SMC Wireless 54Mb broadband router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een SMC broadband router, ik heb thuis 3 @home adressen, om in te loggen bij @Home vanwaar ik mijn ip adres dan krijg. Ik op mijn laptop (windows XP) met het CP....-B adres heb dit adres in de router gezet met het bijbehorende MAC adres. PC 2 is een W98 machine die met een UTP kabel op de router zit met adres CP...-C en die doet het ook perfect op de router, krijgen allebei LAN ip's van de DHCP server van de router, en kan daarmee internetten.
PC 3 is ook een W98 machine, zelfde TCP/IP instellingen als PC 2. Deze heeft CP...-A en als ik die op de router inplug, gaat alleen het link lampje branden, en het speed lampje niet (waar hij dus bij PC 2 wel oranje brandt).. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Dat PC 3 de DHCP server niet kan vinden... dat had ik nog door, maar daarna werd mij het spoor bijster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Geprobeerd om kabels te verwisselen? misschien is je ene UTP kabel brak

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want als ik de kabels gewoon terug duw in de hub (waar ik eerst mee werkte) doen ze het perfect, alle computers krijgen dan weer gewoon hun ip's van @Home en kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kom er net achter dat ik mijn topic beter op network troubles had kunnen zetten... daar had het beter gestaan, mijn fout. Moderator die het kan verplaatsen?