Toon posts:

P4 2.8@800 wordt gezien als een P4 2.6@800?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een p4 2.8 800fsb 400mhz ddr - HT processor in m'n pctje, windows zegt dat er een P4 2.60CPU in zit...
Ik bel de leverancier en zeg: Eej man, nu heb ik toch ff een vraagje, ik heb nu wel die 2.8 processor maar windows (xp) zegt dat ie P4 2.60cpu draait.
Die man zegt: Ja dat klopt dat kan je in de bios overzetten... meer niet.
Ik denk ahum ok ik ga maar es verder vragen.
Ik vraag aan een paar mensen weet je hoe ik de 2.6 naar de 2.8 kan zetten.
Zeggen ze: Jah dat weet ik wel, ik wil het wel uitleggen maar als je ook maar 1 klick in je bios verkeerd doe.. dan ver**** je je Mainboard.
Hierbij vraag ik dus een deskundig advies van jullie pr0's 8)

p.s. Kunnen jullie de precieze links aangeven die ik moet uitvoeren ?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bij mij gaan alle alarmbellen rinkelen en gaat er een groot bord met in neon-letters "OPGELICHT!" branden.

Verwijderd

ja en hij wil gewoon dat je hem dan gaat opvoeren dat je wel 2,8 heb
opgelicht!!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
als je fsb op 800Mhz staat en het bord bij boot 2600 aangeeft, ben je waarschijnlijk slachtoffer van een inpakfout, of gewoon opgelicht.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Het moet ook op je processort staan.
Dus als daar 2.6 nogiets staat :)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

ik zou even tooltje runnen waarmee je cpuid kan zien
sisoft kan dat
wcpuid dacht ik ook

en kijken wat je cpuid is
en dan even zoeken welke snelheid dat is

https://www.strava.com/athletes/2323035

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:39
Download deze tool bij Intel. Die is speciaal gemaakt door Intel voor dit soort problemen!
http://www.intel.com/supp...ls/frequencyid/freqid.htm

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me mensen, ik ben dus nie echt bekend met de hardware van pc's...
als die kerel zegt: dat et klopt dat windows em als p4 2.60cpu herkent en dat je in de bios de 2.60 naar 2.80 kan omzetten... waar moet ik dat dan omzetten :|

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

XP geeft eigenlijk altijd de processor aan die er in zit, en kijkt niet naar de instellingen van je klokfrequentie in de BIOS. XP kijkt naar de code die vastgelegd is in de CPU. Net als voorgaande reply's:

OPGELICHT!!!

Ik zou die vriendelijk verzoeken er een goede in te zetten of anders naar de politie gaan en aangifte doen van oplichting. Want een ECHTE 2.8 GHz is ongeveer een eurootje of 150 verschil met een ECHTE 2.6GHz (zo uit m'n bloote hoofdje)

I like it red, with 150 bhp..

Verwijderd

Topicstarter
trouwens tnx voor de tool :P

• P5ycho
  • Nu online
die gast heeft je gewoon afgescheept, als hij je wou helpen had hij om meer info gevraagd en ook meer info gegeven. Gebruik bovenstaande utllity van intel gewoon even, dan weet je meteen waar je aan toe bent, en wij ook.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En wat geeft die tool voor processor aan?

Verwijderd

werkte die tool?
en wat is het?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon óp je CPU wat voor een exemplaar je in huis hebt :)
maar als je ook maar 1 klick in je bios verkeerd doe.. dan ver**** je je Mainboard
Was overdrijven soms een schoolvak bij jou :?
Nee joh :+ Als er iets misgaat volstaat een simpele BIOS-reset :Y)

Maargoed, een P4 2,6@800 draait normaliter op een FSB van 200MHz en een multiplier van 13x. De P4 2,8@800 heeft een multiplier van 14x. De multipliers van Intel CPU's zijn met geen mogelijkheid te wijzigen, kijk dus even in de BIOS hoe de multiplier staat. Indien deze op 13x staat, dan heb je ten volle recht op de juiste CPU: even omruilen dus :)

