Toon posts:

kan pc niet meer starten

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
kan mijn pc niet meer op starten, krijg geen beeld.
het lijkt wel , hoe kouder hij is hoe verder ik kom met opstarten.
als hij warm is kom ik niet eens verder dan de bios.
Ik heb een MS-6330 lite mobo (kt133 socket"A")
amd athlon 1000 tb procces

heb alles al gewisseld, videokaart , harde schijf enz enz

Kan iemand mij helpen...

gr willem.nl

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

heb je nu bewust of per ongeluk 2 topics aangemaakt ?
edit:
dit is namelijk niet de bedoeling

[ Voor 34% gewijzigd door under-world op 03-12-2003 16:54 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

under-world schreef op 03 december 2003 @ 16:54:
heb je nu bewust of per ongeluk 2 topics aangemaakt ?
edit:
dit is namelijk niet de bedoeling
Viel mij ook al op inderdaad.

@TS: Warmte probleem blijkbaar, wat je zelf dus ook al aangeeft. Check de cooler van je CPU eens.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
soory,
ben net lid geworden is mn eerste keer :D

Verwijderd

Topicstarter
cooler op cpu (plus alle andere coolers werken goeD!!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:01:
Dat ze goed werken wil nog niet alles zeggen. Is de CPU cooler wel goed op de CPU gezet, zit er wel koelpasta tussen, etc. check dit allemaal dus eens goed.

[edit]
Daarnaast zijn de specs van je gehele systeem wel handig. Welk mobo, welk geheugen, welke vidkaart, etc. Chipset zou ook weleens handig kunnen zijn, post die ook even.

[ Voor 23% gewijzigd door Godjira op 03-12-2003 17:20 ]

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Amd athlon 1gb socket a ( iceberg cooler)
msi 6330 lite mobo
512 gb geheugen (pc133)
asus v7100mx 32mb tv uit
maxtor 20 gb hd
agp 16mb nvidia riva tnt2
creative 5.1 player live
dvd speler
cdrw brander

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:01:
Hoe weet je zeker dat hij goed werkt? Op basis van wat stel je dat? Je hebt 'm er al af gehad, goed gemonteerd incl. thermal grease, gevoeld of 'ie heet wordt en de temperaturen (uitkomst graag) gecontroleerd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
heb een andere cooler geprobeerd,zonder resultaat helaas...
cooler en ribben gedemonteerd en schoon gemaakt alle oude pasta eraf gehaald (zooitje) gemonteerd alleen zonder cool pasta (heb ik niet in huis).
het wordt niet echt warm met een termometer wordt hij nog geen 34 gr ,maar lijkt of er een sensor zegt dat het wel warm is!!!
weet het niet meer hoor....

na de hele middag uit gestaan te hebben lukte het om het zwarte xp opstart beeld te zien maa daarna weer blauw scherm:irql-not-less-or-equal

• under-world

under-world

ooh-la dots

ok goed dat je even de stand van zaken update...

volgende vraag; Heeft het systeem altijd gewerkt of is het een nieuw systeem ?
Heb je zelf enig idee hoe het probleem is ontstaan ? Installatie game ? Hij werd heet en ging ineens uit ? PLaatsing van nieuwe hardware ? etc....
Weet je ook zeker dat je alle kaarten weer in de orginele volgorde hebt zitten nadat je aan het wisselen bent gegaan ?
edit:
typo

[ Voor 13% gewijzigd door under-world op 03-12-2003 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je tijd,

het systeem is nu +/- 2.5 jaar oud
heeft perfect gefunc
ging tijdens een cd branden ineens uit
heb geen nieuwe hardware geinstall
weet niet zeker of alles weer op de org plaats zit helaas

• under-world

under-world

ooh-la dots

Dan zal je operating system daar de mist in gaan. NT based operatingsystemen (2000-XP) hebben er soms best wel een hekel aan als je een kaart wisselt of ineens in een ander slot stopt. Om te kijken of alles nog werkt zou ik met alleen de vga kaart en harddisk proberen op te starten. Lukt dit niet kijk eens of je kan booten vanaf cdrom. (XP installatiecdrom) Je kan dan proberen de herstelconsole van XP te draaien om de zaken weer recht te zetten. Het kan zijn dat in eerste instantie een stuk hardware het heeft begeven en jouw operatingsystem daardoor in de war is geraakt qua hardwareconfiguratie.

