Ik wil graag een bestandje opbouwen (Excel, Word, Acces), waarmee ik basisgegevens van klanten kan invoeren. Deze gegevens wil ik mergen met een bestaande PDF van de belastingdienst. Deze PDF kan afzonderlijk via de reader ingevuld worden (heeft dus velden en ook veldnamen). Maar hoe leg ik die link nou tussen die 2? Als ik bijvoorbeeld een lijst van 20 bandnamen heb, dan wil ik het liefst in 1 keer ze allemaal koppelen aan 20 formulieren op basis van die ene PDF file. PDF staat hier: http://www.allarts.nl/gageverklaring%20BD%202003.pdf
kun je de tekst niet via excel -> csv
dan via php uitlezen
en over de bestaande pdf (op de goede plek) zetten?
dan via php uitlezen
en over de bestaande pdf (op de goede plek) zetten?
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
huh? Dat gaat me iets te ver. Ik ben totaal geen programmeerheld, en weet niet eens waar PHP voor staat
. Ik was eigenlijk naar iets makkelijks op zoek dat je veldnamen uit een pDF kan koppelen met bv veldnamen in Access of Excel.
Het kan iig wel via pdf-lib, maar dan moet je wel proggen.
Indien je niet wilt programmeren zul je gewoon de volledige versie van Acrobat moeten nemen:
Indien je niet wilt programmeren zul je gewoon de volledige versie van Acrobat moeten nemen:
Quote van de Acrobat 6.0 site.Easily create and combine documents for review
Acrobat 6.0 Professional provides one-button Adobe PDF file creation from Microsoft Office applications and from Internet Explorer for Windows® — including converting entire Web sites. Create Adobe PDF documents simply by dragging and dropping files onto the Acrobat icon. Directly import paper documents into fully searchable Adobe PDF files, which can then be archived, distributed, or combined with other documents. In a single dialog box, combine spreadsheets, presentations, images, and more from multiple sources into one document for easy distribution and review. Generate the most compact Adobe PDF files by recompressing images or removing unnecessary fonts.
Hmmm, ik heb het geprobeerd met de volledige versie Acrobat 5.0. Daar kwam ik er niet uit. Ik ga eens op zoek in de 6.0 versie. Bedankt! (6.0 reader is retetraag, bij jullie ook?)