Toon posts:

[XP] 100% cpu gebruik na openen deze computer!?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste tweakers,

Ik heb vorige week al een topic geopent met dat ik 100%cpu gebruik heb als ik van me hdd naar me usb.ext hdd een avi film verstuurde. Ik kreeg als antwoord:

XP kan AVI niet verwijderen?
1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.

Nadat ik dit heb uitgevoerd ging het versturen van data naar me usb ext. hdd redelijk goed, me cpu bleef onder de 40%.

Dezelfde dag nog terwijl ik Deze Computer opende duurt het nu 2 a 3 seconden langer voordat ik me schijven en me mappen zie in Deze Computer. Als ik gelijk- tijdig op Ctrl-ALt-Del druk zie ik dat me cpu percentage dan gelijk naar 50% springt of hoger! Dit is heel irritant, als ik schakel naar andere vensters gaat het goed, maar als ik weer naar Deze Computer schakel springt me cpu weer naar de 50 - 100%.

Ik heb al de registerbestand van de hierboven opgegeven al weer terug invgevoegd maar dat mocht niet baten! ;(

Wie kent dit probleem en weet er misschien een oplossing voor?!? :O

ALvast bedankt voor de reacties!! :Y)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 18:31

Hu9o

Schokkend

Draai ad-aware eens

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Hey waar kan ik ad-aware vinden 8)7 ? Wat doet ad-aware precies?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:12
Deze move ik naar WOS want de cpu gaat niet hardwarematig uitzichzelf zomaar vol staan te draaien met.... met wat eigenlijk? Check je taskmanager eens welke processen zoveel cycles vreten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:52:
[...]

Hey waar kan ik ad-aware vinden 8)7 ? Wat doet ad-aware precies?
Nog nooit gehoord van google ofzo ?

dit heb ik binnen 2 sec gevonden
http://www.google.com/sea...UTF-8&oe=UTF-8&q=ad-aware

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net ad-aware 6 geinstalleerd en uitgevoerd, ik kreeg een aantal foute registerkeys en heb die dan vervolgens ook netjes verwijderd. Ik krijg nog steeds die ene fout dat me cpu% op 100 springt ;( ?!?!? Iemand een ander oplossing en oja kijk ook ff deze link hieronder :/

http://home.wanadoo.nl/kamruddi/ehm.JPG

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Abbadon schreef op 03 december 2003 @ 17:54:
<knip> Check je taskmanager eens welke processen zoveel cycles vreten.
^ dit ook nog gelezen? ff kijken wat het is en post de naam ff.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het even gecheckt en ik zag dat explorer.exe de meeste cpu % gebruikt als ik deze computer open :)

Oja, ik hbe trouwens een:
amd xp2000
768 mb ram
asus a7v8x

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Heb je misschien een cd in je cd-rom speler, dat explorer daarop moet wachten tot die op toeren is? En je hebt ook een externe Hdd, moet die misschien ook op toeren komen?

Want ik heb ook wel eens dat als ik een cd in m'n speler heb, dat bij het openen van my computer er zo'n zaklampje komt. Maar dit komt dan door het op toeren moeten komen van de cd.

Verwijderd

Topicstarter
Hu9o schreef op 03 december 2003 @ 19:03:
Heb je misschien een cd in je cd-rom speler, dat explorer daarop moet wachten tot die op toeren is? En je hebt ook een externe Hdd, moet die misschien ook op toeren komen?

Want ik heb ook wel eens dat als ik een cd in m'n speler heb, dat bij het openen van my computer er zo'n zaklampje komt. Maar dit komt dan door het op toeren moeten komen van de cd.
hEY,

ik heb geen cd in me cdspeler en mijn externe hdd die staat momenteel uit en toch heb ik het probleem ;( ?!
ANdere suggesties "iemand :| " ?!?!?!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:44:
Hey beste tweakers,

Ik heb vorige week al een topic geopent met dat ik 100%cpu gebruik heb als ik van me hdd naar me usb.ext hdd een avi film verstuurde. Ik kreeg als antwoord:
vorige week :D
Dat was gister man.. dat je dat nu al niet meer weet :)
maarja, vervelend dat je nog steeds problemen hebt.
Ik zou helaas geen oplossing voor je weten..

jammer dat ik gister toch je probleem niet heb opgelost.

