[PC] Lieve zachtaardige spellen :)

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
Hoi iedereen,

ik begin dit topic omdat ik de laatste tijd geen zin meer heb om mensen kapot te slaan (Diablo II) te schieten (Counterstrike) op te blazen (Quake3Arena) of plat te rijden (GTA:VC).

Dit topic is dus bedoeld om spellen die kent neer te zetten waar over het algemeen GEEN geweld in voor komt, dit kunnen "Echte" spellen zijn zoals Roller Coaster Tycoon etc. of kleinere download spellen.

Let wel op dat je dit niet vol spamt met alle kleine spelletjes die je tegenkomt en geen geweld bevatten, alleen zeer leuke/verslavende spellen zijn toegestaan.

Ik zal beginnen:

Naam: Lemonade Tycoon
Doel : Bouw een limonade imperium op ;)
Link : http://www.hexacto.com/game_lemonade_pc.php

Beschrijving + plaatjes:

[edit: pic. host server was dicht gegaan na 5 mb verkeer....]

Pictures

Het is de bedoeling dat je (helemaal zonder geweld en afkoping ;) ) begint in je eigen buurt wat limonade te verkopen en een goed recept ontdekt, met het geld wat je krijgt kun je upgrades kopen zoals een blender ofzoiets om je kan sneller te vullen zodat je meer kan verkopen. Zo kun je ook nieuwe locaties huren, waar je steeds meer winst zult kunnen halen.

De bovenstaande link is naar een demo die je geloof ik een uur mag gebruiken, have fun :D

Ps. dit spel kun je ook op je PDA doen en synchroniseren met je pc ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Hercul3s op 03-12-2003 16:04 ]

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
"Dit topic wordt mede mogelijk gemaakt door de Nederlandsche Vereniging voor Geweldoloze spellen" :+

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Japie.G

Colour Classic

Vroeger hadden we lemmings! Echt superverslavend, erg leuk en zo goed als geweldloos (op het ontploffen van de lemmings op het eind na dan ;))

Maargoed, verder heb je ook nog de altijd leuke spelletjes binnen MSN Messenger! Dammen enzo :P

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

http://ebaumsworld.com/games.shtml
staan heel veel leuke flash/spellen op, heb me er al uren mee vermaakt, sommige zijn ietwat geweldadig, maar jah, blijft wel fun :)

• Vimana
  • Laatst online: 16:43
gunbound.net

Maar is erg verslavend, ik waarschuw maar vast :P

Verwijderd

Snake :)

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

En Gunbound is niet geweldadig? Toegegeven, er is geen bloed of ingewanden te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat je de rondvliegende stukken scenery of de enorme explosies hebt gemist. :p

Mijn Library Thing catalogus

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Ik heb laatst Transport Tycoon Deluxe weer ontdekt, en dat blijft een heerlijk spel. Nog steeds zeer bekend zag ik al. Er zijn een hoop patches voor beschikbaar, zoals XP patches, en updates. Voor de mensen die TTD nog ergens hebben liggen, installeren die hap, en kijk eens op http://www.ttdpatch.net/. Je hebt er nogsteeds uren speelplezier aan. :*)

Zal hier wel eens wat screenshots posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/dec/ttd1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/dec/ttd2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/dec/ttd3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/dec/ttd4.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/dec/ttd5.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/dec/ttd6.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/dec/ttd7.gif

[edit]
Helaas zie je op deze screens geen rails staan, wat imho toch het leukste is van het spel. Er zijn op het internet hele tutorials beschikbaar m.b.t het installeren van signalen, maar ook voor het handig inrichten van stations. Treinen moeten wel snel van A naar B kunnen komen natuurlijk. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/therealbirdin/Graphics/Gallery/sdiamond.gif

[ Voor 18% gewijzigd door AuC op 03-12-2003 14:49 ]

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:09
http://www.icculus.org/jumpnbump/jumpnbump-1.35-win32.zip

Dit is een schattig multiplayer spelletje, waar 4 spelers een konijntje spelen. :)
Deze nieuwe versie heeft zelf netwerk support. Als men liever achter 1 PC zit, dan heeft elke konijntje eigen controls op het keyboard. Het heeft geen zin om in je eentje te spelen. ;)

• Hercul3s
Veel reacties :D

Thnx !