Voor de overige basiskennis verwijs ik je naar de FAQ van dit subforum: PMG FAQ. Lees die eens door, er zal echt een wereld voor je opengaan ;)

edit:
Is het soms in de mode om haantje de voorste te zijn? Zo ontzettend snel hoeven jullie toch ook niet te reageren .. Besteed eens wat meer tijd aan de kwaliteit van je post :o

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 03-12-2003 15:06 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Om het zeker van te weten lees het even uit met sisoftsandra, AIDA32 of WCPUID.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

XtremeNova schreef op 03 december 2003 @ 15:01:
Ik zou die vriendelijk verzoeken er een goede in te zetten of anders naar de politie gaan en aangifte doen van oplichting. Want een ECHTE 2.8 GHz is ongeveer een eurootje of 150 verschil met een ECHTE 2.6GHz (zo uit m'n bloote hoofdje)
Eh... 42 euro uit mijn blote hoofdje (met behulp van http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/46/top ok ;))

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,
De uitkomst:

This Intel(R) processor supports Hyper-Threading Technology.
See www.intel.com/info/hyperthreading for more information.

Reported frequency - The speed at which the tested processor is currently operating.

Expected frequency - The highest speed at which the tested processor was manufactured to operate.

Small variations in clock frequencies are common. If there appears to be a significant variation, please contact the PC system manufacturer or microprocessor place of purchase.

Et is een 2.60 cpu 800fsb :( dat is dus weer w8en :) tnx voor jullie hulp en eh... tot de volgende x :D

• Mike Jarod
  • Niet online
Kijk even in de shopsurvey of jouw "dealer" er tussen staat en schrijf daar even een verhaaltje, natuurlijk ook vertellen of ze wel of niet netjes de problemen opgelost hebben.

• Servor
  • Niet online
Het kan natuurlijk altijd een fout zijn, maar gezien de (nergens op slaande) reactie van je leverancier vrees ik het ergste.

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik vergeten te vertellen dat m'n vader de man aan de telefoon heeft gehad, en niet ik... dit is dus et antwoord van m'n vader. :P
Ik heb niks te vrezen, of had je het over mijn vader :P

• Servor
  • Niet online
Ik bedoelde dus:
Die man zegt: Ja dat klopt dat kan je in de bios overzetten... meer niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mikejarod schreef op 03 december 2003 @ 15:10:
Kijk even in de shopsurvey of jouw "dealer" er tussen staat en schrijf daar even een verhaaltje, natuurlijk ook vertellen of ze wel of niet netjes de problemen opgelost hebben.
Vooral dat laatste :o

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dat een keer zo'n fout voorkomt gebeurt bij de beste zaken nog eens. Je komt er pas achter of ze goede service verlenen door te zien hoe ze zoiets oplossen.

En wat betreft de verkoper die zei dat je iets in BIOS moet aanpassen- in dit geval niet juist, maar ik kan me erg goed voorstellen als je opgebeld wordt door een klant die iets vaags mompelt van verkeered CPU snelheid je als eerste gaat denken aan FSB verkeerd in BIOS ingesteld (denk maar eens aan al die topics die we hier in PMG krijgen van mensen die een 200MHz CPU op 133 of 166MHz draaien en dan oplichting gaan schreeuwen). Toegegeven, bij 2.6 ipv 2.8GHz kan dat niet, maar dan nog, ik vind dat al de mensen die 'OPGELICHT' lopen te roepen erg voorbarig bezig zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Servor
  • Niet online
dion_b schreef op 03 december 2003 @ 15:27:

ik vind dat al de mensen die 'OPGELICHT' lopen te roepen erg voorbarig bezig zijn.
Misschien, maar bij dit soort antwoorden gaan gewoon alle alarmbellen af die er maar zijn. Het komt namelijk op mij over als enorm probleem ontwijkend gedrag. En dat de computerbranche als geheel zo'n vreselijke naam heeft qua betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid, kan ik weer niks aan doen.

