Toon posts:

toekennen ip adres

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Inmiddels al een dag aan het prutsen...daarom maar ff een berichtje. In het bezit van een wireless adsl router (Analoog) e-tech probeer ik mijn desktop (XP) te laten praten en via mijn brouwser de router te configureren. Het toekennen van een IP adres door de router gaat telkens mis.

Het benaderen en configureren lukt wel bij mijn laptop.....middels deze opstelling post ik nu ook dit bericht.

Vraag: hoe kan het dat de router mjin realtek rtl8139 Family Fast Ethernet NIC geen Ip adres toekent? Firewall, Kazaa e.d. heb ik al van het systeem afgegooid...echter tot op heden zonder gewenst resultaat :'(

nb. de instellingen voor automatisch toekennen heb ik wel degelijk aan staan!

Verwijderd

Je hebt je XP bak wel op automatisch ipadres verkrijgen staan? Dus geen vast ip toegekend?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
dhcp geactiveerd op je router ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad geen vast Ip adres toegekend en DHCP op de router staat inderdaad ook aan
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 14:58:
Je hebt je XP bak wel op automatisch ipadres verkrijgen staan? Dus geen vast ip toegekend?

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Wat voor IP adres geeft IPCONFIG op dit moment aan?

Verwijderd

Topicstarter
169.254.169.103 en subnet 255.255.0.0

De melding die ik krijg bij verbinding herstellen of bij IPconfig is:
"De volgende stappen van de reparatie zijn mislukt: Het IP adres wordt vernieuwd"
Neem contact op met de netwerkbeheerder of ISP.

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem als ik met een andere router en andere machines, ook DHCP aan en op de computers ook alles goed ingesteld. De een werkt wel en de ander niet... :/
SMC Wireless 54Mb broadband router

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 15:07 ]

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

Japie.G

Colour Classic

Ook wel eens gehad!

Kijk gewoon naar de instellingen die je laptop krijgt (via IPCONFIG /ALL)

Vul deze instellingen op je XP desktop-bak in, dus geen autoIP meer, en dikke kans dat ie het gewoon doet!

Succes!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Heb op mijn windows98 al geprobeerd om de ip instellingen handmatig in te vullen, had ook geen nut ;(

Verwijderd

ShereKahn schreef op 03 december 2003 @ 15:11:
Ook wel eens gehad!

Kijk gewoon naar de instellingen die je laptop krijgt (via IPCONFIG /ALL)

Vul deze instellingen op je XP desktop-bak in, dus geen autoIP meer, en dikke kans dat ie het gewoon doet!

Succes!
Ik zou hem dan toch wel een ander adresje geven, anders kan de laptop het netwerk niet meer op.

stel:
laptop: 192.168.1.5
dan desktop: 192.168.1.17

bijvoorbeeld :)

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:14:
[...]

Ik zou hem dan toch wel een ander adresje geven, anders kan de laptop het netwerk niet meer op.

stel:
laptop: 192.168.1.5
dan desktop: 192.168.1.17

bijvoorbeeld :)
en dat gebruikte adres natuurlijk even uitsluiting uit de DHCP-lease-reeks :+

Verwijderd

zet voor de zekerheid ook even DHCP uit op de router en stel dan zelf even het ip-adres in.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik even geprobeerd, echter lost helaas niets op. Kan het zijn dat het netwerkkaartje niet goed functioneert? M.a.w. heeft het zin om een nieuwe te kopen?

Verwijderd

is allemaal gebeurd, helpt niets... iemand daarnaast nog andere ideeen?

Verwijderd

Ik denk ook niet dat dat zin heeft, een nieuwe netwerkkaart. Ik heb precies hetzelfde probleem en bij mij doet de kaart het wel goed als hij gewoon op de HUB geschakeld is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:27:
is allemaal gebeurd, helpt niets... iemand daarnaast nog andere ideeen?
zelfs met een ipadres uit dezelfde range lukt het niet, wat je dus handmatig hebt ingegeven?

1. kapotte kabel
2. kabel is niet "straigth"
3. netwerkkaart is broke

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:28:
[...]

zelfs met een ipadres uit dezelfde range lukt het niet, wat je dus handmatig hebt ingegeven?

1. kapotte kabel
2. kabel is niet "straigth"
3. netwerkkaart is broke
hij heeft wireless dus een kabelbreuk zal et wel niet zijn :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:28:
Ik denk ook niet dat dat zin heeft, een nieuwe netwerkkaart. Ik heb precies hetzelfde probleem en bij mij doet de kaart het wel goed als hij gewoon op de HUB geschakeld is.
cross kabel?