Jump 'n Bump... schattig tot je ehm ... "op het andere konijntje land .. ;)"

Verwijderd

Wel eens van adventures gehoord? :)

Myst, Money Island, Leisure Suit Larry, King's Quest .... ze komen niet vaak meer uit, maar ik speel wel iedere adventure die uit komt. Kwaliteit >> kwantiteit toch?

Trouwens .... Lemmings moest je ook opofferen! Alleen 3D Lemmings was crap, die erna was erg goed, maar ik heb dat spel echt veel gespeeld in ieder geval.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 15:06 ]

Verwijderd

Transport Tycoon Deluxe! Wat een geweldig spel !
Ik heb het gister net weer eens zien liggen, ik moet het maar weer eens installeren :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Tja. niet echt op de PC, zijn flashgames, maar www.orisinal.com hebben allemaal leuke simpele spelletjes die kleutervriendelijk zijn ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Simcity, Team Park (Inc/World), !!Mario!!! :D, Tetris etc etc ;)

• -Skyhawk-
  • Niet online
Niet echt geweldadig, maar super leuk en zeeer verslavend: Atomic Bomberman!

AAAAtomic Bombermannnn!!!! _/-\o_

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Roller Coaster Tycoon, Sim City (hele reeks), Zoo Tycoon, Railroad Tycoon, etc zijn allemaal erg leuke games. Toch spreken ze mij niet zo aan omdat ze snel saai worden (op RollerCoaster Tycoon na dan). Nee, denk toch dat ik dan toch maar voor games als de Medal of Honor reeks en Call of Duty kies. Wil niet zeggen dat ik spellen waarin vrijwel geen geweld voorkomt niet leuk vind.

Profile

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Duidelijk "The Dig", "Day of the Tentacle", "Sam and Max hit the road" !!

Lucas Arts heeft een emulator uitgebracht, waarmee je deze oorspronkelijke DOS spellen onder WinXP kunt spelen !! Dus oude tijden herleven weer !!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
PUZZLE BOBBLE! Verslavend en zelfs mijn moeder speelt het!

http://taito.overclocked.org/pbobble.html

Afbeeldingslocatie: http://taito.overclocked.org/pbobble/puzbob3.jpg

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

• Hercul3s
Ohneeee, niet puzzle bobble .... heb het wel gespeeld alleen ik raak er altijd vet gestresst van :)

Verwijderd

comander keen deel 1 tm 6 echt geweldig en niet echt geweldadig!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 16:18:
comander keen deel 1 tm 6 echt geweldig en niet echt geweldadig!!
_/-\o_

• r0el
  • Niet online
Bejeweled :) Meest verslavende game die ik ken _/-\o_

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, wat denk je van "The Sims"

Ja Ja het is een "vrouwenspel" maar het is leuk vredig en peis en je kan er uren mee bezig zijn.
Simcity vindt ik dus best ook wel aardig, simcity 4 draait lekker op de meeste pc's.

There is no place like ::1

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Maxow

Hidden Sound System

misschien is Runaway: a road adventure wat voor je? Komt niet echt geweld in voor en het is een erg leuke adventure!

• Godjira
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Maxow schreef op 03 december 2003 @ 16:33:
misschien is Runaway: a road adventure wat voor je? Komt niet echt geweld in voor en het is een erg leuke adventure!
Dat is zeker een zeer leuke game. Heb er erg van genoten. Heb hem helaas nooit helemaal uitgespeeld, moest mijn PC op een gegeven moment formatteren en ben daardoor de savegames kwijt geraakt. Ik ga de game in ieder geval weer installeren binnenkort om hem toch uit te kunnen spelen nog een keer.

