Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[rare brom] Wel adsl, soms geen telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort adsl via KPN hier, op een analoge lijn. De ADSL verbinding werkt goed, maar soms valt de kiestoon op de telefoon weg. Wanneer ik mezelf bel met de gsm krijg ik 'om technische reden niet bereikbaar' te horen.

De eerste keer dat ik dit probleem had, ging het vanzelf over. Alles was weer normaal.

Een dag later, ADSL eruit en op de telefoon kreeg ik in plaats van een kiestoon een rare bromtoon (klonk wel een beetje als een 56k modem maar dan lager) te horen.
Geprobeerd telefoon en adsl modem zonder splitter aan te sluiten, geen enkel verschil. Als ik mezelf belde met mijn gsm, ging hij (in de gsm) één keer over en de lijn werdt dan vanzelf beantwoord met een rare ruis. Vaste telefoon ging niet over, wel gebrom.

Een paar uur later is het gebrom verdwenen, doet adsl het weer maar nu heb ik weer geen kiestoon op de telefoon.
Ook geprobeerd : telefoon verlengsnoer er tussenuit, andere telefoon etc. Geen verschil.

Heeft iemand dit eerder gehad, of weet een van de telefonie experts wat hier aan de hand is? KPN vaste lijn-support wil ik even mee wachten, want als het probleem aan bekabeling oid hier ligt, kost me dat voorrijkosten + uurloon monteur @duur :(

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

Japie.G

Colour Classic

Heel vreemd probleem!

Lijkt mij persoonlijk dat er echt iets mis is met je aansluiting!
Het probleem doet zich dus voor sinds dat je ADSL hebt?
Dan zou ik toch echt KPN even bellen!

Succes!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 18:54
Hoe heb jij je splitter aangesloten :?

Binnenkomst, dan de splitter en pas op de lijntje vanaf de splitter de lijnen naar je telefonen. Of heb je een telefoon ervoor aangesloten.
In het laatste geval, moet je de situatie naar het eerste geval fixen. Er mag geen telefoon aangesloten zijn voor de splitter. Anders krijg je geheit problemen. Als het toch het eerste geval mocht zijn, dus dat je je telefoon hebt aangesloten op de splitter, dan moet je inderdaad de KPN bellen. :)

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit het punt waar de lijn binnenkomt (kelder) loopt een draad naar de woonkamer. In deze lijn zit onderweg naar de woonkamer een telefoonstopcontact (waarop dus geen telefoon zit). Op het stopcontact in de woonkamer zit een telefoon verlengsnoer naar de computer toe. De splitter zit op dit verlengsnoer, en direct op de splitter is de telefoon en de adsl modem aangesloten. Met/zonder splitter is er geen verschil, voor zowel telefoon als adsl.

Verwijderd

Heb je misschien een oude telefoonlijn?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 19:28 . Reden: ff een vergissing gemaakt ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een oud huis. De kabel die binnenkomt (dikke kabel met blauwe mantel) ziet er niet oud uit. De bedrading binnenshuis ziet er wel wat ouder uit.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Misschien is de splitter defect, je zou eens kunnen kijken of een kennis waarvan je weet dat hij adsl heeft,je even een half uurtje zijn splitter wil lenen.
Als dat het is,kun je de oude even omruilen.
Zit er geen modem in je pc die eventueel kan opnemen ?
Is de afstand modem <> splitter misschien te groot ?
Zit er via het stopkontakt in de gang geen rare aftakking,vroeger gebruikte de ptt wel eens een schakeling in de kpndoosjes waarbij je 2 telefoons kon aansluiten.
Als je een stekker in het stopkontakt doet open je een kontakt waardoor toestel 2 wordt uitgeschakeld,en anders om.
Misschien is,omdat er nu geen stekker in zit,er dus een schakeling aktief naar een ander punt.
Vaak zit er ook van rechts boven naar rechts onder een brugje in het stopkontakt voor de bel van oude toestellen.
Die moet je ook weghalen want als de aarde blijkt aangesloten te zijn heb je een hele maffe terug koppeling.
Wat je zou kunnen doen is,omdat het stopkontakt in de gang toch niet gebruikt wordt,deze direct door te verbinden naar de woonkamer.
In elk geval zou ik als ik jou was,het eerste aansluitpunt eens goed bekijken.
Succes.

Verwijderd

sluit een toestel direct op de buitenlijn aan, aansluiten op het LINE kabeltje van de splitter. Werkt dit nog steeds niet probeer dan voor de zekerheid een ander toestel (om uit te sluiten dat het daar in zou zitten). Als het dan nog steeds niet werkt LINE kabel er uithalen (en los laten hangen) en 0800-0407 bellen voor een lijntest O-)

Naar mijn idee is het nl. de splitter van de ISP op de telefooncentrale (die hebben daar een eigen ruimte gehuurd waar hun splitters zitten)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op 04 december 2003 @ 08:50:
Misschien is de splitter defect, je zou eens kunnen kijken of een kennis waarvan je weet dat hij adsl heeft,je even een half uurtje zijn splitter wil lenen.
Als dat het is,kun je de oude even omruilen.
Je kan zo bij de primafoon binnenwandelen en gratis een nieuwe vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het aansluitpunt in de gang is een standaard telefoonstopcontact, en is gebrugd geschakeld (draad erin en draad eruit zijn samen op de pinnetjes van het stopcontact aangesloten). Er zit geen schakeling in.
Ik heb de splitter helemaal weggelaten en dat maakt geen verschil (adsl werk wel op de ongesplitte lijn, telefoon niet). Je zou denken dat ADSL nauwere toleranties heeft dan pots.