• P5ycho
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:20:
nu ben ik vergeten te vertellen dat m'n vader de man aan de telefoon heeft gehad, en niet ik... dit is dus et antwoord van m'n vader. :P
Ik heb niks te vrezen, of had je het over mijn vader :P
ai, kijk daar gaan wij ons al uitlaten over die leverancier zonder dat we dat wisten :X
voor hetzelfde geld had die man goeie bedoelingen...

• Servor
  • Niet online
P5ycho schreef op 03 december 2003 @ 15:57:
[...]

ai, kijk daar gaan wij ons al uitlaten over die leverancier zonder dat we dat wisten :X
voor hetzelfde geld had die man goeie bedoelingen...
Jahoor, uit de openingspost haal je ook ECHT dat het om z'n pa gaat: het gaat de hele tijd over 'de leverancier' en 'ze'.

Verwijderd

Jarno schreef op 03 december 2003 @ 16:06:
[...]

Jahoor, uit de openingspost haal je ook ECHT dat het om z'n pa gaat: het gaat de hele tijd over 'de leverancier' en 'ze'.
Tjah, waarom bel jezelf niet? Als je meer verstand hebt van pc's! Daarom ga ik ook altijd mee met mijn pa, dan kunnen ze tenminste geen lul verhaal vertellen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Et boeit allemaal niet! M'n pa komt net boven... leest dit bericht wat ik heb geschreven en zegt dat het klopt, dat deze verkoper dat heeft gezegd...

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:10:
Et boeit allemaal niet! M'n pa komt net boven... leest dit bericht wat ik heb geschreven en zegt dat het klopt, dat deze verkoper dat heeft gezegd...
Ah, dus het is WEL een winkel geweest, maar jouw pa heeft in eerste instantie gebelt? Duidelijk dus en niks foutieve aanname.

Maar wat ga je nu doen?

Verwijderd

hoelang heb je het moederbord al??
als je hem nog niet zo lang hebt moet je terug gaan.

Je neemt je computer mee en de bon. laat zien dat hij op 2.6 draaid en niet op de 2.8 die je gekocht hebt.
Ik weet zeker dat ze dan niet moeilijk doen!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jarno schreef op 03 december 2003 @ 15:30:
[...]

Misschien, maar bij dit soort antwoorden gaan gewoon alle alarmbellen af die er maar zijn. Het komt namelijk op mij over als enorm probleem ontwijkend gedrag. En dat de computerbranche als geheel zo'n vreselijke naam heeft qua betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid, kan ik weer niks aan doen.
Alarmbellen is een ding, met hoofdletters OPGELICHT lopen roepen is heel iets anders, zeker gezien op het moment dat je dat postte veel te weinig details waren om een dergelijke conclusie te trekken.

Ik zou je dan ook met klem op de GoT Algemeen Beleid willen wijzen. Dit valt gewoon onder provocerende uitspraken :/

En dat er dingen niet in de openingspost staan is jammer, maar dat rechtvaardigt allerminst jouw voorbarige conclusies.
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:08:
[...]

Tjah, waarom bel jezelf niet? Als je meer verstand hebt van pc's! Daarom ga ik ook altijd mee met mijn pa, dan kunnen ze tenminste geen lul verhaal vertellen. ;)
Nogal ja. Degene die het meeste verstand van zaken heeft hoort te bellen. Anders krijg je gewoon dit soort misverstanden.

Nogmaals:
Als je je in de positie van een verkoper plaatst die alweer een prutser aan de lijn denkt te hebben die z'n FSB verkeerd ingesteld heeft, is het helemaal niet zo gek om te zeggen probeer het eerst in BIOS goed te stellen.

Een woord als 'oplichting' mag je pas in de mond nemen als totale onwil bij herhaaldelijke en duideljike communicatie gebleken is. We hebben het hier een keer van horen zeggen.