Profile

• R-B
  • Laatst online: 01-11 15:42

R-B

Blokkert

Hmm.. RCT 2 zuigt.. daar is geen geweld maarja.. geef mij SimCity 4 maar :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

GormSuil schreef op 03 december 2003 @ 15:40:

[afbeelding]
Yessss, dit is echte mijn favoriete game. Ik was ooit op een camping in Italie waar ze er een Arcade van hadden staan en 2 weken lang dit spel elke dag gespeeld. Damn, wat is dat verslavend.

Moet dat spel echt nog een keer zien te scoren, maar ik heb alleen een pc & xbox en volgens mij zijn ze daarvoor niet te krijgen.

Look behind you! A three headed monkey!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Bijna alle racespellen zijn zonder geweld :P

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• notgib
  • Laatst online: 16-10 12:26

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Hier een aantal van mijn favorieten;

Afbeeldingslocatie: http://www.kidzworld.com/img/game/onlinegames/Hexxagon_w.jpg

Hexxagon
super voor 2 spelers. En ook erg aardig vs de computer.

Afbeeldingslocatie: http://taito.overclocked.org/popnpop/pnpplay.gif

Pop N Pop
Briljant spel. Oude arcadekast, dus voor MAME. Ook voor de PS.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadecollector.com/images/puyopuyo2_7.jpg

Puyo Puyo.
Verschenen in superveel variaties. Zie maar ff ;)

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

MrScratch schreef op 03 december 2003 @ 16:54:
[...]
Moet dat spel echt nog een keer zien te scoren, maar ik heb alleen een pc & xbox en volgens mij zijn ze daarvoor niet te krijgen.
Sterker nog, als je MAME voor de PC installeerd (of voor je xbox) dan kun je exact precies datzelfde arcadekast spel spelen.

• Letsnow
  • Laatst online: 17-09 14:46
Een heel leuk en uiterst verslavend MMORPG is A tale in the desert. Spel waar geen wapens aan te pas komen en je moet gewoon samenwerken om de perfecte gemeenschap te vormen. Er is een 24 uur trial beschikbaar. Heb dat een paar maanden gespeeld maar ben ermee gestop omdat het uitermate slecht was voor mijn studies. Heb nog afkickingsverschijnsellen. Maar je moet wel voor het genre zijn. Ofwel vind je het super cool ofwel super slecht. De site is www.atitd.com en dan heb je de fansites die bv een techtree bevatten www.atitd.info en www.atitd.net

• CerielTjuh
  • Laatst online: 10:35
Ik had laatst nog eens een CD gevonden met Creatures, melige kleine wezens, zoals een tamagochie, je moet ze opvoeden vanaf dat ze baby zijn en dan de wereld gaan ontdekken, ook mega leuk en je kunt het zelfs spelen op mijn workstation met een 16 MB video kaart. Ikzelf amuseer me nu al een paar dagen enkele uurtjes eraan en als je eenmaal bent begonnen kun je niet meer stoppen.

Zo krijg je nu ook in de kijkshop een mini pokemon (beetje gewelddadig) gaat er dan vooral om dat je ze doet trainen.

• thisbeingme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05-2021
Trackmania!

Een super kewl racespel, demo kan je gratis downloaden @ www.trackmaniagame.com. De GFX zijn niet geweldig, maar de gameplay is super verslavend. Ook zeker niet een geweldadig spel, online kan je elkaar niet eens van de baan afbeuken ofzo ;)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Finding Nemo is uit voor pc cdrom. *D Dat is ook uber zachtaardig. :) ghehe

dikzak

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik vond cameltry altijd wel een orgineel spel. het is et bekende bal door doolhof spel maar met verschil dat je de maze ronddraait ipv de bal.

verkrijgbaar op meerdere platforms

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Hercul3s
Ik heb zonet even de site van a tale in the desert bekeken, en ga denk ik maar eens die trial nemen, ziet er geweldig uit :D

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 11:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

r0el schreef op 03 december 2003 @ 16:29:
Idd, is zelf zo erg dat als ik het ff speel ik 's nachts van vallende diamantjes droom :X

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

nextware schreef op 03 december 2003 @ 15:36:
Duidelijk "The Dig", "Day of the Tentacle", "Sam and Max hit the road" !!