Dit is dus het punt waarop de buitenlijn binnenkomt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rpvdk/telefoonding1.jpg

De linkse helft kun je open maken (zit de aansluiting naar de bedrading binnenshuis in) de rechtste helft niet.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Klinkt als een kapotte splitter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 09:05:
Het aansluitpunt in de gang is een standaard telefoonstopcontact, en is gebrugd geschakeld (draad erin en draad eruit zijn samen op de pinnetjes van het stopcontact aangesloten). Er zit geen schakeling in.
Ik heb de splitter helemaal weggelaten en dat maakt geen verschil (adsl werk wel op de ongesplitte lijn, telefoon niet). Je zou denken dat ADSL nauwere toleranties heeft dan pots.

Dit is dus het punt waarop de buitenlijn binnenkomt:

[afbeelding]

De linkse helft kun je open maken (zit de aansluiting naar de bedrading binnenshuis in) de rechtste helft niet.
voor de zekerhied zou je dat witte kastje aan de linkerkant open kunnen maken en daar een tstl kunnen aansluiten. Het zit naar alle waarschijnlijk buiten maar je zult wel kosten akkoord moeten gaan bij KPN blijkt het uiteindelijk toch jouw fout te zijn. Als het toestel aangesloten op de kabel in het witte kastje ook niet werkt kan het gewoon niet binnen zitten.

rood en blauw heb je nodig, 1A en 1B

Verwijderd

EquiNox schreef op 04 december 2003 @ 09:08:
Klinkt als een kapotte splitter.
en is nog de vraag welke van de 2 ;)

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 09:11:
[...]

en is nog de vraag welke van de 2 ;)
Zijn ADSL-splitter.

Hij zegt het zelf :

- ADSL werkt op de ongesplitte lijn
- Zodra zijn eigen splitter ertussen hangt krijgt ie een brom op de telefoonlijn (filter v/d ADSL-splitter kapot)

En anders gewoon aftakken bij de bron, dus op de plaats waar hij het huis binnenkomt. Dan omzeil je alle storingsbronnen.

Verwijderd

r0el schreef op 04 december 2003 @ 09:02:
[...]

Je kan zo bij de primafoon binnenwandelen en gratis een nieuwe vragen :)
volgens mij kan dat alleen nadat jouw ISP goedkeuring heeft verleend aan de Primafoon. De splitter is nl. eigendom van je ISP en zij betalen deze dan ook (30 euro)

Dit kan natuurlijk alleen als jouw ISP gebruikt maakt van de infra van KPN

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 09:13:
[...]

volgens mij kan dat alleen nadat jouw ISP goedkeuring heeft verleend aan de Primafoon. De splitter is nl. eigendom van je ISP en zij betalen deze dan ook (30 euro)

Dit kan natuurlijk alleen als jouw ISP gebruikt maakt van de infra van KPN
?
De splitter wordt door KPN geleverd. Zit in het pakketje wat je van KPN krijgt als je het aanvraagt.

Verwijderd

EquiNox schreef op 04 december 2003 @ 09:28:
[...]

?
De splitter wordt door KPN geleverd. Zit in het pakketje wat je van KPN krijgt als je het aanvraagt.
maar hij is toch echt eigendom van de ISP, kan zijn dat de ISP zaken doet met KPN

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 09:30 ]

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 21:51

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

heb nog nooit gehoord dat als iemand ze telefoonlijn danwel toestel verkeerd aansluit dat je dan een bandje krijgt met om technische redenen niet bereikbaar.
Ook al hang je je splitter er niet tussen heb je nog steeds de problemen.
DAT KAN NIET!
dus is je lijn het euvel, kpn bellen met je ervaringen en bevindingen.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Verwijderd

piems schreef op 04 december 2003 @ 09:32:
heb nog nooit gehoord dat als iemand ze telefoonlijn danwel toestel verkeerd aansluit dat je dan een bandje krijgt met om technische redenen niet bereikbaar.
Ook al hang je je splitter er niet tussen heb je nog steeds de problemen.
DAT KAN NIET!
dus is je lijn het euvel, kpn bellen met je ervaringen en bevindingen.
de lijn tussen zijn huis en de telefooncentrale is waarschijnlijk OK, ADSL werkt nl. wel. Het is of een storing in de splitter op de telefooncentrale of een storing in de bekabeling ondergronds B)

Verwijderd

Naar mijn bescheiden mening is jouw splitter stuk.
Ik had tot net hetzelfde probleem.

Wel internet maar als je gebelt wordt gaat de telefoon een paar keer over en stopt dan. Degene die jouw opbelt krijgt dan ruis te horen.

Ik heb de splitter van de buurman geprobeert en het probleem was weg.
Je kunt je splitter gewoon omruilen bij de primafoon, heb ik net ook gedaan.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 20:22

Korakal

Up up up!

ik mag hopen dat 'ie inmiddels het probleem al heeft opgelost, gezien de datum van de topicstart ;)
even op letten aub :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.