Toon posts:

SX1 vs. 6600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zelf ben ik zowel hobbymatig als beroepsmatig bezig in de wereld van de mobiele telefonie. Ik vind het nog altijd een prachtige wereld, waarin de ontwikkeling en technologie al jarenlang voor niets staan. Goede, recente voorbeelden daarvan zijn onder andere de Sonyericsson P900, Siemens SX1 en de Nokia 6600. Ik heb het hier over de zogenaamde smartphones. Er zijn er natuurlijk nog meer, maar ik zou er graag twee modellen willen uitlichten, om die eens tegenover elkaar te zetten. Aangezien de P900 in een andere (lees: zeldzame) categorie valt dan de SX1 en de 6600, laat ik de P900 nu even weg. Ik wil graag een vergelijking maken tussen de SX1 en de 6600, mede omdat ze in dezelfde prijscategorie vallen. De twee populaire modellen worden al langer in één adem genoemd, maar is dat terecht of juist niet? En waarom dan niet? Wat heeft de één voor op de ander?

Het is uiteraard mogelijk om de specificaties van de SX1 en de 6600 van een andere site te copy/pasten, maar dat had ik zelf ook kunnen doen. Ik ben meer benieuwd naar de persoonlijke opinie van iedereen. Waarom zou JIJ overgaan tot een aankoop van de SX1 of de 6600? Wat vindt de modale of veeleisende gebruiker belangrijk, en waarom?

Persoonlijk heb IK, ondanks vele gelijkenissen tussen de modellen, een voorkeur voor de SX1. Waarom? Ik zal dat kort toelichten.

Mijn voorkeur gaat uit naar de SX1 want:

- lichter qua gewicht, stuk dunner
- ingebouwde stereo FM-radio
- ingebouwde STEREO MP3 speler, 6600 is MONO via Realplayer
- geavanceerdere camera, o.a. 4 x zoom bij foto's en opname van langere filmpjes
- datakabel en (stereo) headset meegeleverd

Ik ga er van uit dat de afwijkende toetsenindeling van de SX1 wel gaat wennen. (Veel) oefening baart immers nog altijd kunst.
In Duitsland is de SX1 vanaf volgende week te koop.

Dus: waarom wel/niet een SX1, waarom wel/niet een 6600???
Ik ben reuze benieuwd naar de meningen, opinies en argumentatie van iedereen hier.

Verwijderd

omdat de sx1 nog niet leverbaar is 8)7

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:01
Hoe kom je erbij dat de SX1 vanaf volgende week leverbaar is in Duitsland(bron)?
Mijn voorkeur gaat uit naar de SX1 omdat:

1.) Het is geen Nokia(ik heb gewoon niks met nokia's, altijd ruzie met ze).
2.) Zoals je al zei het stereo geluid.
3.) De camera is vrij goed, de 6600 is niet echt beter geworden kwa camera sinds de 3650 als ik zo de pics bekijk die gemaakt zijn met dat toestel.
4.) Hij is kleiner, en de 6600 vind ik zo " bol" lijken.
5.)Ook is het design iets om van te houden(wat ik dus doe, lijkt me heerlijk om te trainen met die knoppen).

Verwijderd

Eddos schreef op 03 december 2003 @ 19:05:
Hoe kom je erbij dat de SX1 vanaf volgende week leverbaar is in Duitsland(bron)?
Mijn voorkeur gaat uit naar de SX1 omdat:

1.) Het is geen Nokia(ik heb gewoon niks met nokia's, altijd ruzie met ze).
2.) Zoals je al zei het stereo geluid.
3.) De camera is vrij goed, de 6600 is niet echt beter geworden kwa camera sinds de 3650 als ik zo de pics bekijk die gemaakt zijn met dat toestel.
4.) Hij is kleiner, en de 6600 vind ik zo " bol" lijken.
5.)Ook is het design iets om van te houden(wat ik dus doe, lijkt me heerlijk om te trainen met die knoppen).
en datakabel en headset krijg je erbij :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 11:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Mijn mening weet je natuurlijk wel....