Lucas Arts heeft een emulator uitgebracht, waarmee je deze oorspronkelijke DOS spellen onder WinXP kunt spelen !! Dus oude tijden herleven weer !!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
gij roeleert ende hebt gelijk heerschap!

[edit]
hoe kan ik Freddy The Fish vergeten ... die samen met Pyjama Sam ownt hij iedereen
[/editbla]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:30 ]

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Afbeeldingslocatie: http://digilander.libero.it/calimerosegg/gallery/finalburn/spf2t.gif

Super puzzle fighter 2 turbo. Dit spel is naar mijn mening nog beter dan tetris!!! _/-\o_ Echt zooo verslavend om met z'n 2-en tegen elkaar te spelen. Op het eerste gezicht lijkt het een soort tetris kloon, maar de gameplay is echt heel anders. Er is een arcade versie (cps2 emulator nodig en de rom is redelijk makkelijk te vinden), psx versie, pc versie en een dreamcast versie voor zover ik weet. Het is mogelijk om de arcade versie online te spelen via de emulator, wat ik zo om de zoveel tijd doe.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 00:01

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Zachtaardige spellen? Probeer het extreem saaie en extreem zachtaardigste spel ter wereld:

EL-FISH!!!

sommigen vinden het een klassieker, anderen haten het. Het gaat erom dat je een aquarium inricht, hier vervolgens vissen in gooit, dan vissen gaan fokken/kweken, en dan kun je naar je zelfgemaakte aquarium gaan kijken :Z

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:29:
[...]

gij roeleert ende hebt gelijk heerschap!

[edit]
hoe kan ik Freddy The Fish vergeten ... die samen met Pyjama Sam ownt hij iedereen
[/editbla]
En dan nog Putt Putt vergeten :X

• Letsnow
  • Laatst online: 17-09 14:46
Hercul3s schreef op 03 december 2003 @ 19:06:
Ik heb zonet even de site van a tale in the desert bekeken, en ga denk ik maar eens die trial nemen, ziet er geweldig uit :D
Je mag 24 uur gratis spelen, die je mag sprijden op maximaal 30 dagen dus je hebt wel wat tijd. Je kan altijd eens naar arielas zoeken en zeg dat qwasi u gestuurd heeft. Die heeft mij superveel geholpen. Je kan altijd met haar chatten door /chat arielas te typen dacht ik. Ik weet wel niet of ze nog speelt. Doe eens /info arielas denk ik dan zie je of ze online/offline of gequit heeft en laat me iets weten.

Pas op uiterst verslavend ...

Verwijderd

Alabama_man schreef op 03 december 2003 @ 21:06:
[afbeelding]

Super puzzle fighter 2 turbo. Dit spel is naar mijn mening nog beter dan tetris!!! _/-\o_ Echt zooo verslavend om met z'n 2-en tegen elkaar te spelen. Op het eerste gezicht lijkt het een soort tetris kloon, maar de gameplay is echt heel anders. Er is een arcade versie (cps2 emulator nodig en de rom is redelijk makkelijk te vinden), psx versie, pc versie en een dreamcast versie voor zover ik weet. Het is mogelijk om de arcade versie online te spelen via de emulator, wat ik zo om de zoveel tijd doe.
meesterlijk spel. heb hem voor de gameboy advance. op de arcade was hij ook super.
een van de weinige spellen die oneindig leuk blijven.
edit
wow ik lees nu dat de arcade online te spelen is??? ik ga ff googlen en op kazaa kijken brb!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 22:34 ]