TS: bel die lui zelf op, vertel duidelijk dat je een 2.6GHz hebt en je FSB op 200MHz goed staat, en dat je bon een 2.8GHz vermeldt. Vraag vriendelijk hoe de verkoper denkt dit op te lossen. Hoogstwaarschijnlijk gaat dat erg makkelijk en blijkt dit een werverwind in een theekopje :z

Oslik blyat! Oslik!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:39
... of de winkel gaat beweren dat je zelf cpu's omgewisseld hebt :)
Maareh, volgens mij is de topicstarter uit zijn probleem en is de rest van de afhandeling ervan meer iets voor de shopsurvey dan voor een lange discussie hier :)

Verwijderd

biobak schreef op 03 december 2003 @ 16:48:
... of de winkel gaat beweren dat je zelf cpu's omgewisseld hebt :)
Maareh, volgens mij is de topicstarter uit zijn probleem en is de rest van de afhandeling ervan meer iets voor de shopsurvey dan voor een lange discussie hier :)
Nou vaak hebben pc's die je standaard hebt gekregen (dus al in elaar gezet door een bedrijf) een garantiezegel, dus dan geen probleem. En veranderen van cpu? lachwekkent moet hij eerst met bewijs komen lijkt mij, als hij hem zelf op het mobo heeft gezet.
*want ik neem aan dat jij hem niet zelf erop hebt gezet :9

Verwijderd

Topicstarter
et is opgelost :) m'n vader stuurt een mail naar het bedrijf waar deze topic over gaat en jullie zijn dus bewijs dat er iets niet klopt.
We vragen aan de heer met vriendelijke groet terug te mailen / bellen, en dan w8en we weer af :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:23:
et is opgelost :) m'n vader stuurt een mail naar het bedrijf waar deze topic over gaat en jullie zijn dus bewijs dat er iets niet klopt.
We vragen aan de heer met vriendelijke groet terug te mailen / bellen, en dan w8en we weer af :)
Dan is het nog niet afgelost. Dit lijkt me een langdurige, omslachtige methode. Gewoon eerst zelf bellen; uit je posts maak ik op dat je vrij jong bent, dat maakt niet uit, toen ik op de helpdesk zat was het soms nuttiger met een negenjarige te praten die enigszins wist waar hij het over had dan een totaal ondeskundige ouder die eerst belde. Wel een extraam geval, maar het geeft aan dat jij IMHO echt beter eerst zou kunnen bellen. Als je het 'formeel' per post e.d. gaat regelen gaat het wel lukken, maar ben je een paar weken verder voordat je evenver bent als je zou zijn met een goed onderbouwd telefoontje.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

@volrath laat je ons nog weten wat er uiteindelijk is gebeurd? ik ben best nieuwsgierig naar.....

half offtopic:
ikzelf maakte ooit zoiets mee, ik betaalde voor een P1 166 MMX (ja ooit was dat nogal wat) en had een mobo met ali chipset liggen(kreeg ik gratis) en stond er ook 166 MMX op het scherm (was me allereerste puter met win95)

en toen ben ik van moederbord veranderd naar asus zag ik bij het opstarten dat ik een P1 200 MMX had. ik winkel gebeld met dat ik de jumpers goed gezet had op 166 mmx, is de bord kapot of zo? zeiden ze: haal processor eruit en kijk eens naar de laatste 3 cijfers? staat er 166 of 200?

er stond 200 dus had ik een 200 gekocht voor de prijs voor 166. ikke natuurlijk blij :*) . ik heb die cpu overigens niet van die winkel alleen de mobo....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 04:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zal jullie vertellen hoe het is afgelopen, zodra ik nieuws heb start ik wel een nieuwe topic en laat ik et ullie weten :)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:24

Talon

Booooom !

joh : start nou geen nieuw topic ... maar antwoord in dit topic ...
vraag en antwoord bij elkaar ...
Houd het overzichtelijk ...

• Servor
  • Niet online
Ja, idd, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de afloop eigenlijk.

• smvs
  • Niet online
Zeggen ze: Jah dat weet ik wel, ik wil het wel uitleggen maar als je ook maar 1 klick in je bios verkeerd doe.. dan ver**** je je Mainboard.
ik ben niet bepaald wantrouwend aangelegd maar van dat soort antwoorden ga je wel het ergste denken. ik hou niet zo van bullshit.

