sun/sgi kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oi,

ik heb een beetje op marktplaats zitten rondkijken en zag daar allemaal sun/sgi bakken.
Nou heb ik rond gezocht en zag dat je op een sgi bak meestal irix moet draaien (waar ik geen zin in heb) dus ik wil een sparcstation kopen :P
Weet iemand toevallig of er ook winkels zijn waar ze sparc verkopen? of moet je het gewoon via internet 2e hands kopen?

oktnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:49

TeeDee

CQB 241

het makkelijkste lijkt me via internet om 2e hands te kopen.

Je loopt volgens mij niet zomaar ff een winkel binnen met de melding dat je een Sparc wilt kopen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51

SambalBij

We're all MAD here

Kijk eens bij www.nowthatsit.nl, die hebben van tijd tot tijd wel leuk (2de hands) sun spul.
Volgens een blokje op de site komt er binnenkort weer een partij van dat spul bij ze binnen, dus misschien interessant om die site eens in de gaten te houden?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
TeeDee schreef op 03 december 2003 @ 16:50:
het makkelijkste lijkt me via internet om 2e hands te kopen.

Je loopt volgens mij niet zomaar ff een winkel binnen met de melding dat je een Sparc wilt kopen.
Nee idd :)

Maar ik heb vorige week toevallig nog een Sun Sparcstation 4 gekocht van iemand hier op GoT (Jazzy) en daarna via Tweakers.net V&A een monitor kunnen regelen :D (20" Sun monitor, super ding!) :D

Maar via marktplaats kan ook prima hoor, en als je het niet helemaal vertrouwd dan kan je altijd vragen of je het beestje ff in actie mag zien voordat jij je geld gaat tellen ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wil je dan wel Solaris draaien dan? ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Op een sgi of sun moet je wel een dedicated OS draaien, anders heeft zo'n bak weinig zin natuurlijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.netbsd.org/Ports/sparc/ schijnt het anders ook leuk te doen op sundozen, en anders kun je http://www.debian.org/ports/sparc/ en http://www.openbsd.org/sparc.html ook nog overwegen, keus te over dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door blaataaps op 03-12-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoiezo al bedankt voor al deze reacties hier kan ik denk ik wel wat mee

en ik zag op marktplaats ook cobalt qube3.. kan je dit gebruiken als een workstation? en wat voor os draait daar op? (kan je er bijv ook gewoon debian opgooien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb zelf een Qube1, die kun je niet als werkstation inzetten.
Het enige wat er op zo'n Qube zit is netwerk en serieel.

Ik gebruik standaard Cobalt OS, is heel goed te doen :)
Machinetje draait mail, web en dns.
Aangezien alles is te managen via een webinterface heb je helemaal niets anders nodig.
Display achterop geeft wat summiere info zoals IP en wat standaard commando's.

Let wel, een Qube1 heeft 150Mhz 64bit RISC CPU. De Qube3 is opgebouwd uit X86 HW. Bij Sun op de site staan wel leuke PDF guide's e.d.

Conclusie:
Als server : Aanraader
Als werkstation : Weggegooid geld

[ Voor 60% gewijzigd door raymondw op 03-12-2003 17:27 . Reden: aangepast /spelfouten ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Het is sowieso! Maar bijna niemand doet dat goed hier.

Een cobalt cube is (geloof ik) gewoon een IBM compatible PC. Er draait een Red Hat afgeleide op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
tIs wat aan de prijs maar op http://www.gshiis.com/sun.asp kun je op een wat offcielere wijze 2e hands SUN spullen kopen. Misschien wel handig als er een onderdeel kapot gaat. Bij SUN is de support (End of life/ end of service) vaak al snel af en toch al onbetaalbaar.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Let wel ff op dat zo'n SGI bak waarschijnlijk sneller zal zijn dan een Spartstation! Irix is zo slecht nog niet btw.

