Sony DCR-TRV38

Pagina: 1
Acties:

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik ben op zoek naar deze camera, maar ik kan nergens in de prijslijst iets terugzien van deze camcorder en ik heb ook niks kunnen vinden bij bijv kieskeurig of zo. Deze camera is al een tijdje uit, waarom is hij niet in Nederland te koop, of is dit de US version en wat zou de EU version type zijn.
Ik hoop dat iemand me kan helpen

• alvv
is there really nobody who can help me?

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:24
na effe zoeken op de sony.nl site, vondt ik deze camera niet terug. Een vergelijkbare camera is de DCR-TRV33E. Die heeft ook manual focus, ... . beetje zelfde prijs.
De camera die je zoekt zal waarschijnlijk niet bestaan in Europa. Maar hij lijkt wel erg veel op mijn Canon MVX100i kwa specificaties, en gebruik. Die is wel iets duurder.

• peter_the_hobbit
ik denk niet dat alvv op zoek is naar een NTSC versie.
Hij vroeg of er een PAL of europese,(buiten den franse SECAM), versie van die camera bestond. En die is er naar mijn weten niet. (korte zoekactie, correct me if i'm wrong)

• alvv
peter_the_hobbit schreef op 04 december 2003 @ 00:06:
na effe zoeken op de sony.nl site, vondt ik deze camera niet terug. Een vergelijkbare camera is de DCR-TRV33E. Die heeft ook manual focus, ... . beetje zelfde prijs.
De camera die je zoekt zal waarschijnlijk niet bestaan in Europa. Maar hij lijkt wel erg veel op mijn Canon MVX100i kwa specificaties, en gebruik. Die is wel iets duurder.
Hi peter, de TRV33 is een stuk minder dan de TRV38, dit heb ik gelezen bij camcorderinfo, dus deze 2 camera's zijn niet echt vergelijkbaar.
Daarom ben ik op zoek naar de TRV38, maar erg jammer dat hij niet in Nederland te koop is.
Vraagje: de reviewer zei dat de TRV33 mic op een heel onhandig plek zit, je kan tijdens het filmen de mic per ongeluk aanraken waardoor je ongewenste geluiden veroorzaakt, heb je veel last hiervan?

• peter_the_hobbit
ikzelf heb de Canon MVX100i. Daar heb je weinig problemen met dit soort dingen. Al steek ik er zelf wel een externe richtmicrofoon op. Na effe gekeken te hebben op de site zie ik dat bij de DCR-TRV33E de micro links vanvoor zit, op dat zwarte gedeelte. Ik ben toch correct?
Als dat het geval is zal je er rap tegenzitten bij het manueel scherpstellen van je beeld. Zeer slechte plaats eigenlijk. Maar zolang je full automatiisch filmt zal je daar geen last van hebben. Maarja.
Zoiezo zijn micro's van dv consumenten camera's van slechte kwaliteit. De producenten zouden voor geen geld beter kunnen steken. Maar ze vinden het geluid, zo te zien, minder belangrijk.
Wat ik je aanraad is zeker een externe micro te kopen, richtgevoelig. Misschien in samenwerking met de hot shoe adapter op de camera als hij die bezit. Dan heb je geen last van kabeltjes.

[ Voor 6% gewijzigd door peter_the_hobbit op 04-12-2003 13:58 ]

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-08 17:14
Heel toevallig dat ik dit toppic net heb gevonden, Ik heb namelijk na het lezen van een hoop reviews gekozen voor de Sony DCR-TRV38 camera. Het kreng is alleen nergens in Europa te koop. Ik kan hem wel in America bestellen en laten oversturen voor 570 euro (alles inclusief). Die prijs is dacht ik wel te doen, ik hoop alleen dat de kabeltjes etc compatible zijn.

at your service

Pagina: 1