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 26-10 17:00
Fuzzy's World of Miniature Golf (Minigolf in space :) ), Funball (Lol met kleiballetjes) en allerlei pinball varianten: Silverball, Psycho Pinball, Pinball Fantasies etc...
Zeker goed voor heel wat verspilde uurtjes :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• The Evil Brain
  • Laatst online: 03-11 18:47
r0el schreef op 03 december 2003 @ 16:29:
aanvullend hierop: kijk eens op http://www.popcap.com Daar staan alleen maar leuke irritante kleine zachtaardige geweldloze games! (o.a. Bejeweled)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nextware schreef op 03 december 2003 @ 15:36:
Wat aardig van LucasArts! Waar kan ik die emulator vinden? Op hun site staat er helemaal niets over!

Ja, ik weet dat hij ScummVM bedoelt, en dat gebruik ik met plezier om mijn oude spellen onder Linux te spelen. Ik geloof alleen niet dat LucasArts iets aan ScummVM heeft bijgedragen. (eerder het tegenovergestelde)

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bejeweled is Lief! Erg verslavend programma, helaas is de shareware maar 5 keer spelen begrenst :-(

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

swampy schreef op 03 december 2003 @ 23:51:
Bejeweled is Lief! Erg verslavend programma, helaas is de shareware maar 5 keer spelen begrenst :-(
En daar valt ook wel een mouw aan te passen O-)

• Hercul3s
Achjah, overaal valt denk ik wel een ehh mouw aan te passen ;)

speel !

Speeeel :D

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Guybrush Treepwood, mighty pirate.

Curse of monkey island 3. No doubt about it :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

sokoban :+
en dat spel dat je vage beesten moet opvoeden :) geen geweld
oja,tetrinet blijft ook leuk en een spel dat ik nog steeds leuk blijf vinden"the incredible machine" 8)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• niwreG
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

jeah T.i.M :P ik had ergens een dos versie maar die ben ik kwijt :(

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Bolk schreef op 04 december 2003 @ 12:52:

Om alles te snappen in 3 zou ik echt eerst 1 en 2 gaan spelen :D
En daarna 3, en dan pas 4! :P

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hercul3s schreef op 04 december 2003 @ 12:41:
Achjah, overaal valt denk ik wel een ehh mouw aan te passen ;)

speel !

Speeeel :D
THANX :-)

• DUX

DUX

Gehaktbal schreef op 04 december 2003 @ 13:46:
Om alles te snappen in 3 zou ik echt eerst 1 en 2 gaan spelen :D
En daarna 3, en dan pas 4! :P
offtopic:
Ik ben begonnen met 3, toen 1 en 2 en 4. Dat gaat prima hoor :)

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
DUX schreef op 04 december 2003 @ 14:04:
[...]

offtopic:
Ik ben begonnen met 3, toen 1 en 2 en 4. Dat gaat prima hoor :)
Gaat om de humor :P
In deel 3 hoor je hem bijvoorbeeld heel vaak zeiken als er porselein in de buurt is :P
Daar moet je eerdere delen voor gespeeld hebben wil je de grap snappen ;)
En zo zijn er nog meer kleine terug verwijs grapjes :)

Over Lucas Arts gesproken, Samn & Max 2 komt er aan in 2004! :D

• DUX

DUX

Gehaktbal schreef op 04 december 2003 @ 14:35:
Gaat om de humor :P
In deel 3 hoor je hem bijvoorbeeld heel vaak zeiken als er porselein in de buurt is :P
Daar moet je eerdere delen voor gespeeld hebben wil je de grap snappen ;)
En zo zijn er nog meer kleine terug verwijs grapjes :)

Over Lucas Arts gesproken, Samn & Max 2 komt er aan in 2004! :D
offtopic:
Ik weet prima waar je op doelt, maar het is niet storend als je meteen met deel 3 begint. Ook de voodoo lady zal niet verwarrend zijn terwijl die ook al in 1 en 2 voorkwam.