Een vriend van mij heeft een tijdje trug een SGI Origin 200 gekocht met 1x 150 Mhz R6000 (geloof ik). Heeft toen via ebay 2x 195 Mhz R10.000 + extra geheugen gekocht (hij moest wel het moderbord hacken) voor een prikie. Dat ding ruled echt wel hoor, en is ook nog erg snel voor zo'n oud beest.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja ik draai liever linux dan irix ;) /me geen ervaring mer irix en geen zin om me daar in te verdiepen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:48

peace, love & linux

Waarom wil je zoiets? Linux kun je prima draaien op i386 hardware (dat zul je wel thuis hebben)
Waarom zoiets als een sun aanschaffen om linux op te draaien? Draai daar dan lekker het systeem op wat er op hoort. Het is leuk om ervaring op te doen met wat anders OS-sen en andere hardware

Zelf heb ik naast de nodige i386 prut een Digital Alphaserver 300 met Tru64 5.1 draaien.

En net een een Sparcstation 2 gekregen. Daar wil ik ook solaris op gaan draaien. (wel eerst ff mn nvram fixen ivm een dode batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ben het met avatar eens. Je wil wel een Sun of SGI, maar niet in nieuwe dingen (of oude) verdiepen.

Verder is de SUN linux versie (oude redhat klone), tamelijk brak en oud. Je zult er niet echt vrolijk van worden. Ga dus voor solaris of irix, dat is veel leuker, en je leer nog eens wat. Verder is de overstap niet zo heel erg groot als je linux gewend bent. Het blijft immers allemaal unix (ownee, nu geef ik SCO gelijk :+) ...

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 03-12-2003 23:41 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het de TS om het verkennen van nieuwe software/systemen? Of gaat het hem om het hebben van een niet intel bak?

In het laatste geval, is het geen idee om een alpha te nemen, dat is kwa OS-en het meest (en best) ondersteund (neem linux, de vrije BSD-s enzovoorts).

Van een SGI (MIPS bak, want ze maken ook intel machines) waar je geen IRIX op wil draaien krijg je denk spijt.... dan is het gewoon te beperkt ondersteund

Een Sun machine (vooral de 32bit machines) zijn goed ondersteund kwa OS-en (veel linux+ de vrije bsd's). De 64 bit (ultrasparc) is minder goed ondersteund... De OpenBSD port is wel super daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GormSuil schreef op 03 december 2003 @ 17:31:
tIs wat aan de prijs maar op http://www.gshiis.com/sun.asp kun je op een wat offcielere wijze 2e hands SUN spullen kopen. Misschien wel handig als er een onderdeel kapot gaat. Bij SUN is de support (End of life/ end of service) vaak al snel af en toch al onbetaalbaar.
Argh, dat zijn nog eens prijzen :X

* dion_b heeft recentelijk een SparcStation 20 op de kop weten te tikken in ruil voor een PCI SCSI-3 adapter met kabel :D

Dat is ook typisch voor oude Sun en SGI dingen- het zijn echt 'wat de gek ervoor geeft' systemen, er komen bij vlagen stapels van die dingen (bijna) gratis bij mensen terecht die dan enkele weggeven (ik heb een SparcStation 2 voor 3 flessen Bordeaux van eigenaar zien veranderen :+ ), anderen ruilen voor wat ze toevallig wel nodig hebben en kunnen gebruiken (hier het geval) en sommige gaan ze verkopen. Als je op een willekeurig moment naar bijv. Marktplaats.nl gaat (zij hebben een goed lopende Sun/SGI/Unix afdeling) zul je er altijd een paar Suns, SGIs en wat RS/6000 en/of PA-RISC (lelijke bakken trouwens...) zien staan, maar allicht kost het voor een 'speeltje' nog behoorlijk veel. Heb je daarentegen geduld en kijk je regelmatig is de kans groot dat je iets goeds voor weing kunt kopen of ruilen.

