Standaard gebruik ik Mozilla al vanaf versie 1.0.1 en met het uitkomen van Firebird 0.7 is de keus niet meer zo eenvoudig.
Firebird is nu qua functionaliteit gewaagd aan Mozilla. Ondanks dat beide browsers draaien op de Gecko engine van 7-10-2003, zitten er toch grote verschillen tussen o.a. de functionaliteit en preferences (about:config). Ik heb nog geen keus kunnen maken en gebruik beide door elkaar heen om ze goed te kunnen evalueren. Een probleem is wel dat mijn bookmarks en cookies gaan verschillen.
Om de bookmarks, cookies en cookiesPermit te synchroniseren heb ik een snelkoppeling naar een batch-bestand (BOOKMARK.BAT) met onderstaande inhoud. Voor beide browsers (1.5 & 0.7) zijn deze bestanden gelijk van structuur. Alleen de laatst gewijzigde bestanden worden gekopieerd, als de bestanden gelijk zijn gebeurd er niets.
Als iemand weet hoe je automatisch een batch kan laten draaien na het afsluiten van je browser, hoor ik dat graag.
Firebird is nu qua functionaliteit gewaagd aan Mozilla. Ondanks dat beide browsers draaien op de Gecko engine van 7-10-2003, zitten er toch grote verschillen tussen o.a. de functionaliteit en preferences (about:config). Ik heb nog geen keus kunnen maken en gebruik beide door elkaar heen om ze goed te kunnen evalueren. Een probleem is wel dat mijn bookmarks en cookies gaan verschillen.
Om de bookmarks, cookies en cookiesPermit te synchroniseren heb ik een snelkoppeling naar een batch-bestand (BOOKMARK.BAT) met onderstaande inhoud. Voor beide browsers (1.5 & 0.7) zijn deze bestanden gelijk van structuur. Alleen de laatst gewijzigde bestanden worden gekopieerd, als de bestanden gelijk zijn gebeurd er niets.
code:
Misschien is dit een tip voor iedereen die ook nog geen keus heeft kunnen maken.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| @ECHO off :init :Replace xxxxxxxx with correct string! set moziFolder=C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Mozilla\Profiles\default\xxxxxxxx.slt set fireFolder=C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Phoenix\Profiles\default\xxxxxxxx.slt :backUp XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%moziFolder%\bookmarks.html" "%fireFolder%\bookmarks.html" XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%fireFolder%\bookmarks.html" "%moziFolder%\bookmarks.html" XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%moziFolder%\cookperm.txt" "%fireFolder%\cookperm.txt" XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%fireFolder%\cookperm.txt" "%moziFolder%\cookperm.txt" XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%moziFolder%\cookies.txt" "%fireFolder%\cookies.txt" XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%fireFolder%\cookies.txt" "%moziFolder%\cookies.txt" |
Als iemand weet hoe je automatisch een batch kan laten draaien na het afsluiten van je browser, hoor ik dat graag.