[SMP] Windows herinstalleren na toevoegen tweede CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb begrepen dat een dual socket-A mobo in principe ook met 1 CPU kunnen draaien, zie 2CPU. Wat ik echter niet kan vinden is het volgende: wanneer je de 2e CPU er later bijprikt, ziet WindowsXP dit dan gewoon als nieuwe hardware? Of is het beter om Windows opnieuw te installeren?

/edit
Sry, vergeten de titel af te maken..

[ Voor 13% gewijzigd door Milly op 03-12-2003 14:40 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Volgens mij moet je alles opnieuw installeren omdat er een andere kernel gebruikt wordt voor multiprocessor systemen.

Meh ...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is beter om opnieuw te instaleren, MAAR, je kan de HAL (hardware abstraction layer) in de device manager veranderen tussen multiproc en single proc, zonder reinstall. Als het goed is.....

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 03-12-2003 14:35 ]

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel afgemaakt :)

Welja, wat moet ik hier nog meer op zeggen?
Het antwoord is dus reeds door gladiool gegeven :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 03-12-2003 14:39 ]

• Milly
  • Niet online
Ok, bedankt :) Dan zal ik toch geduldig wachten met de installatie tot ik mn 2e CPU heb...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:39
Toen ik van een niet-hyperthreading cpu naar een cpu met hyperthreading overstapte heb ik Windows XP niet opnieuw hoeven installeren. M'n pc ging automatisch van uniprocessor pc naar multiprocessor pc en er verschenen in de device manager netjes 2 cpu's. Na een herstart werkte het gewoon en tot op heden geen problemen. Misschien dat het met twee losse cpu's anders is, maar het principe zou hetzelfde moeten zijn.

• Milly
  • Niet online
biobak schreef op 03 december 2003 @ 14:59:
Misschien dat het met twee losse cpu's anders is, maar het principe zou hetzelfde moeten zijn.
Kan iemand dit bevestigen?
En waarom zou het beter zijn om toch WinXP opnieuw erop te gooien, zoals gladiool zegt?

[ Voor 18% gewijzigd door Milly op 03-12-2003 15:18 ]

Verwijderd

Hyperthreading is wat anders als twee fysieke cpu´s en heb zelf de truc gedaan met hal vervangen en server werkt nog prima na 1,5 jaar zonder herinstall

edit:

zie ook Q234558

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;234558

en is met wat fantasie ook toepasbaar op winxp

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 15:35 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:29:
Hyperthreading is wat anders als twee fysieke cpu´s en heb zelf de truc gedaan met hal vervangen en server werkt nog prima na 1,5 jaar zonder herinstall

edit:

zie ook Q234558

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;234558

en is met wat fantasie ook toepasbaar op winxp
Deze truc kun je toepassen als Windows XP het niet al zelf voor je doet. Dit is ook gewoon de truc om een hyperthreading cpu onder Win2k te installeren, dus eigenlijk is er geen verschil tussen installeren van een HT processor en een dual processor.
Pagina: 1