Patsmodus- mijn Sun:
2x SCSI SCA HDD (4.5GB en 1.3GB, de kleine wegens takkeherrie eruit gehaald)
128MB RAM (ondertussen dankzij leuke HCC grabbel tot 176MB uitgebreid)
en Sun keyb, mouse en volledige originele Solaris 7 serverpakket :D
minpunten wel:
8b TurboGX Sbus framebuffer (8b kleur zuigt...)
2x 50MHz uncached Supersparc Mbus CPU modules (moddertraag, met name door gebrek aan cache)

Daar nog zelf aan toegevoegd:
via Marktplaats 'Diversen' gevonden Toshiba slimline CDRom (met hardware hack naar Sun-compatible gemod) en een Sun/Sony GDM-20E20 monitor die ik toevallig in de kelder had liggen :+

Gisternacht Solaris 7 erop gezet, naar mijn slaapkamer vervoerd (waarbij huisgenoot gewekt om 6u... :P ) en bezig de boel te verkennen.

De installatie was overigens voorbeeldig (althans na de Sun mod van de CDRom drive, ervoor wilde hij niet booten...)- een OS uit 1998 op een systeem uit 1994 met een install prog waar MS maar met name ook een aantal Linux distro's anno 2003 flink wat van zouden kunnen leren. Bij elke optie een nOOb 'automatic' keuze, maar ook een help functie die uitlegt waar de vraag om gaat en een 'expert' manier om het zelf tot in detail te regelen.
Alles ging vrij soepel, al is 8b kleur hinderlijk, het OpenWindows desktop wil niet werken (gelukkig wil CDE (Common Desktop Environmen) wel) en heb ik nog niet de netwerk instellingen kunnen vinden om de gateway en DNS goed in te stellen, maar dat laatste gaat morgen zodra ik tijd heb opgelost worden.

Hoewel ik zeker geen Linux guru ben, ben ik er wel redelijk mee bekend, en valt op hoeveel dingen net iets anders zijn in Solaris- sommige foutmeldingen zijn zowaar sarcastisch (eigenlijk geweldig >:) ), de --help of -? switches werken niet, manual pages zijn anders, maar het is zeker niet minder. Vooral de interactieve PROM (BIOS) is geniaal, en hoe soepel het allemaal loopt op twee 50MHz CPUs is opmerkelijk (al is dat vermoedelijk grotendeels te danken aan de obscene hoeveelheid geheugen die er ondertussen in hangt).

Enig probleem is nu het vinden van hardware upgrades. Ik wil met name af van die TGX framebuffer, ofwel door een 24b/32b Sbus FB, danwel door een VSIMM te vinden waarmee ik de onboard FB kan gebruiken, en ik wil snellere, maar vooral ook gecachete CPU modules. Zie die maar eens te vinden...

Tenzij je voor USD 250/stuk 85MHz/1MB Supersparc II Mbus modules wilt kopen danwel voor USD 275/stuk 150MHz/512KB Hypersparc modules bij de goede lui van gshiis... en dan nog heb je geen 24b kleur (staat er niet tussen :'( )

Iig ben ik erg blij met m'n Sparcje en ben van plan'm ook nuttig te gebruiken als tik- en internetbak voor in bed. Ik zou dan ook iedereen die eens wat anders wil proberen aanranden om dat te doen, maar dan om met geduld een goede deal te vinden en bovendien absoluut de originele OSsen erop draaien. Zo'n Sparc verdient het gewoon :)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 04-12-2003 05:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

hmmz

zou het kunnen functioneren als een web/ftp server? onder debian ? en kunnen er gewoon IDE disks aan ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dion_b schreef op 04 december 2003 @ 05:56:
[...]

