Toon posts:

[Mozilla 1.5/Firebird 0.7] bookmarks ed synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Standaard gebruik ik Mozilla al vanaf versie 1.0.1 en met het uitkomen van Firebird 0.7 is de keus niet meer zo eenvoudig.

Firebird is nu qua functionaliteit gewaagd aan Mozilla. Ondanks dat beide browsers draaien op de Gecko engine van 7-10-2003, zitten er toch grote verschillen tussen o.a. de functionaliteit en preferences (about:config). Ik heb nog geen keus kunnen maken en gebruik beide door elkaar heen om ze goed te kunnen evalueren. Een probleem is wel dat mijn bookmarks en cookies gaan verschillen.

Om de bookmarks, cookies en cookiesPermit te synchroniseren heb ik een snelkoppeling naar een batch-bestand (BOOKMARK.BAT) met onderstaande inhoud. Voor beide browsers (1.5 & 0.7) zijn deze bestanden gelijk van structuur. Alleen de laatst gewijzigde bestanden worden gekopieerd, als de bestanden gelijk zijn gebeurd er niets.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
@ECHO off

:init 
:Replace xxxxxxxx with correct string!
set moziFolder=C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Mozilla\Profiles\default\xxxxxxxx.slt
set fireFolder=C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Phoenix\Profiles\default\xxxxxxxx.slt

:backUp
XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%moziFolder%\bookmarks.html" "%fireFolder%\bookmarks.html"
XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%fireFolder%\bookmarks.html" "%moziFolder%\bookmarks.html"
XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%moziFolder%\cookperm.txt"   "%fireFolder%\cookperm.txt"
XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%fireFolder%\cookperm.txt"   "%moziFolder%\cookperm.txt"
XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%moziFolder%\cookies.txt"    "%fireFolder%\cookies.txt"
XCOPY /D /Q /H /R /K /O /Y "%fireFolder%\cookies.txt"    "%moziFolder%\cookies.txt"
Misschien is dit een tip voor iedereen die ook nog geen keus heeft kunnen maken.
Als iemand weet hoe je automatisch een batch kan laten draaien na het afsluiten van je browser, hoor ik dat graag.

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Mischien een idee om deze batch juist te draaien voor het opstarten van de browser?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:03
ik gebruik nog steeds mozilla 1.6a ipv firebird 0.7 omdat de prefBar plugin niet voor firebird werkt. :(
Verder vind ik het beide goede browsers en is een keus maken inderdaad niet gemakkelijk.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ziet er leuk uit, alleen ik pas de topictitel wat aan (want "Mozilla 1.5 vs. Firebird 0.7" zegt niet zo veel over je creatie) :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 14:49:
Als iemand weet hoe je automatisch een batch kan laten draaien na het afsluiten van je browser, hoor ik dat graag.
Maak een StartFirebirdOp.vbs:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Set WshShell = WScript.CreateObject ( "WScript.Shell" )
programma1 = "notepad.exe"
programma2 = "notepad.exe"
WshShell.Run programma1

WScript.Sleep 1000
draait = true
Do while draait = true
    draait = false
    for each process in GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}"). _
ExecQuery ("select * from Win32_Process")
        c = instr(programma1,process.name) 
        if c > 0 then draait = true
    Next
    WScript.Sleep 1000
Loop
WshShell.Run programma2

Natuurlijk idem Mozilla en de programma1 en 2 aanpassen naar wens :P

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 03-12-2003 18:40 . Reden: layout ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
@ trogdor
Dat is wel logisch als je het handmatig doet, maar automatisch kan de browser pas opstarten nadat de sync is uitgevoerd. Anders worden de oude bestanden ingelezen.

@ Rafe
No problemo!

@ F_J_K
Top!!! _/-o_
Ik moet mij maar eens in VB Script verdiepen, want ik snap er maar de helft van, en zo te zien is het erg krachtig!
edit:
Ik heb de 2 vbs-bestandjes gemaakt zoals F_J_K voorstelde. Maar het vreemde is dat Firebird na het afsluiten de batch start, terwijl Mozilla na het opstarten doet. :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 19:08 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1