Toon posts:

[Raid 5] primaire parititie vergroten t.k.v sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een server staan met windows 2000 server dr op.

Er zit een 5 schijven in RAID 5 en in windows zie ik twee partitie's een C:\ en een D:\

De c-schijf heeft een vrije ruimte van 44 mb terwijl de d-schijf nog 18 GB over heeft. Nu wil ik graag van de D 5 gig afsnoepen naar de c zonder me pc helemaal leeg te halen en opnieuw te configureren. Is dit mogelijk ?!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb onder linux wel eens iets dergelijks gedaan met Raidreconf. Progje is nog zeer experimenteel, dus ik ben bang dat er onder windows helemaal niets te vinden is.

Verwijderd

partitionmagic ?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:15

Talon

Booooom !

Misschien dat Partitionmagic dit kan ...
Even zoeken op google geeft misschien uitsluitsel ...
of natuurlijk een tweaker die dat al een keer heeft uitgevoerd ...

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 07:58
Partition Magic is hier toe in staat. Ik heb zelf 2 machines met een hardware-matige raid 5 kaart (o.a. Promise SX6000 , 6 channel ide raid 5 controller met 6x 120 GB Maxtor; OS: Win 2000). Het duurt alleen vrij lang allemaal.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Als het een software RAID is, is het wel mogelijk. Bij een hardware RAID denk ik niet dat de controller dat ondersteunt... (als beide partities niet op dezelfde RAID-volume staan...)

[ Voor 20% gewijzigd door GarBaGe op 03-12-2003 16:49 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 14:38
is het één logische schijf die raid-5?
zoja, dan kun je partities resizen.

De laatste versies van partition magic willen niet draaien op windows 2000 server, alleen op professional, gebruik daarvoor Powerquest Volume Manager.

Een ander scenario:
- backup D:
- verwijder D:
- converteer C: van basic naar dynamic disk
- voeg schijfruimte toe aan C:
- maak D: opnieuw aan en restore.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Maartz schreef op 03 december 2003 @ 16:47:
Partition Magic is hier toe in staat. Ik heb zelf 2 machines met een hardware-matige raid 5 kaart (o.a. Promise SX6000 , 6 channel ide raid 5 controller met 6x 120 GB Maxtor; OS: Win 2000). Het duurt alleen vrij lang allemaal.
partition magic is hier niet toe in staat :z

je moet namelijk 'volume manager 2.0' hebben als het gaat om windows 2000 server

partition magic werkt niet met servers...

A wise man's life is based around fuck you

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Partion Magic gaat niet werken, je moet dit gebruiken http://www.powerquest.com/volumemanager
Product Overview

Quickly and easily reconfigure volumes/partitions on Windows NT/2000 Servers for storing valuable resources such as data files, applications and operating systems. In addition to powerful volume configuration management, you can quickly identify all basic disk volume/partition and server information on all servers or grouped servers in a LAN/WAN environment, display and monitor uptime, and analyze storage usage via PowerQuest StorageMonitor - a web-based console included with PowerQuest VolumeManager.
Gebruik voor eigen risico, dus maak eerst een backup van je data :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

[ Voor 58% gewijzigd door Predator op 03-12-2003 19:41 . Reden: 3de keer goeie keer, toch niet :+ ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1