Enig probleem is nu het vinden van hardware upgrades. Ik wil met name af van die TGX framebuffer, ofwel door een 24b/32b Sbus FB, danwel door een VSIMM te vinden waarmee ik de onboard FB kan gebruiken, en ik wil snellere, maar vooral ook gecachete CPU modules. Zie die maar eens te vinden...
Er waren tot voor een paar jaar altijd wel onderdelen te vinden, maar flink aan de prijs en meestal uit Amerika. Kijk eens op www.sunhelp.org voor wat nuttige links.
Iig ben ik erg blij met m'n Sparcje en ben van plan'm ook nuttig te gebruiken als tik- en internetbak voor in bed. Ik zou dan ook iedereen die eens wat anders wil proberen aanranden om dat te doen, maar dan om met geduld een goede deal te vinden en bovendien absoluut de originele OSsen erop draaien. Zo'n Sparc verdient het gewoon :)
Op de een of andere manier is Sun ook nog altijd mijn favoriete systeempje.
Solaris is ook nog altijd het snelste op een Sun. De tijden dat het Slowlaris was zijn al lang voorbij, al moet je je ver houden van elke Solaris onder 2.5.1, en op de langzamere sun4's (=alles behalve de sun4d en sun4m) kun je ook beter SunOS blijven draaien. Is ook iets makkelijker te begrijpen dan Solaris.
Maar goed, tegen huidige standaarden bestaat er geen snelle sun4.

Tja, en Solaris is BSD en Linux niet, daar zit een duidelijk verschil in. Verder is *nix /= *nix, tussen Linux/IRIX/Solaris/SunOS/younameit zijn er altijd duidelijke verschillen te vinden. Meestal zijn die verschillen dan ook nog diepgaand (opstarten/networking) en niet de user interface (ehm, bash-prompt).

Mijn patsmodus:
SS2
enkele IPC/IPX'en
een Sparc Classic,
ELC,
SS5, 160 MB ram (toen, 7 jaar geleden, best veel)
SS20, 2x SM71 CPU
SS1000, 4x SM51, 256MB Ram, 8 disken intern, 2x CD-ROM
Sparc Storage Array 1000 met een stuk of 10 4,2Gb SCSI-disks

Roep maar als je iets wil overnemen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

m0n0 schreef op 04 december 2003 @ 06:53:
hmmz

zou het kunnen functioneren als een web/ftp server? onder debian ? en kunnen er gewoon IDE disks aan ?
De nieuwere Suns (alle Ultra's op een enkeling na) kunnen IDE disks hebben. Kun je het beste wel Solaris 8 draaien want Solaris 7 heeft issues met IDE disken >8Gb.

En een webserver draait er altijd op. Maar onder Debian? Toch liever Solaris zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

m0n0 schreef op 04 december 2003 @ 06:53:
hmmz

De oudere SparcStations hebben geen IDE maar wel SCSI, zo heeft mijn SS20 bijvoorbeeld twee 3.5" SCA interne bays, maar als je grotere hoeveelheden (of non-SCA) drives wilt toevoegen kan dat gewoon extern (SCSI blijft gewoon SCSI, 50p externe connector kan op alles aangesloten worden)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
Ik weet niet of het hier hoort, maar wij hebben hier nog een SS5 staan die niet meer gebruikt wordt:

http://www.terena.nl/~dick/hardware

100 euro inclusief scherm (of roep ik nou ik heel ergs?)

mail dick@terena.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
ik weet niet of het helemaal legaal is om het hier te vragen aangezien het vrij offtopic is en er een speciale V&A afdeling voor is op tweakers.net, maar heeft iemand hier toevallig een externe SCSI-cdrom speler te koop/over/whatever voor mijn SS4? Ik denk dat ik hier wat meer mensen kan bereiken dan in T.net V&A waar ik ook al een 'gevraagd' advertentie heb staan... wie o wie kan mij helpen? ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 18:23
SGI machines hebben trouwens wel een nadeel. Er is dus bijna niet aan Irix CD's te komen in nederland. Af en toe staan er wel op Ebay, maar daar vragen ze vaak ook de hoofdprijs voor (100+ euro) en dan moet je ze vaak ook nog over laten komen vanuit US of Duitsland.
Helaas betekend dit voor mij dat ik een aantal SGI machines nu stil heb staan, omdat ik geen Irix installatie CD's heb (buiten een oude bekraste 5.3 CD die dus niet meer boot).
Weet iemand of je ergens in nederland (redelijk goedkoop) aan een setje 6.5 Irix cd's kunt komen ? Of heeft hier misschien iemand een setje liggen die men niet meer gebruikt en dus wil verkopen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Mark op 04-12-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
usr-local-dick schreef op 04 december 2003 @ 18:04:
Ik weet niet of het hier hoort, maar wij hebben hier nog een SS5 staan die niet meer gebruikt wordt:

http://www.terena.nl/~dick/hardware

100 euro inclusief scherm (of roep ik nou ik heel ergs?)
niemand gehoord, voor 50 euro dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 10-09 14:31
KenderThijssen spamt ons regelmatig met Suns die terug komen uit de verhuur, niet de hoofdprijs maar 't past ook niet in een PC-prive budget. ;)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet de hoofdprijs maar 't past ook niet in een PC-prive budget.
Het lijkt inderdaad wel of er verschillende categorieen zijn qua prijsstelling voor oude *nix-apparatuur. Vooral de lijstjes van bijvoorbeeld XS (xsnet.com) doen mij schaterlachen... ($700 voor 1 SUN Happy Meal 100mbit bijvoorbeeld, zelf gekocht voor 15 euro)

Ik ben nu zo ongeveer anderhalf jaar bezig met speuren en kopen/verkopen naar 'exotische' *nix-apparatuur en ben best trots op mijn huidige 'verzameling'

SGI Challenge S, 192 MB, 9GB, originele 6.5.18 IRIX-cd-set
Sun Ultra 1, 128MB, 4.3GB, 4 port 10mbit NIC en 1 100mbit Happy Meal, allen SBUS
Mac Quadra 800 met A/UX :P
Sun Javastation 'Krups'
Digital VAX 3100 :o
...en sindskort een SGI 320-behuizing (...dacht dat het ATX 8)7 was... think again, maar alles zit erin :) )

En nog veel meer zooi, hoort erbij, dozen vol connectortjes/scsi-stuff e.d.

Dit heeft vooral veel tijd gekost, kosten? alles bijelkaar misschien 300 euro, voornamelijk van de Sun/Unix/SGI-sectie van Marktplaats

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

killercow

eth0

Als je naar je NOS lan komt eind januari kun je wellicht daar een leuke machine op de kop tikken,

ik verkoop er een aantal sun machines, stapels sun geheugen en nog gesealde Solaris paketten, maar ik denk dat er ook wel andere systemen aangeboden worden.

mijn verzameling:
Sun 450 fully loaded, +2x StorEdge a1000
SGI 02 400mhz, 265mb ram DVD speler etc.
En wat oude meuk, zoals speciale SparcBus computers van Forte.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, wat moet je voor die o2 hebben, die wil ik echt wel van je overkopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

killercow schreef op 10 december 2003 @ 10:42:
Als je naar je NOS lan komt eind januari kun je wellicht daar een leuke machine op de kop tikken,
offtopic:
Wanneer was die eigenlijk, laatste week van januari staat me bij. Ik kan het topic niet vinden. Hoort die niet sticky te zijn??
Laatste week januari kan ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:42

MadCow*

<= icon space for rent

killercow schreef op 10 december 2003 @ 10:42:

ik verkoop er een aantal sun machines, stapels sun geheugen en nog gesealde Solaris paketten, maar ik denk dat er ook wel andere systemen aangeboden worden.

[snip]
Als je geheugen voor een Ultra10 hebt kom ik je lastig vallen ;)
/me zoeks ook nog een Creator3D voor zijn Ultrasparc.

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:00

DDX

MadCow schreef op 10 december 2003 @ 12:49:
[...]