Maar als we een keuze moeten maken tussen de 6600 en SX1, wat voor mij heel moeilijk is.
Dan zal ik waarschijnlijk toch voor de SX1 gaan, mede door de door jou geleverde pro's.

Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat als een telefoon zich wil gaan profileren als een PDA of alleskunner, dan moet je toch zeker in bezit zijn van een touchscreen.
En er is maar 1 merk geweest die daar de zelfde mening over heeft dan mij.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Aangezien ik geen Nokiafan ben, louter persoonlijk, wacht ik al bijna een jaar op de SX1! Aangezien ik een carkit van Siemens heb, is het lastig om over te stappen naar een ander merk. Bij de SX1 hoef ik alleen maar een ander houdertje te monteren. Kijk trouwens nog wel een beetje met een schuin oog naar de P900, maar dat is hier OT.

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 17:21
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:50:
- geavanceerdere camera, o.a. 4 x zoom bij foto's en opname van langere filmpjes
*kuch* Digital zoom *kuch*

Afgezien daarvan zou ik ook voor de SX1 gaan, want ja... iedereen loopt met Nokia 8)

offtopic:
Ik hou 't gewoon bij mn P900

Verwijderd

Topicstarter
Ginz, op zich heb je daar zeker gelijk in, maar de P800/P900 zit in het absolute topsegment van de markt. Ik doel in dit topic juist op het segment net daaronder, voornamelijk omdat dat segment beter bereikbaar is voor het grote publiek. Daarbij biedt zowel de SX1 als de 6600 waarschijnlijk meer dan voldoende voor dat grote publiek.

Opvallend (hoewel, misschien niet) is dat men tot nu toe kiest voor de SX1. Ik vraag me daarom af waarom er dan toch momenteel mensen een 6600 aanschaffen en niet even een maand op de SX1 wachten. Of is daar, afgezien van de beschikbaarheid van de SX1, een goede reden voor?

Verwijderd

er zijn mensen (waaronder ik) die al maaaanden aan het wachten zijn op de Sx1 en dat nu gewoon zat zijn en daarom gewoon de 6600 kopen die soortgelijke functies heeft! kijk een radio boeit mij ook weinig, alleen een stereo mp3 speler is wel interessant, maar het toetsenbord van de 6600 is daarentegen weer beter, dus zo is er voor elk wat wils! ;)

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 21:11
Ik ga voor de 6600:

Vooral omdat ik Nokia gewend ben, en vaak
compatable is. (Iets wat bij andere merken
altijd maar afw8en is).

De punten die de TS opsomde zijn voor mij
niet echt van toepassing:

- die paar gram merk ik niet
- radio gebruik ik op mn 8310 ook nooit
- met 4x zoom wordt 't er ook allemaal niet mooier op

Dat de 6600 alleen mono-geluid heeft is een duidelijk minpunt ja.

Maar misschien zijn er tegen de tijd dat ik em ga kopen veel leukere
foontjes. 1e kwartaal van 2004 komen er een hoop nieuwe als ik 't zo lees...

Verwijderd

Waar de telefoons precies te koop zijn in Nederland weet ik - ik woon niet in Nederland en werk voor development, niet voor sales :( Wel weet ik dat het inderdaad een slim lb connector is en dat je eventueel de taal kan veranderen na aanschaf. Je moet de SW dan opnieuw flashen met SW die beschikbaar komt via service center of internet. Ik kan eventueel andere vragen benantwoorden, maar vraag me niet om SW - dat kan ik simpel niet geven. Wel kan ik officiele SW links sturen in de toekomst. Ik verwacht specifieke product vragen te kunnen beantwoorden.

Verwijderd

Interessant topic!

Ik zit zelf ook al bijna een maand te tobben over welke smart-phone ik zal kiezen en als ik eerlijk moet zijn is de keuze niet bepaald makkelijk.

Inmiddels heb ik toch de knoop doorgehakt en is mijn oog gevallen op de SX1. Deze zal dus mijn nieuwe speeltje worden :).

De punten die doorslaggevend waren voornamelijk de FM-Radio en de MP3 speler die de 6600 niet of half heeft. Ik heb het liefst een telefoon die zo multifunctioneel mogelijk is en een MP3 speler mag dan natuurlijk niet ontbreken.

