scsi-newbie

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb een ultra scsi kaartje, en momenteel alleen maar een cd-writer eraan. er komt als het goed is binnenkort een plextor cd-rom aan. Nu heb ik wel een kabel erbij met 3 van die zwarte connectors. Ik kan dit dus gewoon wel goed aansluiten. Maar er kunnen geloof ik 7 apparaten aan dat ding, hoe moet je dat dan oplossen? Zijn er kabels te koop die gewoon 7 van die zwarte connectors hebben?

Verwijderd

Er zijn inderdaad kabels te koop met 7 aansluitingen...

• RdB_IA
  • Niet online
ok, bedankt. Weet ik dat ook weer

• pim4
  • Laatst online: 27-08 06:26
Niet zomaar kabels en aansluitingen, er zijn er plm. 150 verschillende ! Let even goed op wat je nodig hebt !

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Kabels met 7 aansluitingen zijn vaak langer dan 1.50 m (nl. 1.80 m) en dat kan problemen geven wanneer je het U-scsi protocol gebruikt, met die plextor dus.

• RdB_IA
  • Niet online
ik heb gewoon een 50 pins kabel nodig, dan zit ik dacht ik goed. Ik ben ook niet van plan hoor, om zo'n lange kabel te gaan kopen. Heb zoveel aansluitingen niet nodig, maar ik wou ff weten hoe het gaat als je ze wel nodig hebt.
maar trouwens, scsi-kabels mogen toch vrij lang zijn?

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Dat hangt af van he type scsi-kaart. Kijk even op de homepage van je kaart.

Kabels met 7 connectoren zijn er niet zo veel. Meestal zijn ze er met 5 ofzo.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Scsi-2 kabels mogen max 3m zijn, U-scsi 1.5m

Echt lang mogen ze worden bij de nieuwere protocollen. Volgens mij mag een u2W LVD kabel iets van 25m zijn.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 22:52
leuk kun je in de kelder of in een andere kamer een kast maken met al je scsi hard disks erin een seagate barracuda ofzo want die dingen maken echt een ongelofelijke teringherrie
btw je controller is zelf toch ook een apperaat opde scsi bus dus kun je er nog 6 andere op aansluiten
tis maar dat je het weet :)

.

• Anton
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Bijna harley :). Je kan 8 apparaten op een scsi bus aansluiten (16 op een wide scsi bus), waarvan je controller er 1 is, dus je houdt 7 of 15 aansluitingen voor apparaten over.

Ik scrobbel ook audio

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 13:56
De maximale lengte hangt i.i.g. ook af van het aantal devices wat je aan je kaart knoopt. Is op de adaptec site vast wel wat over te vinden.
Harley: Seagate Baracuda's zijn best leuk (heb er ook een) maar je hebt inderdaad wel continue het idee dat je op de taxibaan van schiphol staat :(

• RdB_IA
  • Niet online
bedankt tweakers.
daarom vind ik dit forum zo tof. Je hebt zo een heel rij bruikbare antwoorden.
je lukt nu wel denk ik...gewoon de laatste in de rij termineren en klaar is RdB

mzzls

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 22:52
oeps sorry anton je hebt gelijk
was net wakker toen ik dat tikte haha
sorry voor de valse info en thnx anton voor het wakker schudden :)

.

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
hehehe dat probleem met lawaai kennik ja, hiero cheetah en barracuda, hmzz schiphol is er niks bij :(

• Hein
  • Laatst online: 13-11-2025
Het mooiste is als je de pc opstart, en er zijn andere mensen bij, als je dan die blikken ziet :)

Heb hier twee nogal oude seagate baracuda's (7200 rpm). Wat een lawaai! En een warmte!

• GarBaGe
  • Laatst online: 12:27
Ik ben niet zo'n SCSI liefhebber.
Ik gebruik alleen SCSI-2 voor mijn brander op 5 MB/s

Verder is U-ATA 66 met een 7200 rpm schijf net zo snel als SCSI, alleen een stuk goedkoper. Bovendien ie U-ATA 66 nu ook onafhankelijk.
Master hoeft niet op Slave te wachten en andersom, daarom heb je ook 80 aders i.p.v. 40.

Zeker voor newbies zou ik SCSI afraden...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• RdB_IA
  • Niet online
voor harde schijven in een gewoon systeem yep. Maar voor cd-writers vind ik het toch ideaal hoor!
Pagina: 1