Als je geheugen voor een Ultra10 hebt kom ik je lastig vallen ;)
/me zoeks ook nog een Creator3D voor zijn Ultrasparc.
hmms heb ik misschien nog wel thuis liggen
ff zoeken

heb ik toen uit m'n ultra10 getrokken omdat hij toch alleen servertje is...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

killercow

eth0

Haha R3boot toch :P

Ik heb hem net joh :P
ik neem hem zeker mee naar de NOS lan dus je kan hem daar aaien als je wilt, ik draait er nu irix op, gewoon zoals hij uit de doos kwam (was nog helemaal dicht :) )

Als ik hem over een maand al saai vindt dan mag je hem eventueel wel kopen, prijs weet ik uiteraard nog niet, hij is btw blauw en het OS stinkt :(, maar de 3d demo's zijn echt te stoer voor woorden net als je hardware zelf.

verder heb ik volgens mij alleen nog een stuk of 15 pakjes sealed geheugen van sun met het type nummer: X7004A wat 2x 128Mb is voor dingen als Netra's enzo,
maar wellicht past het ook in een ultra 10, daar zal de sun-site/google je wel mee kunnen helpen.

edit:

ff opgezocht,

X7004A - Memory
256-MB (2x128MB) Memory Expansion
Compatible With: Ultra 2, E220, E250, E450, Netra 8200, Ultra 30, Ultra 60

Maar als je die Ultra mee neemt naar de NOS-lan kunnen we het gewoon ff testen.

[ Voor 17% gewijzigd door killercow op 10-12-2003 14:47 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:42

MadCow*

<= icon space for rent

DDX schreef op 10 december 2003 @ 12:54:
[...]
hmms heb ik misschien nog wel thuis liggen
ff zoeken

heb ik toen uit m'n ultra10 getrokken omdat hij toch alleen servertje is...
Als je wat meer weet wil je dan contact opnemen? E-mail staat wel in mijn profiel.

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usr-local-dick schreef op 09 december 2003 @ 22:51:
[...]

niemand gehoord, voor 50 euro dan?
Daar is Vraag en aanbod voor.

Ik heb een tijdje geleden een SGI Indigo gekocht, met Irix 6.2 erop. Dit zijn echt goede computers. Alles is grafisch en heel mooi, het is best snel, het is leuk om weer eens wat anders te ontdekken, maar ik kreeg de software maar niet werkend! ;( Gcc wilde maar niks compilen, dus hij staat nu onder mijn bureau stoffig te worden.

Het 20" beeldscherm gebruik ik nog wel. Perfect ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook zo'n sun ding staan :P

Ultra 10 met 512mb en 20gb hd... op zich een leuke bak :P Toch een tijdje mee gedraaid...

Toch maar weg gedaan

Ik vind die IPXjes (en al die lunchbox modellen) wel supercool.. Als ik nog een keertje 1tje op de kop tik voor een paar centen neem ik hem mee...

Ik ben nu iets meer van de DEC kant (VAX / ALPHA)

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:10
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 00:09:
[...]Ik ben nu zo ongeveer anderhalf jaar bezig met speuren en kopen/verkopen naar 'exotische' *nix-apparatuur en ben best trots op mijn huidige 'verzameling'

SGI Challenge S, 192 MB, 9GB, originele 6.5.18 IRIX-cd-set
Sun Ultra 1, 128MB, 4.3GB, 4 port 10mbit NIC en 1 100mbit Happy Meal, allen SBUS
Mac Quadra 800 met A/UX :P
Sun Javastation 'Krups'
Digital VAX 3100 :o
Te gek!!!

Ik heb zelf liggen/staan (in de kast etc)

Sun SparcStation 10 en twee 5s (draaien Solaris, binnenkort gaat er eentje NeXTstep for Sparc draaien);
Sun Ultra 10 (met 128MB = te weinig);
NeXTstation mono turbo (NeXTstep 3.2 dev);
NeXTstation color turbo (NeXTstep 3.3 user) + NeXT SCSI color printer :*) ;
Apple Macintosh Quadra 650 met A/UX (orgineel in doos);
SGI Indigo 2 (R4400@200, 256MB);

niet unix:
Acorn RiscPC (StrongARM @ 287MHz was orgineel 200, zonder koelingblok/fan }) ) met RiscOS 4;
Apple Newton 2000 (StrongARM @ 162MHz);
PowerComputing PowerTowerPro (=Mac clone, helemaal gemaxed, draait BeOS en MacOS 9);
Divers Mac en PC spul...