• basketje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2023
ik heb hetzelfde probleem. als ik "Deze Computer" open, duurt het heel lang en ook in de taskmanager staat er dat explorer.exe 100% cpu gebruikt..

Het rare is dat ik wel rechtstreeks naar een schijf kan, dit geeft geen wachttijd.
Zou het eventueel ook aan een netwerk verbinding kunnen liggen?
ik heb een 1 op 1 netwerkje met een andere pc..

mijn specs:
Athlon 2600
mobo: Asus A7n8x deluxe
1 Gb DDR Ram
120 Gb harddisk, opgesplitst in 3 partities
en 1 DVD speler, waar geen cd in zit..

[ Voor 5% gewijzigd door basketje op 04-12-2003 08:42 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wil je aub niet kicken binnen 24h :)

Que ben ik nou zo scheel? Of loop ik een compleet andere post te editen :?

Aha Elevator had een aantal kicks/replies getrashed.

Ik zou het zo snel niet weten, maar misschien dat een HijackThis log uitkomst biedt.

[ Voor 75% gewijzigd door Mike Jarod op 19-12-2003 21:51 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je hebt het dus ook als je alleen de explorer opent. heb je toevallig een grote zip file ergens staan?

de windows verkenner gaat bv standaard naar mijn documenten. de explorer gaat dan die zip lezen, dat kost ontzettend veel tijd. ik had bv een keer een backup file erin staan.

die zip lees mogelijkheid kun je uitschakelen. als het dat is zak ik je wel een linkje geven of moet je zelf ff zoeken met google naar "disable zip windows xp"

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Kan het zijn dat dit gebeurd is nadat je een nieuwe firmware voor je DVD-rom geinstalled hebt? ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Ik kreeg het nadat ik DFX for winamp geinstalled heb.

Erg vreemd allemaal. heb ook geen progjes draaien die cpu gebruiken het is puur explorer.exe.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 23:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Welke hardware onderdelen staan er in je My Computer scherm?
HDD's, CD/DVD-rom, zip, webcam / scanner?
Geef eens een lijstje

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Ben momenteel niet thuis, maar heb een

P4 2,8 GHZ (800 mhz FSB)
Asus motherboard (d8 de c800)
1 gieg Intern geheugen (400Mhz)

Nec 1300A dvd-brander (deze heb ik geupdate tot versie 1.0a)

gewone dvd-rom

En een Ati Radeon 9600 videokaart d8 ik.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat het probleem inmiddels wel opgelost is. TS vraag dateert namelijk van 3 december en 't zou wel vervelend zijn als dit nog niet verholpen was ...

@ [Verwijderde gebruiker], heb je alle updatres voor Windows ook binnen, al eens op spyware gescand. Hierover meer info [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :) Virussen ook uitgesloten ?
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 09:52:
Maar bij mij is het niet opgelost !!!!!!!
Sorry was me niet helemaal duidelijk ;)

[ Voor 57% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2004 09:53 . Reden: add ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Maar bij mij is het niet opgelost !!!!!!!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:14

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dit probleem heb ik ook gehad, simpel op te lossen.
Open taskmanager, kill proces explorer, new task, cmd (explorer niet opnieuw starten), browse naar betreffende map, del *.avi (als meer avi's zijn, deze eerst verplaatsen)
Done

Verwijderd

Maar ik heb geen *.avi gebruikt. Bij mij zit het probleem ergens anders in.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt volgens mij een ander probleem dan de topicstarter - ik ga je topic dan ook sluiten - open even een nieuw topic waarin je duidelijk aangeeft wat je al geprobeerd, en gedaan hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.