OK, ik wil dus "ff" GD installeren op mijn ActivePerl (meest recente).
Dat moet dus gezellig via ppm. ppm install gd om precies te zijn en dan zou ie zelf wel gaan zoeken.
Ok, dat werkt dus al niet

Zo werkt het bij iedereen, maar blijkbaar bij mij niet? Google ik op die foutmelding, dan krijg je wel één hele Duitse pagina waar het niet opgelost is
Ok, dus ik open die ppd...
Inhoud:
Wat krijgen we dan? Een map blib met daarin de mappen arch, html en lib.
Ok, da's nou fijn, wtf moet ik hier nou mee? Pleur ik het in C:\Perl neer, dan kan ie dat niet zomaar herkennen gok ik?
Heeft _iemand_ enig idee hoe ik dan WEL GD moet installeren op m'n Perl? Aangezien de 2 methodes die het zouden MOETEN doen het dus NIET doen
PS: Ik draai W2k
Dat moet dus gezellig via ppm. ppm install gd om precies te zijn en dan zou ie zelf wel gaan zoeken.
Ok, dat werkt dus al niet
Ok, dat zou eventueel kunnen kloppen (terwijl je het zo via Google etc toch echt moet installeren, magoed), want er is bij gbgraph een .ppd geleverd:C:\mrtg-2.10.5\gbgraph-1.9>ppm install GD
Error: PPD for 'GD.ppd' could not be found.
FIJN! NotC:\mrtg-2.10.5\gbgraph-1.9>ppm install GD.ppd
Error: no suitable installation target found for package GD.
Zo werkt het bij iedereen, maar blijkbaar bij mij niet? Google ik op die foutmelding, dan krijg je wel één hele Duitse pagina waar het niet opgelost is
Ok, dus ik open die ppd...
Inhoud:
Fijn, dat wat bold is downloaden we ff, daar hebben we ppm niet voor nodig toch?<SOFTPKG NAME="GD" VERSION="1,27,2,0">
<TITLE>GD</TITLE>
<ABSTRACT>Interface to Gd Graphics Library</ABSTRACT>
<AUTHOR>Lincoln Stein (lstein@cshl.org)</AUTHOR>
<IMPLEMENTATION>
<OS NAME="MSWin32" />
<ARCHITECTURE NAME="MSWin32-x86-multi-thread" />
<CODEBASE HREF="http://www.activestate.co...86-multi-thread/GD.tar.gz" />
</IMPLEMENTATION><IMPLEMENTATION>
<OS NAME="linux" />
<ARCHITECTURE NAME="i686-linux-thread-multi" />
<CODEBASE HREF="http://www.activestate.com/PPMpackages/5.6/i686-linux-thread-multi/GD.tar.gz" />
</IMPLEMENTATION>
</SOFTPKG>
Wat krijgen we dan? Een map blib met daarin de mappen arch, html en lib.
Ok, da's nou fijn, wtf moet ik hier nou mee? Pleur ik het in C:\Perl neer, dan kan ie dat niet zomaar herkennen gok ik?
Heeft _iemand_ enig idee hoe ik dan WEL GD moet installeren op m'n Perl? Aangezien de 2 methodes die het zouden MOETEN doen het dus NIET doen
PS: Ik draai W2k