Verwijderd

Het spel "Gapper" is echt een super verslafend spelletje.
Ik speelde het 14 jaar geleden altijd op onze oude 286.
Ik denk dat er wel meer mense hier dat spel kennen.
Je moet met dat spel over het speel-veld heen gaan zonder dat je gepakt wordt door iemand die op je jaagt.
Maar je hebt pas gewonnen als je overal op het speel-veld bent geweest.
Het gaat echt super snel op het laatst.
Als het dan maar niet wil lukken kun je behoorlijk gefrustreerd raken daardoor.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Van wie is LucasArts eik? Staat dat in verbinding met LucasFilm?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Bolk schreef op 04 december 2003 @ 15:16:
Van wie is LucasArts eik? Staat dat in verbinding met LucasFilm?
George Lucas lijkt me :)

• CaineTanathos
  • Laatst online: 28-10 17:47
Trackmania is ook wel plezant

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

Sherlock

No Shit

Als je van (voetbal) management games houdt: Championship Manager! is het enige spel wat je ooit zult spelen ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 20:39
GormSuil schreef op 03 december 2003 @ 15:40:

[afbeelding]
mm, noemen de linux-freaks onder ons dit niet Frozen Bubble? (www.frozen-bubble.org)
Uiterst verslavend :P

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Wat denk je van een geweldloze RPG; "Harvest Moon" (SNES Emulator niet inbegrepen ;) ) je eigen boerderij uitbreiden. Best wel verslavend en er komt een nieuw deel van uit op de Gamecube.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Hercul3s

Hmm, al uitgespeeld, monkey island 1, 3 en 4 uitgespeeld, beetje fan :D

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou dan moet je 2 nog doen; en zonder spoilers kan je daar best lang mee bezig zijn ;)

• DeRCT13
  • Laatst online: 03-01 12:51
Leuk he.. kerstvakantie :P

• Mac_Cain13
Idd leuk kerstvakantie, maar wat speel jij zo al in jou vakantie aan geweldloze spelletjes, DeRCT13?

Nog een zeer verslavend, toch geweldloos, spelletje TuxRacer. Onze geliefde Linux pinguin raced van een berg af en eet ondertussen zo veel mogelijk lekkere haringkjes.
De echte freaks kunnen natuurlijk meteen de arcadekast bestellen :P

Verwijderd

Alabama_man schreef op 03 december 2003 @ 21:06:
[afbeelding]

ik kan de rom niet vinden kan je me alsjeblieft helpen met zoeken? ik ben echt een puzzle fighter gek namelijk

ps welke cps2 emulator gebruik jij? die van mij kan nalijk niet online( nebula heet die emu van mij)

Verwijderd

swampy schreef op 03 december 2003 @ 23:51:
Heb een GRATIS alternatief:

Beshaped

Veel plezier.....

owja, het orgineel is hier niet meer te vinden. Google _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 23:24 ]

• mrsar

mrsar

niwreG schreef op 04 december 2003 @ 13:31:
jeah T.i.M :P ik had ergens een dos versie maar die ben ik kwijt :(
ik he de dos versie nog :) samen met nog een zooi andere oude dos spellen,staat nu gezipt,vond ik veiliger dan het op diskette te laten staan :P

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Aangezien bijna iedereen met alleen maar dos games komt ga ik die maar niet melden.
Maar de games die ik zeker waardeer en vrij geweldloos zijn : grim fandango, brokensword 1,2,3 , de fifa reeks , simcity , spacecolony,Virtua Tennis

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• BoAC
  • Laatst online: 17:07

BoAC

Memento mori

Nog een paar: snooker/golf/blockout onder dos.

