[A7V8X-X & XP2600+] Crasht

Pagina: 1
Acties:

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34
Ik heb op de HCC wat nieuwe spulletjes gekocht:

- Asus A7V8X-X
- 512 pc3200
- AMD XP2600+ (Barton)
- IBM/Hitachi Deskstar 120 gb 8mb cache
- Een of andere vage case met een 350watt voeding voor € 25 (Gekocht bij Powerline)

Nu heb ik het probleem dat ie soms crasht: of hij valt helemaal uit, of hij hangt. Hij crasht bij:

- Virusscannen :? (Hierbij valt ie helemaal uit)
- CPU Stress test van SiSoft Sandra (hier loopt ie gewoon vast)
- Vanalles tegelijk doen (idem)

Hoe komt het nou dat ie crasht? Alles is NET nieuw...
Ik heb ook al eens paar minuutjes memtest86 gedraaid, maar das natuurlijk niet genoeg. Ik zal strax eens een uur proberen ofzo.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat zijn je temperaturen?

Money for nothin' and your chicks for free

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:59

Apoca

Array Technology Industry

Uhh ja een vage voeding is vaak een prut voeding, en als de pc uitvalt ligt het vaak aan de voeding dus koop maar eens een merk, en je zult zien je problemen zijn weg :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• DanceTrend
Oja vergeten te vermelden :) Temps zijn in orde..
Altijd rond de 50-55 graden.. Ook direct na een crash.

Daarnaast kan ik ook dik een uur lang Need for Speed Underground spelen, zonder crashes..

• DanceTrend
Apoca schreef op 03 december 2003 @ 15:40:
Uhh ja een vage voeding is vaak een prut voeding, en als de pc uitvalt ligt het vaak aan de voeding dus koop maar eens een merk, en je zult zien je problemen zijn weg :)
Hm ja, ik noem het zelf vage voeding omdat ik idd het merk niet weet :) Maar dit zou het naar mijn mening ook heel goed kunnen zijn.. 25 euro voor 350 watt en case is natuurlijk gewoon te goedkoop.. Maar voordat ik weer geld ga uitgeven wil ik liever eerst alle andere oplossingen checken :)

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
waarom probeer je niet zelf eerst een andere voeding als test in je PC te stoppen, voeding van jezelf of een vriend, iemand moet er toch 1 liggen hebben thuis he en dan zal je makkelijk zien of het daaraan ligt, je temperaturen vind ik goed, maar het grote probleem ligt volgens mij bij jouw voeding, ik vind dat een voeding zeker een A-merk moet zijn, waarom?? A-merken leveren heel goede voedingen vb. hiervan zijn Antec, Enermax, ... en best is toch voeding van 400 Watt, een voeding is heel belangrijk in je PC, hij zorgt voor de stabieliteit in je hele systeem en daarom is het belangrijk dat je niet op een eurotje kijkt als het om je voeding gaat.

Maar ik zou alvast zeggen, vraag ff rond naar een voeding, ga desnoods naar de PC-boer en vraag of je een voeding van hen (test-voeding) mag lenen en je zal het snel merken!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• DanceTrend
Ik heb inmiddels een andere voeding geleend van iemand (300 watt) en hij crasht nog steeds :|

Dus t ligt niet aan de voeding lijkt me. Ben nu memtest aan het draaien.. Ben benieuwd. Als t mem nou goed is, ligt het dan eerder aan de proc. of aan t mobo.?

• nvidia
  • Laatst online: 04-07 18:35
ma kan je niet een wat beter voeding, een voeding van 400 Watt ofzo lenen, wat je hebt een 350 Watt voeding en je test het met een nog lager Wattage, het kan zijn dat je configuratie meer Wattage nodig heeft (wat volgens mij niet echt nodig is) maar het beste zal toch zijn een betere voeding te lenen van iemand hoger dan de jouwe en dan even de conclusies te trekken. Ligt het daar niet aan dan kan het liggen aan jouw processor en/of mobo.

Je processor is zeker goed, dus volgens mij zal daar het probleem niet liggen maar jouw "A7V8X-X " mobo vind ik niet echt super! Je hebt op een paar eurotjes gekeken (wat ik je zeker en vast niet kwalijk kan nemen) maar een mobo is het belangrijkste onderdeel in het hele systeem. Wat ik al gehoord heb over de -X is zeker en vast niet goed, heel wat mensen hebben hun mobo al weggedaan, hadden problemen met het 1 of andere. Ik hoop voor jou dat het dit zeker niet is wat een nieuw mobo kost pleuro's. In plaats van de "A7V8X-X " had je beter voor de "A7V8X Deluxe" gegaan, maar ja, wie ben ik he!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• DanceTrend
Tja ach, ik wou idd niet een al te duur mobo.. Dan nog, je mag er niet vanuit gaan dat je PC zoiezo al crasht met dit mobo.

Ik denk dat ik een dezer dagen maar even terug ga naar de winkel, dan kunnen ze daar ook ff een testvoeding erin doen..

