er misschien een tool bestaat om de geheugen van zijn videokaart te testen. antwoord: nee, je kan wel een benchmark doen maar die zal je niet kunnen vertellen of je videogeheugen goed is of het precieze probleem aan kunnen wijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:55:
ipv gelijk te roepen dat ie maar een benchmark moet doen want als die niet goed loopt kan het aan van alles liggen: vk incompatilteit met rest van systeem, verkeerde drivers, oude direct-x, slechte koeling, foute waarden in de bios van videokaart, bios van mobo niet korrekt ingevuld of de benchmark patch vergeten te installeren enz enz enz

de TS wilt alleen maar weten of er misschien een tool bestaat om de geheugen van zijn videokaart te testen. antwoord: nee, je kan wel een benchmark doen maar die zal het probleem niet aan kunnen wijzen.
dankjewel mr dude jij bent degene die goed het topic heb gelezen _/-\o_

Verwijderd

Er is wel een tooltje om te testen of je videokaart correct werkt: artifact tester.
//(eigenlijk: niet te ver overclocked is / geen artifacts vertoont)

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=201

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:16 ]

Pagina: 1