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 04-12-2003 09:28 ]

• Voutloos
  • Niet online
Je hebt die pc toch bij een winkel gekocht? Als die winkel in de buurt is gewoon netjes bellen en vragen of het schikt als je op dat moment langskomt, zodat het snel verholpen kan worden. :Y)

Die winkel heeft de bouwfout gemaakt en zal imo graag de pc als geheel terugzien, en dan moet het binnen 5 minuten wel opgelost zijn.

Dit is uiteindelijk toch hetgene waar het op uit gaat draaien. Als je moeilijk gaat doen met die CPU eruit halen en dan omwisselen is het voor hun minder duidelijk dat ze fout waren (ze kunnen dan, uiteraard onterecht, argwaan krijgen).

En ja, je zou dus terug moeten, dat kost iets moeite, maar een beetje winkel maakt het wel goed of zo. (Geven een doosje CD-r's voor het ongemak :) )

Ik ga verder niet uit van oplichting. Alhoewel ze iets behulpzamer hadden kunnen zijn. Als ik als verkoper een belletje krijg van een klant die net een PC heeft gekocht, maar zijn snelheid staat verkeerd, dan gaan juist bij mij als verkoper de alarmbellen rinkelen en weet ik dat we het op kkorte termijn moeten testen/oplossen.

{signature}

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Het is mij ook wel eens overkomen hoor! Heb tijdens mij studie jaren als TD-er gewerkt bij Vobis (don't remind me) en Dynabyte. En het is mij wel es overkomen dat ik zo druk was met het bouwen van 4 PC's tegelijk dat ik per ongeluk een verkeerde CPU in gebouwd had. (PII 300 ipv 333, en ook es een PII 400 ipv een 450).

Die mensen belden dan meestal dezelfde dag dat ze de PC kwamen halen en waren overigens zeer beleefd. Ik bood ze dan mijn excuses aan voor het ongemak en als ze dan terug kwamen, dan liet ik alles even liggen om meteen een andere CPU in te bouwen. Dan mochten ze ook een leuk spel uitzoeken en krijgen ze daar 50% korting op. :) Afterall - het was onze schuld dat ze terug moesten komen naar de winkel.

(we kregen van onze manager de financiele speelruimte om de best mogelijke service te bieden - met filialen van Escom, Vobis en MEMO om de hoek was dit een werkelijk uitstekende manier van klantenbinding!).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• P5ycho
  • Nu online
Jarno schreef op 03 december 2003 @ 16:16:
[...]

Ah, dus het is WEL een winkel geweest, maar jouw pa heeft in eerste instantie gebelt? Duidelijk dus en niks foutieve aanname.

Maar wat ga je nu doen?
Ik weet niet hoe jij het bekijkt maar een winkel is ook gewoon leverancier hoor, een groothandel of importeur das wat anders en denk ik wat jij eruit begreep. Sorry voor de verwarring iig, ik meende gewoon te zeggen dat het niet duidelijk was wat de winkel vermeld heeft aan de telefoon omdat het dus van 'horen zeggen' leek te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik praat liever over een "winkel" maar het was dus een groothandel misschien kennen jullie die wel: tcp benelux
Daar kan een foutje zo gemaakt zijn...
Ik neem ze ook niks kwalijk, het moet alleen maar ff rechtgezet worden.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 13:20:
Ik praat liever over een "winkel" maar het was dus een groothandel misschien kennen jullie die wel: tcp benelux
Daar kan een foutje zo gemaakt zijn...
Ik neem ze ook niks kwalijk, het moet alleen maar ff rechtgezet worden.
En de groothandel heeft hem in elkaar gezet? Dat hoor je niet vaak...

Ik neem aan dat het geen zelfbouw is omdat je anders allang op de box/cpu 2.6 had zien staan.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen zelfbouw, hij daar in elkaar gezet en xp er hier opgezet + drivers en andere rotzooi...