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
nvidia schreef op 03 december 2003 @ 20:31:
ma kan je niet een wat beter voeding, een voeding van 400 Watt ofzo lenen, wat je hebt een 350 Watt voeding en je test het met een nog lager Wattage, het kan zijn dat je configuratie meer Wattage nodig heeft (wat volgens mij niet echt nodig is) maar het beste zal toch zijn een betere voeding te lenen van iemand hoger dan de jouwe en dan even de conclusies te trekken. Ligt het daar niet aan dan kan het liggen aan jouw processor en/of mobo.

Je processor is zeker goed, dus volgens mij zal daar het probleem niet liggen maar jouw "A7V8X-X " mobo vind ik niet echt super! Je hebt op een paar eurotjes gekeken (wat ik je zeker en vast niet kwalijk kan nemen) maar een mobo is het belangrijkste onderdeel in het hele systeem. Wat ik al gehoord heb over de -X is zeker en vast niet goed, heel wat mensen hebben hun mobo al weggedaan, hadden problemen met het 1 of andere. Ik hoop voor jou dat het dit zeker niet is wat een nieuw mobo kost pleuro's. In plaats van de "A7V8X-X " had je beter voor de "A7V8X Deluxe" gegaan, maar ja, wie ben ik he!!
Da's volgens mij lulkoek, dat je beter de Deluxe kan nemen dan de -X. Ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn deze mobo's dezelfde mobo's, alleen heeft de Deluxe serial ata enzo. Als ik naar mijn -X mobo kijk dan heeft hij zelfs de connectortjes enzo voor serial ata, alleen de controller daarvoor mist natuurlijk. Volgens mij zijn de borden zelf in principe hetzelfde.

Ik heb overigens ook een AMD XP 2600 barton er aan hangen, en drie harde schijven. Alles draait tot dusver zonder problemen. Ik heb er een QTEC 400W voeding inhangen.

Catch a smile out there!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 12:20
Hier ook zelfde bord ...perfect draaiend met 300 watt silent aopen voeding
& xp2800@xp3200. (8> 40 oC (volcano7+)
Via driver erover gegooid?En dan NIET de VIA Hyperion 4in1 4.50!!!
Heb k gehad en moest alle eraf en opnieuw erop gooien :(

Maar de VIA Hyperion 4in1 4.49 (heb ik iig < de 51 wacht ik af :D )

O ja en gebruik de Asus bios updater die je erbij gekregen hebt en download
via de .DE site ..die hebben de 100
1006 final (17-11-2003 ...is eigenlijke de 1007 (die dus ook uit is) volgens mij..werkt perfect

Suc6

[ Voor 6% gewijzigd door scorpio op 03-12-2003 21:26 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 12:20
dubbelpost ;-(

[ Voor 98% gewijzigd door scorpio op 03-12-2003 21:25 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
Ik heb hier thuis ook de A7V8X-X en een AMD 2600+ (wel geen Barton) en geloof ik ook een Aopen kastje met een 350 watt voeding. Loopt allemaal goed. Zitten 2 HDs en 2 Cdroms in en trekt dus ook aardig wat stroom. Temps liggen bij mij altijd onder de 40 dus zit wel goed, verder heb ik nog totaal geen problemen gehad met mn moederbord dus ik denk niet dat het daarin zal zitten.

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 11:15
Hallo

Ik ben dus precies hetzelfde systeem als jij, k heb alleen geen ibm hardeschijf maar een maxtor en western digital en het draait perfect, het is mn beste systeempje tot nu toe.

Heb je je spul laten vallen op de beurs ofzow??? Want anders zou ik het ook niet weten, tenzij je de via 4.5 hebt want daar moeten veel fouten inzitten

Mijn systeem:
- Asus A7V8X-X
- 512 pc3200
- AMD XP2600+ (Barton)
- Ook een vage case
- 350 watt silent voeding van Q-tec
- 120gb Western Digitaal 1200jb
- 40gb Maxtor diamond plus 8

Ik heb ook sisoft sandra gedraait en bij mij doet hij het gewoon, net als bij een virus scan :)

• DanceTrend
Sja ik heb de 4.51 via driver.. Maar met de 4.49 had ik ook al problemen volgens mij..

Als ik dit zo leest ligt het alsnog aan de voeding lijkt me :? Die voeding die ik heb geleend is een Seventeam.. Is dat beetje goed? Maarja, dan zal ik alsnog langd de shop gaan want strax koop ik nieuwe voeding en blijkt t toch iets anders te zijn..

Mem is ook goed trouwens. Memtest86 draait nu dik anderhalf uur en hij doet t nog steeds, dus ga dr vanuit dat het goed is..

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:14
DanceTrend schreef op 03 december 2003 @ 21:50:
Sja ik heb de 4.51 via driver.. Maar met de 4.49 had ik ook al problemen volgens mij..

