die van hen is mooi....
Verwijderd
Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W
die van hen is mooi....
Denk erom dat je de waterleiding eventjes opschuurt voor dat je de aarde er aan vast maakt zodat er een goed verbinding is.
[ Voor 3% gewijzigd door EgoPro op 03-12-2003 17:54 ]
NEN 1010 bepaalt ook dat het niet 100% werkt...jrutjes schreef op 03 december 2003 @ 17:54:
Ik heb mijn PC geaard met een stuk koperdraad (het mooiste is geelgroen, orginele aardkleur) aan de waterleiding. Volgens de NEN 1010 moeten alle metalen gestellen in huis aan aarde hangen, zoals gasleiding, waterleiding dus ook verwarming. Als je vanaf hier een draadje naar je PC kast legt heb je je PC al aan aarde hangen, simpel en goedkoop.
Denk erom dat je de waterleiding eventjes opschuurt voor dat je de aarde er aan vast maakt zodat er een goed verbinding is.
aarde kabel appart wordt aanbevolen
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Uit eigen ervaring: sluit de coax kabel maar eens op een ongeaarde tv kaart aan en raak daarna ergens anders in huis de kabel aan.LeonM schreef op 03 december 2003 @ 17:58:
Aarden over je COAX kabel kan alle apparaten in je huis die aan de CAI kabel hangen beschadigen! Stel je maar eens voor wat er gebeurd als je door kortsluiting 230V op je case (dus CAI kabel) krijgt
Au
Wil ik graag weten wat je daar mee bedoelt want dat ben ik nog nooit tegengekomen. Ga meteen nog ff lezen.NEN 1010 bepaalt ook dat het niet 100% werkt...
Dat de aparte kabel word aanbevolen snap ik , maar dat NEN1010 bepaalt dat het niet 100% werkt snap ik niet. Er is geen enkel verschil tussen de normale aarde in je stopcontact (badkamer uitgezonderd) en de aarding van je CV/Waterleiding etc etc. Die word ook gewoon op dezelfde aarde aangesloten en werkt dus exact hetzelfdeDuinkonijn schreef op 03 december 2003 @ 17:59:
[...]
NEN 1010 bepaalt ook dat het niet 100% werkt...
aarde kabel appart wordt aanbevolen
Raku
Hier staat toch genoeg info?
kast lekt stroom?
[ Voor 28% gewijzigd door Math2k op 03-12-2003 18:06 ]
En daarom moet je maar met kots-smilies gaan smijten?Math2k schreef op 03 december 2003 @ 18:06:
Omfg dat jullie ook nog serieus gaan antwoorden op iets waar 5 min gelden genoeg over is gezegt in een ander topic?
Hier staat toch genoeg info?
kast lekt stroom?
En dit topic gaat niet over het aarden van de pc in het algemeen , maar via de COAX kabel , dus totaal ander topic
Raku
Bepaling
542.2 Aardelektroden
542.2.1
Als aardelektroden mogen zijn gebruikt:
a) aardstaven en aardbuizen;
b) bandvormige en draadvormige aardleidingen;
c) aardplaten;
d) in funderingen opgenomen elektroden;
e) wapeningsstaven van betonconstructies in de grond;
f) metalen waterleidingnetten (zie bepaling 542.2.5);
g) andere metalen voorzieningen in de grond (zie bepaling 542.2.6 en 542.2.7).
Verwijderd
Wat staat er in die bepaling? Ik heb zelf geen beschikking over deze norm.
Maar al blijkt het volgens deze norm toegestaan, dat wil toch nog niet zeggen dat het ook altijd probleemloos werkt?
Enige wat mis kan zijn is dat de installateur het niet goed heeft aangesloten (de aarding van je CV dus) Is dat wel het geval , dat werkt het ook probleemloos.Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 18:11:
f) metalen waterleidingnetten (zie bepaling 542.2.5);
Wat staat er in die bepaling? Ik heb zelf geen beschikking over deze norm.
Maar al blijkt het volgens deze norm toegestaan, dat wil toch nog niet zeggen dat het ook altijd probleemloos werkt?
Raku
DENK EROM de gasleiding kan wel maar MAG NIET gebruikt worden.
Het is toegestaan en het werkt net zo probleemloos als randaarde op de wandcontactdoos, deze komen trouwens samen op het centrale-aardpunt. Dus zijn in principe hetzelfde. Het risico dat wandcontactdozen met aarde niet werken is net zo groot als aarddraadje op waterleiding, mits deze vakkundig zijn aangesloten!!
Dit kan je zo na meten, als je een multimeter met piepstand hebt, ene pen tegen b.v. verwarming (blank metaal/koper) en de andere pen tegen de randaarde, dit kan je makkelijk even in de keuken testen.Enige wat mis kan zijn is dat de installateur het niet goed heeft aangesloten (de aarding van je CV dus) Is dat wel het geval , dat werkt het ook probleemloos.