Verwijderd

Waarschijnlijk bedoelt die meneer dit: verander de fsb in de bios van 600 naar 800 en dan zal je proc ook op de goede snelheid gaan lopen. En wees niet bang dat je wat verkloot want zulke rampzalige gevolgen heeft dat echt niet..

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:37:
Waarschijnlijk bedoelt die meneer dit: verander de fsb in de bios van 600 naar 800 en dan zal je proc ook op de goede snelheid gaan lopen. En wees niet bang dat je wat verkloot want zulke rampzalige gevolgen heeft dat echt niet..
Sorry maar hier klopt weinig van. Zijn FSB is 200. En zijn Multiplier is 13. FSB staat al goed voor deze CPU soort, en de MP is niet te wijzigen.

En een FSB van 600 (4x150) zou betekenen dat die CPU nu op 1950 MHz draaide B)

{signature}

Verwijderd

Voutloos schreef op 04 december 2003 @ 15:39:
[...]

Sorry maar hier klopt weinig van. Zijn FSB is 200. En zijn Multiplier is 13. FSB staat al goed voor deze CPU soort, en de MP is niet te wijzigen.

En een FSB van 600 (4x150) zou betekenen dat die CPU nu op 1950 MHz draaide B)
Het ging mij niet om de daadwerkelijke waarden maar om het FEIT opzich, weet niet waar jij heb zitten lezen maar dit zegt de TS zelf in de openingspost:
Nu heb ik een p4 2.8 800fsb 400mhz ddr - HT processor in m'n pctje, windows zegt dat er een P4 2.60CPU in zit...
Hij bedoelt waarschijnlijk de bussnelheid op het mobo maar dat drong ff niet door tijdens het snelle lezen van me 8)7

B)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 16:20 ]

• nAFutro
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

[quote]XtremeNova schreef op 03 december 2003 @ 15:01:
XP geeft eigenlijk altijd de processor aan die er in zit, en kijkt niet naar de instellingen van je klokfrequentie in de BIOS. XP kijkt naar de code die vastgelegd is in de CPU.

Ja nou helaas, XP doet dat niet.. er word gewoon een rating uitgerekend bij AMD als het in de buurt van een officiele rating komt en bij een Intel staat gewoon de snelheid, bij mobile p4's is de kloksnelheid die je krijgt van het properie scherm ook al zo slecht en niet eens hetzelfde. met WMI krijg je hem wel goed op je beeld maar niet iedereen pruts daarin, daarvoor heeft Intel een tool. moet je maar zoeken in downloads/support bij processors

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 16:12:
[...]
Het ging mij niet om de daadwerkelijke waarden maar om het FEIT opzich, weet niet waar jij heb zitten lezen maar dit zegt de TS zelf in de openingspost...
offtopic:
Zullen we eens niet mijn leeskunsten afkraken, als jij nog niet eens de rest van het draadje hebt gelezen? TS is er zeker van dat hij op 4x200 FSB draait en een cpu met een MP van 13 heeft. En dat hij de snelhied van zijn RAM in dat zinnetje er tussen door noemt is niet zo erg.

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 04-12-2003 22:37 ]

{signature}

Verwijderd

wat jij wil, en idd tis mijn domme fout dat ik te lui was om niet het hele topic door te lezen jah :z

Verwijderd

Topicstarter
Mensen... het is op deze manier afgelopen...
M'n pa heeft deze mail geschreven:

Dag waarde verkoper :) et blijft natuurlijk wel anoniem,

Naar aanleiding van mijn vraag en jouw reactie op de gefactureerde en geleverde processor heb ik vanuit het forum van profi's de volgende reacties binnengekregen.
Graag een spoedige reactie, uitleg en een voorstel. De reacties vanuit het WEB liegen er niet om, hoewel er ook milde reacties bij zijn.

