Toon posts:

[SAT] digitale tuner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nogal new-b op sateliet gebied, maar ruzie met casema en beschik over centrale schotel dus wordt nu echt tijd voor een tuner.
Heb alleen geen id welke ik moet kiezen. Heb al aardig wat forums overal door gelezen maar kom er nog steeds niet uit.

Het lijkt me wel handig als ik 1 kanaal kan opnemen en een andere kan kijken.
Wat is dan het beste om te doen, 2 goedkopere tuners kopen of een waar 2 tuners inzitten?
Of misschien wel combo van een tuner en een sat kaart voor in mijn pc (pIII 866) om op hd op te nemen.
Pc hangt zoiezo al aan mijn tv.

Verder moet ie vrij simpel te bedienen zijn (ben niet blond maar toch) en een goede kwaliteit beeld geven.
Suggesties?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 09:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:26:
Ben nogal new-b op sateliet gebied, maar ruzie met casema en beschik over centrale schotel dus wordt nu echt tijd voor een tuner.
Heb alleen geen id welke ik moet kiezen. Heb al aardig wat forums overal door gelezen maar kom er nog steeds niet uit.

Het lijkt me wel handig als ik 1 kanaal kan opnemen en een andere kan kijken.
Wat is dan het beste om te doen, 2 goedkopere tuners kopen of een waar 2 tuners inzitten?
Of misschien wel combo van een tuner en een sat kaart voor in mijn pc (pIII 866) om op hd op te nemen.
Pc hangt zoiezo al aan mijn tv.

Verder moet ie vrij simpel te bedienen zijn (ben niet blond maar toch) en een goede kwaliteit beeld geven.
Suggesties?
HD recording is nogal CPU intensief. Mpeg-2 namelijk :) Als ik (zie sig voor specs) een filmpje opneem, dan kan ik voor de rest niets met mijn PC beginnen omdat de CPU load meteen vol op 100% knalt.

Er zijn diverse leuke tuners verkrijgbaar. Mijn ouders hebben een Nokia MediaMaster 9500. Die is moeilijk meer te verkrijgen, maar die kan alles. Heeft alleen geen 2 tuners.

Ook hoor ik vaak het merk Topfield genoemd als zijnde erg goed. Ik heb er alleen zelf geen ervaring mee.

Hier kun je overigens veel meer info vinden mbt. schotel, tv etc.:
http://www.sat4all.com/ubbthreads/ubbthreads.php?cat=

He who controls the Spice, controls the Universe.