Zelf ben ik zowel hobbymatig als beroepsmatig bezig in de wereld van de mobiele telefonie. Ik vind het nog altijd een prachtige wereld, waarin de ontwikkeling en technologie al jarenlang voor niets staan. Goede, recente voorbeelden daarvan zijn onder andere de Sonyericsson P900, Siemens SX1 en de Nokia 6600. Ik heb het hier over de zogenaamde smartphones. Er zijn er natuurlijk nog meer, maar ik zou er graag twee modellen willen uitlichten, om die eens tegenover elkaar te zetten. Aangezien de P900 in een andere (lees: zeldzame) categorie valt dan de SX1 en de 6600, laat ik de P900 nu even weg. Ik wil graag een vergelijking maken tussen de SX1 en de 6600, mede omdat ze in dezelfde prijscategorie vallen. De twee populaire modellen worden al langer in één adem genoemd, maar is dat terecht of juist niet? En waarom dan niet? Wat heeft de één voor op de ander?
Het is uiteraard mogelijk om de specificaties van de SX1 en de 6600 van een andere site te copy/pasten, maar dat had ik zelf ook kunnen doen. Ik ben meer benieuwd naar de persoonlijke opinie van iedereen. Waarom zou JIJ overgaan tot een aankoop van de SX1 of de 6600? Wat vindt de modale of veeleisende gebruiker belangrijk, en waarom?
Persoonlijk heb IK, ondanks vele gelijkenissen tussen de modellen, een voorkeur voor de SX1. Waarom? Ik zal dat kort toelichten.
Mijn voorkeur gaat uit naar de SX1 want:
- lichter qua gewicht, stuk dunner
- ingebouwde stereo FM-radio
- ingebouwde STEREO MP3 speler, 6600 is MONO via Realplayer
- geavanceerdere camera, o.a. 4 x zoom bij foto's en opname van langere filmpjes
- datakabel en (stereo) headset meegeleverd
Ik ga er van uit dat de afwijkende toetsenindeling van de SX1 wel gaat wennen. (Veel) oefening baart immers nog altijd kunst.
In Duitsland is de SX1 vanaf volgende week te koop.
Dus: waarom wel/niet een SX1, waarom wel/niet een 6600???
Ik ben reuze benieuwd naar de meningen, opinies en argumentatie van iedereen hier.
Het is uiteraard mogelijk om de specificaties van de SX1 en de 6600 van een andere site te copy/pasten, maar dat had ik zelf ook kunnen doen. Ik ben meer benieuwd naar de persoonlijke opinie van iedereen. Waarom zou JIJ overgaan tot een aankoop van de SX1 of de 6600? Wat vindt de modale of veeleisende gebruiker belangrijk, en waarom?
Persoonlijk heb IK, ondanks vele gelijkenissen tussen de modellen, een voorkeur voor de SX1. Waarom? Ik zal dat kort toelichten.
Mijn voorkeur gaat uit naar de SX1 want:
- lichter qua gewicht, stuk dunner
- ingebouwde stereo FM-radio
- ingebouwde STEREO MP3 speler, 6600 is MONO via Realplayer
- geavanceerdere camera, o.a. 4 x zoom bij foto's en opname van langere filmpjes
- datakabel en (stereo) headset meegeleverd
Ik ga er van uit dat de afwijkende toetsenindeling van de SX1 wel gaat wennen. (Veel) oefening baart immers nog altijd kunst.
In Duitsland is de SX1 vanaf volgende week te koop.
Dus: waarom wel/niet een SX1, waarom wel/niet een 6600???
Ik ben reuze benieuwd naar de meningen, opinies en argumentatie van iedereen hier.