Vriendelijke groet

Mijn vader :)

De reacties zijn de reacties die jullie hebben geschreven... de man antwoorde hierop...-------> let op hier komt et :P

Een heel leuk verhaal,

Maar als je hier inkoop als dealer en dan zulke uitspaken gaat doen over het net, ben ik natuurlijk niet blij.
Als je gewoon had vermeld dat de proc. echt een verkeerde is , hadden we dit gewoon opgelost door een andere op te sturen en die van u terug te nemen.
Dus, het volgende gaat nu gebeuren:
of u stuurt heel het systeem op naar *de leverancier* en de proc. wordt vervangen, of u stuurt alleen de proc. op en dan volgt er van ons een 2.8 p4!!
Dit alles is natuurlijk geheel kostenloos.
Volgende keer kunt u er beter een telefoontje aan wagen ipv. meteen het ergste....!!!!

Groeten:

"verkoper"

De man voelde zich dus echt aangesproken terwijl dat niet onze bedoeling was, we wilden gewoon zekerheid.

Bij deze is het dus opgelost met het verstuur van een p4 2.8 800 fbs en dan sturen wij de 2.6 terug...

Mensen, HARDSTIKKE bedankt voor de super reacties heb ik dus echt wat aan gehad ! ! ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tot ziens en Greetz van -ThoM- A.k.A Storm - Volrath - Counter-Strik0r!z0r ! ! !
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mja heb net het verhaaltje gelezen.
Moet zeggen dat je het ook wel beetje vaag hebt aangepakt.
Dat je hier nou om informatie vraagt oke, maar dat je hier de naam van het bedrijf neerzet en dan nog eens deze reacties van moord en brand schreeuwende mensen naar die man stuurt vind ik zelf niet helemaal gepast.
Werk zelf in een computerwinkel en wij hebben ook wel eens iets verkeerds ontvangen, maar een belletje lost zoiets in 5 minuten op.
Trouwens als je vader het niet weet dan moet je uiteraard natuurlijk ook zelf bellen ;)

Veel plezier met je P4 2.8 ;)

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 14:35
Toch alles weer goedgekomen ;)

Vandaag heb ik een Intel p4 2,4Ghz 533FSB gekocht, staat op bon etc. me broer zegt ineens toen we in de auto zaten 'staat PIV 2,6 op de verpakking' ik op de cpu checken en idd 2,66Ghz voor het geld van een 2,4Ghz :)

Draait nu lekker 2,66Ghz @ 3,2Ghz met standaardt koeler :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:42

mphilipp

Romanes eunt domus

console schreef op 10 december 2003 @ 21:38:Vandaag heb ik een Intel p4 2,4Ghz 533FSB gekocht, staat op bon etc. me broer zegt ineens toen we in de auto zaten 'staat PIV 2,6 op de verpakking' ik op de cpu checken en idd 2,66Ghz voor het geld van een 2,4Ghz :)
Ik zou dat niet pikken! Je hebt voor een 2,4Ghz betaald en dan moet je ook een 2,4Ghz krijgen... Ben je lid van de consumentenbond? O-)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
niet dat ik zelf zo netjes zou zijn, maar toch grappig dat in hetzelfde topic mensen opgelicht roepen als er een goedkopere cpu wordt afgeleverd, maar dat het omgekeerd nooit gemeld wordt!
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 02:44:
er stond 200 dus had ik een 200 gekocht voor de prijs voor 166. ikke natuurlijk blij :*) . ik heb die cpu overigens niet van die winkel alleen de mobo....
console schreef op 10 december 2003 @ 21:38:
Vandaag heb ik een Intel p4 2,4Ghz 533FSB gekocht, staat op bon etc. me broer zegt ineens toen we in de auto zaten 'staat PIV 2,6 op de verpakking' ik op de cpu checken en idd 2,66Ghz voor het geld van een 2,4Ghz :)

[ Voor 34% gewijzigd door StanTheMan op 11-12-2003 10:43 ]

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Tja ik vind het een beetje onnodig om meteen deze thread aan te halen tijdens de communicatie met de winkel. Het schept meteen een erg verkeerde sfeer. Er is gewoon een foutje gemaakt en dat wordt netjes hersteld. Ik kan me niet voorstellen dat de winkel met opzet een 2.6Ghz P4 gaat leveren als er voor een 2.8Ghz betaald is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1