Ben een beetje een GUI junkie :9

Ben altijd op zoek om de verzameling uit te breiden / up-te-graden.
Heb ook spul te koop / ruil.

[ Voor 12% gewijzigd door zakalwe op 11-12-2003 09:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 21:45:

Ik vind die IPXjes (en al die lunchbox modellen) wel supercool.. Als ik nog een keertje 1tje op de kop tik voor een paar centen neem ik hem mee...
Ik heb nog 1 IPC over. Er zit alleen geen ram in. Interesse? (ik hoef er niets voor te hebben.) Ik heb ook nog een 19" b/w monitor met 13W3 over. (zonder kabel)

Ik heb ook nog een SunPCi liggen (366Mhz AMD cpu op een pci kaartje) maar die heb ik nooit goed aan de praat gekregen. Als iemand interesse in die kaart heeft, of een 366Mhz cpu zodat ik die kan testen.....

En als iemand nog een scsi cdromdrive heeft voor Bezurk (voor z'n ss5)....

Ik heb een HP9000 C110 (aka 777), en die heeft een 15 pins monitor aansluiting, en verwacht 1280x1024 en sync on green....kan ik met een verloopje daar een sun 13w3 monitor op aansluiten? Of heeft iemand nog een monitor te koop voor dat ding? Of heeft iemand interesse in dat ding?

Ik denk dat dit topic trouwens best onder een soortgelijke functie kan hebben als de screenshots topics en de "welke linux dist?" topics....
Zakalwe schreef op 11 december 2003 @ 03:26:

Sun SparcStation 10 en twee 5s (draaien Solaris, binnenkort gaat er eentje NeXTstep for Sparc draaien);
Hoe kan je aan NeXTstep voor Sparc komen? Kan je dat legaal downloaden? zo ja, waar?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:24 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:22:
[...]
Ik denk dat dit topic trouwens best onder een soortgelijke functie kan hebben als de screenshots topics en de "welke linux dist?" topics....
Dan ben ik er eigenlijk voor om een Linux forum aan te maken. Ik bedoel, Linux is onderhand net zo mainstream als Windows, dan kunnen de echte exoten weer hun eigen topic hebben. >:)
[...]

Hoe kan je aan NeXTstep voor Sparc komen? Kan je dat legaal downloaden? zo ja, waar?
Dat zou ik ook wel willen weten. En vooral: draait dat een beetje fatsoenlijk? Ik had nog nooit van NeXTstep voor Sparc gehoord, dacht dat dat alleen op de NeXT draaide?

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:10
mdeen schreef op 11 december 2003 @ 15:34:
Ik had nog nooit van NeXTstep voor Sparc gehoord, dacht dat dat alleen op de NeXT draaide?
NeXTstep en later OpenStep draaide op Motorola (NeXT's eigen hardware), Intel, Sparc en HP's PA RISC. Later kwamen er daar ook runtime libraries bij voor Win32.

Je kon je applicaties ook distributeren met binairies voor alle 4 de platformen in 1 package, het systeem koos automatisch de juiste installatie.

De voorloper van Mac OS X was dus erg porteerbaar...jammer dat we daar nu niks meer van zien bij Apple.

[ Voor 20% gewijzigd door zakalwe op 11-12-2003 16:32 ]

Verwijderd

Zakalwe schreef op 11 december 2003 @ 16:30:

De voorloper van Mac OS X was dus erg porteerbaar...jammer dat we daar nu niks meer van zien bij Apple.
correctie: bijna niets. (vergeet Darwin x86 niet)

Nog meer tekoop:
Sun IPC, met ram, hdd, framebuffer, zonder floppydrive.
Digital AUI <-> UTP netwerk ding
Sun type4 keyboard.

Als je een van deze dingen (deze+vorige post) wilt hebben, mail dan even. Ik heb namelijk een beetje ruimte gebrek. Voor veel dingen hoef ik niets of weinig te hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 22:01 ]

Pagina: 1