Toon posts:

Analoge videobeelden > pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik mijn analoge videobeelden, van mijn Sony Handycam CCD-TRV108E (PAL) in m'n pc? 8)7

Ik heb al het een en ander in GoT gezocht en gevonden, maar ik heb nog steeds geen duidelijk beeld hoe het nu allemaal in elkaar zit. Ik wil mijn beelden omzetten naar m'n pc, en een beetje digitaal bewerken, om ze vervolgens weer op videotape te zetten. Ik hoor veel over de Pinnacle DC10 oid :? Maar zo'n kaart is al weer gauw 200 euro... Het is niet dat ik 'proffesioneel' bezig wil gaan, gewoon de video'tjes maken van leuke momenten en een beetje bewerken op de pc. Ik hoorde echter ook een manier via tv-out. Nou heb ik geen videokaart die over deze optie beschikt, maar kan het natuurlijk wel aanschaffen, als dit goedkoper is dan een andere manier ;) Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden, maar toch een beetje kwaliteit over houden, zodat ik nog wel kan zien wie d'r op het video'tje staat :) Alvast harstikke bedankt _/-\o_

Edit/ hij werkt met Hi8 tapes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 17:16 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 18:15
Je hebt een kaartje nodig die over video-in beschikt om het van je camera naar je pc te krijgen en een video-out om het weer naar je VCR te krijgen en zo op band te zetten.

Zit er trouwens geen firewire aansliuting op die camera? Mijn camera werkt ook met Hi8 tapes en heeft dat ook. Zit bij mij bovenop vooraan bij de lens.

[ Voor 32% gewijzigd door Master__R op 03-12-2003 17:18 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat doe je middels een kaart die beschikt over een S-VHS of Composite in en Out.

Met een TV-Out, de naam zegt het al, kun je niets. Het is namelijk een TV-Out. ;)

En 200 € is niet het geld wat je betaald voor een "profi" kaart hoor. ;)

Je hebt dus gewoon een kaartje nodig wat analoge signalen accepteert en kan versturen, een capture kaart. En de DC10 schijnt hier behoorlijk populair in te zijn.

Je zou wel beelden weer van je TV-Out van je videokaart terug kunnen sturen naar je videocamera, mits deze over een ingang beschikt. Maar goed, dat was niet de bedoeling, het zal eerst naar je PC moeten. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen FireWire jammer genoeg... Wel S-video out, A/V out voor het linken aan m'n tv, en RFU DC out. Geen idee wat het allemaal is, ik wil gewoon graag m'n video'tjes bewerken :)

En ja, 't is vast geen profi kaart, maar als ik d'r een had zou ik me wel een prof voelen haha :) En ja, tv out om beelden te importeren zal moeilijk worden ja ;) Als ik het al maar op m'n pc heb, ben ik al blij :)

Om nou even op de kaart over te gaan welke ik nodig heb: Ik heb even gekeken in de pricewatch en een paar dingen gevonden. Hier vind ik: Pinnacle PCTV Pro, over video-editing kaarten. Kost een kleine 90 euro, niet zo heel duur.

Hierover vind ik het volgende:

-Top kwaliteit TV tuner voor kabel-TV en antenne-ontvangst
Real-time opname van stereo FM radiozendingen in MPEG en Microsoft® (WMA) audioformaat
-Digitale MPEG videorecorder voor TV en video-opnames van camcorders, videorecorders of DVD spelers
-Real-time MPEG1, MPEG2 en DV softwarecompressie met voorkeuze instellingen voor VideoCD, SuperVCD en DVD formaat
-Direct vanuit de PCTV Vision applicatie opgenomen MPEG1 en MPEG2 bestanden branden op CD of DVD
-Stilstaand beeld opnames met digitale beeldcorrectie van TV en aangesloten analoge videobronnen via PCTV Vision en geïntegreerde TWAIN interface
-Met geïntegreerde timeshift-functie. Pauzeer je TV programma’s wanneer je wilt. Kijk later verder waar je gestopt bent.
-Multi-zender matrix en automatische herkenning van de zendernaam
-Gebruiksvriendelijke timer voor tijdgestuurde opnames
-PCTV installatie-assistent voor een snelle en probleemloze installatie
-WebTekst voor het combineren van teletekst en internet en voor een pijlsnelle toegang tot alle teletekstpagina’s met comfortabele zoekmachine alsmede TOP-tekst support

Stilstaand beeld opnames met digitale beeldcorrectie van TV en aangesloten analoge videobronnen via PCTV Vision en geïntegreerde TWAIN interface.

Wordt met het bovenstaande stukje bedoeld dat hij analoge videobestanden kan importeren?

Kwa hardware zit er het volgende bij:

-PCTVpro PCI kaart, compact ontwerp met gecombineerde hyperband kabel en stereo FM tuner, TV stereo decoder
-Infrarood afstandsbediening met AA batterijen (ook programmeerbaar voor andere applicaties)
-Infrarood ontvanger voor seriële muispoort (RS232 9-pin)
-Audiokabel (ca. 30 cm lang; 2 x 3, 5mm connector) voor doorlussen naar een geluidskaart

Is dit wat ik zoek? Bwaha, ik moet echt worden bijgespijkerd op video gebied :)
Alvast bedankt jongens _/-\o_

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 18:15
-Digitale MPEG videorecorder voor TV en video-opnames van camcorders, videorecorders of DVD spelers

Volgens mij is dit wat je zoekt toch?

Moet ook wel goedkoper kunnen lijkt me trouwens hoor...

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Ik heb een tv kaartje gekocht bij de Aldi (€45/50), waar je ook prima mee beeld kan opnemen vanaf een camera. De kwaliteit zal misschien niet zo goed zijn als bij een duurdere Pinnacle kaart, maar als je gewoon een beetje gaat hobbyen is het op zich prima. Helemaal als je het eindresultaat op een gewone tv bekijkt, dan maakt het niet zo veel uit.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat wel een analoge camera dan? Dan zou het natuurlijk harstikke mooi zijn :) Maar dan heb je waarschijnlijk toch nog alleen maar het beeld, moet het geluid via de geluidskaart dan?

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Nope, er zit gewoon een s-video in op.

Verwijderd

Topicstarter
Prima, ga ik dat maar eens proberen haha :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die pinnacle kaarten zijn kwalitatief vaak niet zo verschillend aan de budget apparatuur hoor ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• leksie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 21:36
Ik heb dus ook een analoge sony camcorder en bezit ook de Pinnacle PCTV Pro kaart. Ik heb zowel via een composiet kabel als een Svideo kabel geprobeerd video te capturen maar het beeld is erg slecht (luxaflex beelden).

Waar kan dit aan liggen?

Bvd
Pagina: 1