Verwijderd

Topicstarter
1. meedere kabels getest...is niet het probleem
2. vice versa..andersom etc. werkt met laptop allemaalm wel
3. als dit zo is dat zou mijn LAN verbinding dan niet moeten aangeven dat er iets niet werkt??? äpparaat functioneert niet"of iets dergelijks bij eigenschappen?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad wireless, echter zover ben ik nog niet eens.....wil de desktop met kabel verbinden en laptop wireless

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:30:
[...]

hij heeft wireless dus een kabelbreuk zal et wel niet zijn :+
realtek rtl8139 Family Fast Ethernet NIC lijkt op UTP

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Probeer je netwerkkaart eens te verwijderen. Daarna rebooten of laten zoeken naar gewijzigde aparaten en hij installeert hem weer.
De instellingen zijn nu standaard (ip op automatisch, dns uit ed) en dan zou het moeten lukken om een ip te krijgen van de router. Opnieuw installeren van nic onder XP lost verbazingwekkend veel problemen op :)

Controleer ook de lnk-ledjes op nic en router eens.
Als je met een vast ipadres in de juiste range, juiste subnet en het ip van de router als gateway nog steeds geen verbinding hebt is er toch iets anders niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Zat zelf ook met die gedachte. Dit ga ik dan maar eens doen.

Vooralsnog bedankt allemaal voor het meedenken en tips.

Later een update.....2bcontinued

Verwijderd

Zoals ik al zei, de kabel doet het op de hub wel, maar op de router niet. De andere kabel van de andere pc echter wel. De kabel die het niet doet, geeft wel een link lampje, maar geen speed (wat die ander wel doet). IP instellingen geprobeerd te wijzigen, helpt niets. Bij mij is het trouwens ook een realtek onder windows 98

Zouden jullie aub hier kunnen kijken voor verdere specs? :SMC Wireless 54Mb broadband router

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Sypheron,

Ik vind dit niet zo'n toffe actie van je. Ik kaart een probleem aan wat jij kennelijk ook hebt. Wat je doet is vervolgens jouw specs door die van mij gooien en zodoende bewerkstelligd dat het toch rete vervelende probleem nog ingewikkelder wordt. Lees gewoon mee, reageer indien je iets zinnigs hebt toe te voegen en open voor jouw eigen netwerk probleem dan effe een eigen topic.
tnx!

btw. ik heb de netwerkkaart verhuisd van pci-sleuf 6 naar 4. Wat denk je....als een trein. Dus of ik heb een niet goed werkende pci sleuf (zucht) of het simpelweg er even uithalen, opstarten, afsluiten, weer plaatsen en opnieuw opstarten heeft het probleem opgelost. Je wil er eigenlijk niet aan...maar ook hier lijkt de veel gehoorde en vaak simpele "oplossing" ....effe opnieuw opstarten zo'n gekke opmerking nog niet.

Nogmaals tnx 2 u all
:*)
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:55:
Zoals ik al zei, de kabel doet het op de hub wel, maar op de router niet. De andere kabel van de andere pc echter wel. De kabel die het niet doet, geeft wel een link lampje, maar geen speed (wat die ander wel doet). IP instellingen geprobeerd te wijzigen, helpt niets. Bij mij is het trouwens ook een realtek onder windows 98

Zouden jullie aub hier kunnen kijken voor verdere specs? :SMC Wireless 54Mb broadband router

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:15 ]

Verwijderd

Mijn excuses, was niet mijn bedoeling. Maar imo zijn de mensen er blijer mee als alle soortgelijke problemen in een topic afgehandeld worden. Ik laat het niet meer gebeuren :)

Verwijderd

Ik heb bij een kennis ook lopen klooien met zo'n e-tech router met wireless.

Eerste pogingen waren allemaal prut, heb gisteren de firmware update geinstalleerd van e-tech en nu kan de laptop met wireless USB stick op internet zonder problemen.

De computer die eerst rechtstreek op de kabelmodem zat heb ik nu in de router geplugt. Deze krijgt wel een ip-adres van de router en ik kan vanaf deze computer ook in het config scherm komen maar er is geen internet. Ik heb ook de computernaam gewijzigd, maar dat mocht niet helpen, je moet toch wat proberen...

Maar ik zal in elk geval eens proberen die kaart even te verwijderen, hardware- en/of softwarematig. Ik hou jullie op de hoogte.

Waarom zegt die support pagina van e-tech dat als je een realtek hebt dat je die driver moet up-daten? Ik weet dat dit bij sygate ook een probleem is/was.

Ik vind dit niet echt goed van e-tech, zoveel fouten. 't Is wel el-cheapo ;)

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Lijkt erop dat je een IRQ probleempje had 8)
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:49:

btw. ik heb de netwerkkaart verhuisd van pci-sleuf 6 naar 4. Wat denk je....als een trein. Dus of ik heb een niet goed werkende pci sleuf (zucht) of het simpelweg er even uithalen, opstarten, afsluiten, weer plaatsen en opnieuw opstarten heeft het probleem opgelost. Je wil er eigenlijk niet aan...maar ook hier lijkt de veel gehoorde en vaak simpele "oplossing" ....effe opnieuw opstarten zo'n gekke opmerking nog niet.

Nogmaals tnx 2 u all
:*)

[...]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Pagina: 1