Als ik dit zo leest ligt het alsnog aan de voeding lijkt me :? Die voeding die ik heb geleend is een Seventeam.. Is dat beetje goed? Maarja, dan zal ik alsnog langd de shop gaan want strax koop ik nieuwe voeding en blijkt t toch iets anders te zijn..

Mem is ook goed trouwens. Memtest86 draait nu dik anderhalf uur en hij doet t nog steeds, dus ga dr vanuit dat het goed is..
offtopic:
prutz0r })

Mijn voeding :9
Lijkt me niets mis mee te zijn, heb er een ruime tijd mee gedraait, ook een vrij zwaar systeem
Xp1600 meen k toen, met dik MSI bord, 2Hd's, 2cd-rom, en x-aantal case-mod shit....
zelfs een tijdje gelede ff in mn Xp2600+, Asus A7N8X-Deluxe met nogmeer troep gehad, 3 Hd's, Cd-Rom, RW etc...
Heb je meerdere reepies geheugen?
Probeer eens een eruit, heb zelf trouwens wel es wat gezeik gehad op mn vorige job met t 400Mhz geheugen....
edit:

Install es je win op een andere HD

[ Voor 16% gewijzigd door Fire_Bird op 03-12-2003 21:59 ]

• DanceTrend
Nee, heb maar 1 reepje (pc3200) geheugen.. Voor de rest alleen nog maar pc133 sdram...

[edit]
Ik heb net ff een andere hd geprobeerd (Maxtor 40 gb ata133) en daarmee loopt ie ook vast. Windows was welliswaar al geinstalleerd, en moest weer alle nieuwe hardware herkennen, maar hij gimg weer hangen :(

[ Voor 56% gewijzigd door DanceTrend op 03-12-2003 22:38 ]

• DanceTrend
Oke, heb net een BSOD gehad :( Stond natuurlijk heleboel geblaat in, maar hij gaf aan dat het om het bestand win32k.sys ging.. En nog wat cijfertjes en lettertjes erbij :P

Iemand een idee? T wordt steeds erger.. Hij crasht steeds sneller.. Eerst alleen nog bij een stresstest nu al als ik Winamp, DC++, Trillian en nog wat zooi aan heb..

Verwijderd

lijkt raar dat ie foutren gaat geven die op de harde schijf gaan lijken, maar k denk dat je mobo niet helemaal in orde is.

• DanceTrend
Tja mobo moet gewoon haast wel :?

Ik heb nu ff de proc. downgeklokt naar 1533 mhz (11.5 * 133) en hij doet het iets beter, maar crasht nog steeds.. :(

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 10:05

Kalkie

NLMP

Welke versie van het bios heb je draaien? Ik heb 1007 geprobeerd, en mijn pc bleef crashen en rebooten op de meest vreemde momenten. Ik ben nu weer teruggegaan naar 1006, geen enkel probleem meer.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

• Leech_NL
  • Laatst online: 25-07 12:44
scorpio schreef op 03 december 2003 @ 21:23:
Via driver erover gegooid?En dan NIET de VIA Hyperion 4in1 4.50!!!
Heb k gehad en moest alle eraf en opnieuw erop gooien :(

Maar de VIA Hyperion 4in1 4.49 (heb ik iig < de 51 wacht ik af :D )
Mischien een domme vraag. Maar waarom wil je de Via drivers draaien op een board met nForce2 chipset? Ik draai hetzelfde board met de nForce2 drivers (3.13) en ik heb nog nooit een BSOD gehad. Geen vage klachten, niks.

• DanceTrend
Kalkie schreef op 07 december 2003 @ 11:23:
Welke versie van het bios heb je draaien? Ik heb 1007 geprobeerd, en mijn pc bleef crashen en rebooten op de meest vreemde momenten. Ik ben nu weer teruggegaan naar 1006, geen enkel probleem meer.
Hmm, ja ik heb ook 1007 erop.. Ik weet niet zeker, maar volgens mij crashte ie ook al met 1006, anders had ik niet geupdate.. Iig is het nu te laat om het uit te zoeken, aangezien ie al weer bij de winkel is :)

• DanceTrend
Leech_NL schreef op 07 december 2003 @ 11:49:
[...]

Mischien een domme vraag. Maar waarom wil je de Via drivers draaien op een board met nForce2 chipset? Ik draai hetzelfde board met de nForce2 drivers (3.13) en ik heb nog nooit een BSOD gehad. Geen vage klachten, niks.
Over welk bord heb je het? De Asus A7V8X-X? Daar zit dus echt wel een via chipset op hoor :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Leech_NL schreef op 07 december 2003 @ 11:49:
[...]

jij bedoeld de A7N8X-X i.p.v. de A7V8X-X.
Verschil zit in maar 1 lettertje ;)

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 10:05

Kalkie

NLMP

1007 Bios blijkt bijzonder brak te zijn als je een draadloos Toetsenbord/Muis combinatie hebt draaien! 1008 schijnt dat weer op te lossen.
Ik heb inmiddels een A7N8X-E-Deluxe, kan het zelf dus niet meer testen :9

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Pagina: 1