Die camera kan mij gestolen worden, voor dat soort activiteiten heb ik m'n digicam.

Ik had in het begin wel mijn twijfels over de SX1 aangezien er aldoor software problemen waren en keer op keer werd uitgesteld (eerste smart phone van siemens). Dit is nu allemaal verleden tijd en de phone is sinds kort leverbaar in Duitsland (wel aan de dure kant though). Gelukkig liep ik niet zo heel lang geleden tegen deze telefoon aan dus de wachttijd was voor mij aardig kort itt andere mensen hier @ got. Nog maar een maandje en dan is hij van mij, my preciouss... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 22:46 ]

Verwijderd

kijk hierheens, zie je heel veel plaatjes van de sx1 naast de 6600:
Verwijderd in "Siemens SX1"

Verwijderd

Topicstarter
Mr.SX1 > speelt de SX1 ook .wma bestanden?

• OurLadyPeace
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik zit dus te twijfelen tussen de Nokia 6600 en de Siemens sx1...
Zijn der misschien mensen die me kunnen overhalen voor 1 van de twee te kiezen:P?

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 09:50

Specht

Il Cuore Sportivo

OurLadyPeace schreef op 17 januari 2004 @ 11:41:
Zijn der misschien mensen die me kunnen overhalen voor 1 van de twee te kiezen:P?
Ik zou de Siemens pakken, die is net even iets completer dan de Nokia, al is de toetsenbord indeling misschien niet voor iedereen even prettig.
Ik als Nokia fan, vind de 6600 te saai qua vormgeving, en er wordt ook al enorm veel mee geadverteerd, loopt dadelijk iedereen met een 6600 en alleen daarom al zou ik de Sx1 nemen. :7

Nokia komt over 3 maanden geloof ik met een 6600i versie, ook weer zoiets doms, koop je een dure telefoon komen ze vlak daarna al meteen met een "opvolger". :/

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26

Barca

In Search Of Sunrise

OurLadyPeace schreef op 17 januari 2004 @ 11:41:
Nou als je die posts hierboven leest is het toch wel duidelijk waar de consensus ligt zou ik zeggen. :+

En NEE, de SX1 speelt GEEN .wma bestanden af.

Verwijderd

Nou ik kan je zeggen ik ben nu in het bezit van de Siemens sx1.....
en ik kan je vertellen in een woord...Hij is geweldig!!! (of zou het een 'zíj' zijn?)

Laat ik even een lijstje maken:
-Qua gebruikers gemak: +++++

-Bediening toetsen: +++ ( =nog wel wennen)
maar er komt een (bleutooth toetsen boordje van palm) dus dan kan je zeer snel notities, e-mailtjes en sms en mms berichten sturen!

- De software:+++++
is eindeloos, zie: http://www.my-siemens.com...252FSX1M%252Fdesc,00.html

en dan moet je maar kijken bij de software shop!

-Gamen: +++++ 3d games! ook geweldig Ik heb nu grand prix motor racen erop ...heerlijk als ik onderweg ben en even niks te doen heb!

-Organizer:+++++ gewoonweg ook goed en overzichtelijk.

-Fm Radio: +++++ deze verbaasde mij nog het meest Wat een mooi en vol geluid!

-Camera: ++++ Minstens zo goed als de samsung E700

Camera filmpjes:+++ Is aardig maar meer ook niet

-geheugen: Uitbreid baar tot 512 mb via een mmc card!!!!

ik vind trouwens dat siemens mij maar moet gaan betalen voor deze reclame...
maar ze verdienen het...

Enig nadeel mijn USB aansluiting werkt nog niet goed, maar dat schijnt met de volgende software update verholpen te zijn ;) ;)
En als je veel dingen doet (dus veel aplicaties draait: gaat de baterij snel op!) :/

Dus ja ik kies en heb al gekozen voor de Siemens sx1 en niet de Nokia Dinky toi/ playmobiel 6600..... 8)

• misanthroopia
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01-2020
Ware het niet dat de nokia 6600 bij een 2-jarig abo van t-mobile gratis is. Voor de SX1 betaal je dan nog zo'n 170 euri.
Pagina: 1