[ Voor 15% gewijzigd door under-world op 03-12-2003 19:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 18:22:
heb een andere cooler geprobeerd,zonder resultaat helaas...
cooler en ribben gedemonteerd en schoon gemaakt alle oude pasta eraf gehaald (zooitje) gemonteerd alleen zonder cool pasta (heb ik niet in huis).
het wordt niet echt warm met een termometer wordt hij nog geen 34 gr ,maar lijkt of er een sensor zegt dat het wel warm is!!!
weet het niet meer hoor....

na de hele middag uit gestaan te hebben lukte het om het zwarte xp opstart beeld te zien maa daarna weer blauw scherm:irql-not-less-or-equal
die foutmelding krijg ik als ik hem te veroverclock
ik denk toch echt dat je koeler er niet goed op zit ( nu heb ik het over de koelpasta ) dus die troep eronder smeren. En dan zal alles wel weer goed functioneren.

Verwijderd

Topicstarter
alles er uit gehaald,kan geen systeem herstel doen
opnieuw opgestart geen beeld meer :(

heb wel twee condensators gezien met bloemkolen er op ???

Verwijderd

Topicstarter
boot niet van cd rom of floppy

IK WEET HET NIE MEER!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
BLIJFT NU CONSTANT AUTOMATIES OPSTARTEN
KEER OP KEER. DOE ER NIETS AAN |:(

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:00:
alles er uit gehaald,kan geen systeem herstel doen
opnieuw opgestart geen beeld meer :(

willem.nl schreef op 03 december 2003 @ 21:04:
Denk hieruit op te maken dat je mobo een beetje brak is. Misschien handig om eens naar de leverancier van je mobo te gaan om hem te laten nakijken? Als er "bloemkolen" op condensatoren zitten betekend dat waarschijnlijk niet veel goeds.

Profile

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Stekker eruit?

En je kickt een beetje he :P, kijk eens rechts van je posts, daar zit een mooie edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif.

Verder moet er dacht ik wel koelpasta tussen die koeler en cpu, weet je zeker dat nu je cpu niet dood is :?.

En test het eens met een andere voeding, mijn pc wou ook een keer niet meer goed booten toen de voeding half dood was, terwijl alles wel aanging.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met rechts van je posts een mooie editknop??????zie ik iets niet???
:D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:00:

Je bedoeld dat je dat op jouw bord ziet? Indien ja, velen zijn je voorgegaan met vertiefde condensators, hier staan MSI's KT133 borden van die tijd helaas om bekend. Weggooien dat bord en koop maar wat anders zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ik kan me voorstellen dat je flipt want dit topic begint steeds meer de vormen van een ernstig hardwaredefect aan te nemen. Ik denk dat je de stekker eruit moet trekken en het ding eens moet onderwerpen aan een test. "Bloemkolen" klinkt niet al te best en duidt op een defect moederbord... :| sterkte iig

Verwijderd

Probeer eens wat ander geheugen. Als hij windows niet laad kan het daar aan liggen.
Mijn broertje heeft ook een msi (ms 6330) met een amd 1ghz cpu, maar die werkt naartoebehoren. Nooit een probleem mee gehad..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:01:
boot niet van cd rom of floppy

IK WEET HET NIE MEER!!!!!!!
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:04:
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:18:
wat bedoel je met rechts van je posts een mooie editknop??????zie ik iets niet???
:D
Iets minder enthousiast reageren wordt hier wel op prijs gesteld. Of je dus niet wil gaan staan gillen en/of een overschot aan leestekens gebruik. Gewoon normaal Nederlands schrijven is meer dan genoeg -echter doe het niet de MSN-way of zoiets ;) Omdat je volgens mij dus nog niet helemaal doorhebt hoe het hier op GoT als community zijnde aan toe gaat, wil ik jou vragen om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte aandachtig door te nemen ;)

Daarin staat o.a. dat e hier van jou wordt verwacht dat je eerst vooronderzoek pleegt eer je een topic opent, door o.a. de subforum-FAQ en het subforum-Beleid te doornemen. Hier is de eerste posting van het beleid van toepassing: PMG Beleid. Lees deze eens aandachtig door, doe de troubleshootwerkzaamheden en maak in geval van nood eventueel een topic aan. Maar let wel dat de topicstart compleet moet zijn. Aan "ik heb alles al gewisseld enz enz" hebben we werkelijk niks. Dan gaan de anderen komen met tips/suggesties welke je hetzij allemaal allang hebt gedaan (en dus niet in de startpost hebt vermeld) of reeds in de troubleshooter staat beschreven, waardoor de tips/suggesties dubbelop zijn.

Veel succes verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.