Ik ben bezig met het maken van een 'jukebox'. Dwz een Linux servertje met een geluidskaart, boxen en een zooi mp3tjes/Oggjes. Ik wil het geheel via een webinterface aansturen. Ik heb het op een computer met Red Hat 9 werkend gekregen. Ik roep noxmms aan vanuit php met het commando 'sudo noxmms -p nummer.mp3'. Noxmms is xmms waar alle grafische code uit is gehaald, gebaseerd op xmms 1.2.7. Met Red Hat 9 werkt dit dus perfect, zowel met de OSS als de ESD plugin van noxmms. Maar nu heb ik het op een andere computer geinstalleerd, met Fedora Core 1. Nu werkt het ook, maar alleen met de OSS plugin. Met de ESD plugin hoor ik niets. Dit is nog tot daar aan toe, maar het rare is dat als ik als een gebruiker inlog en ik tik het commando 'sudo noxmms -p nummer.mp3' in, dan doet ie het perfect, met ESD! Waarom kan/mag apache ESD niet gebruiken en een gewone user wel? Volgens mij staan alle rechten precies hetzelfde als op het andere systeem. En de user die dat commando wel kan uitvoeren staat niet in een speciale groep of zo.
Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is, want ik zit nu echt vast.
Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is, want ik zit nu echt vast.