Toon posts:

SB PCI 64V wil niet onder W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik post voor het eerst op dit forum (volg het wel af en toe) en vraag daroom bij voorbaat vergiffenis voor mijn onwetendheid of misstappen!

Ik worstel met het volgende: ben overgestapt van W98 op W2k op mijn Medion (Aldi) notebook. Heb de HD opnieuw geformatteerd (NTFS) en vervolgens W2K geinstalleerd. Alles is herkend en keurig neergezet behalve de modem en de geluidskaart. De modem is onbelangrijk (de driver werd door W2K niet ondersteund, haal later wel een andere op). De geluidskaart is in de devicemanager neergezet als PCI Multimedia Device (met geel uitroepteken).

Als ik deze entry wis en reboot start de new hardware wizard en installeert keurig de driver van de bij de notebook meegeleverde cd-rom. Als ik nu de bijbehorende software met wavesets installeer stopt de installatie bij het toevoegen van de wavesets (kan hier geen "ok" geven) na het sluiten van dit venster geeft de installer: unexpected error code 0 en stopt (95% voltooid). Het systeem draait wel gewoon door, de soundblaster software is geinstalleerd maar er is geen geluid. Na een reboot verschijnt de mixerbar in de systemtray maar is niet toegankelijk. Ik heb het systeem div. keren opnieuw geinstalleerd en de installatie van geluidssoftware en drivers in alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd. Gevolg: soms boot het systeem helemaal niet meer en soms wel maar er is toch geen geluid. De meegeleverde drivers en software zij tevens bedoeld voor W2K. Onder W98 werkt alles gewoon prima.

Op creative.com heb ik geen oplossing gevonden voor dit gedrag. Ook niet in de MS knowledge base. Een "search" op dit forum heeft me ook nog niet verder geholpen. Een e-mail naar Medions support center leverde als antwoord alleen een verwijzing naar hun driver-download site maar daar staan dezelfde drivers.

Langzaam maar zeker begin ik te denken dat ik nu echt tegen een probleem ben aangelopen waar ik niet uitkom. Er is hier volgens mij geen sprake van een door W2K niet ondersteunde kaart!

Specificaties v/d notebook zijn:
-Medion (Aldi -) Notebook
-Pentium II 350 meg
-64 mb geheugen
-geluidskaart (uiteraard) onboard
-...
-...
-...
-etc.

De notebook hangt in een netwerk met een samba-server (laatste release) als PDC. Gebruikers worden daar dan ook geauthenticeerd. Ik heb installatie (van de drivers en de software) getracht als domainmember en gewoon stand-alone (met het oog op eventuele toegangsrechten tot geinstalleerde bestanden).

Wat zie ik toch over het hoofd?????

Wie kan me helpen of een duwtje in de juiste richting geven? |:(

Verwijderd

Probeer eens losse drivers voor je geluidskaart van de creative website te halen, en dan die te gebruiken. Of vind je die wavesets erg belangrijk? Ik weet niet zeker maar die kun je ook op de creative site vinden.
suc6 met je zoektocht