Ik ben sinds gisteren in het bezit van een SMC broadband router, ik heb thuis 3 @home adressen, om in te loggen bij @Home vanwaar ik mijn ip adres dan krijg. Ik op mijn laptop (windows XP) met het CP....-B adres heb dit adres in de router gezet met het bijbehorende MAC adres. PC 2 is een W98 machine die met een UTP kabel op de router zit met adres CP...-C en die doet het ook perfect op de router, krijgen allebei LAN ip's van de DHCP server van de router, en kan daarmee internetten.
PC 3 is ook een W98 machine, zelfde TCP/IP instellingen als PC 2. Deze heeft CP...-A en als ik die op de router inplug, gaat alleen het link lampje branden, en het speed lampje niet (waar hij dus bij PC 2 wel oranje brandt).. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Dat PC 3 de DHCP server niet kan vinden... dat had ik nog door, maar daarna werd mij het spoor bijster.
PC 3 is ook een W98 machine, zelfde TCP/IP instellingen als PC 2. Deze heeft CP...-A en als ik die op de router inplug, gaat alleen het link lampje branden, en het speed lampje niet (waar hij dus bij PC 2 wel oranje brandt).. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Dat PC 3 de DHCP server niet kan vinden... dat had ik nog door, maar daarna werd mij het spoor bijster.