Dat golf vond ik altijd wel aardig. Weet er zo geen links van.
Het leuke van die golf vond ik dat er gewoon tekst werd gesproken via de pc-speaker. En dat je er zelfs vogeltjes over hoorde! :P

[ Voor 46% gewijzigd door BoAC op 05-12-2003 10:10 ]

Verwijderd

Mac_Cain13 schreef op 04 december 2003 @ 15:45:
[...]

mm, noemen de linux-freaks onder ons dit niet Frozen Bubble? (www.frozen-bubble.org)
Uiterst verslavend :P
Afbeeldingslocatie: http://www2.webmagic.com/klov.com/screens/B/xBust-A-Move.png

Afbeeldingslocatie: http://mitglied.lycos.de/Kay/pictures/pbobbl2n.jpg

Eigenlijk heet het Bust a move. In Nederland idd beter bekend als bubble bobble. Cool spelletje, heb hier Bust a move2 liggen voor psx. Ik heb zelf Linux Mandrake 9.1 (installeer altijd ook spelletjes) en heb frozen bubble ook wel eens gespeeld. Ik vind dat spel Tron ook lollig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 11:01 ]

• BoAC
  • Laatst online: 17:07

BoAC

Memento mori

Heb 6 a 7 jaar geleden een keer een spelletje gezien waarbij je een aantal attributen kreeg voorgeschoteld als een lopende-band, kanonnetje, wieletje enz.
Hiermee moest je een systeem opbouwen die wordt aangedreven door bijv. een motor.
Aan het einde hing een ballon oid die dan door middel van het hele systeem dat je hebt opgebouwd wordt kapotgeschoten.

Ik weet helaas niet meer hoe dat heet :'(

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
BoAC schreef op 05 december 2003 @ 11:06:
Heb 6 a 7 jaar geleden een keer een spelletje gezien waarbij je een aantal attributen kreeg voorgeschoteld als een lopende-band, kanonnetje, wieletje enz.
Hiermee moest je een systeem opbouwen die wordt aangedreven door bijv. een motor.
Aan het einde hing een ballon oid die dan door middel van het hele systeem dat je hebt opgebouwd wordt kapotgeschoten.

Ik weet helaas niet meer hoe dat heet :'(
The incredible machine
oftewel T.I.M.

specs desktop | specs laptop

• Mac_Cain13
Na geland te zijn op de maan met de flash game moonlander heb ik mijn moonbuggy eens uitgeladen en ben over het maanschap gaan racen. :P

Moonlander ken iedereen natuurlijk. Met je raketje op de maan landen.
Moonbuggy is een echte nostalgische ASCII game en niet te groot zodat je um tenminste snel binnen hebt. (De RPM is slechts 37KB)

* Mac_Cain13 is helemaal verslaafd aan moonbuggy

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik speel veel Rollercoaster Tycoon en Zoo Tycoon samen met mijn vriendinnetje, voor de rest niet zoveel eigenlijk meer. Ben begonnen met Max Payne 2, maar dat vlot niet echt. Is ook niet echt een lief zachtaardig spel ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

persoonlijk ben ik nogal verslingerd aan necroCave
www.sfcave.com/necroCave.php

edit:

Spacepinball dat bij windows zit vind ik ook erg leuk, sinds ik een beetje weet hoe het werkt en hoe je extra ballen kunt verdienen enzo.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 12:48 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Patience :9~ Heerlijk verslaven ,Zit standaard in Windows
Ik vind Sonic the Hedgehog geweldig !

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• efan
  • Niet online
risk 2, ook leuk ;)

• LordMithril
  • Laatst online: 03-11 19:24
Hot Wheels Bash Arena :)

gister binnen geslurpt, best lachen :)
isometrisch view en je moet dan met jouw speeltgoed autotje andere speelgoed autotjes rammen :)
ernstig simpel voor een doorgewinterde gamer maar best lachen voor een half uurtje (dan heb je em uitgespeeld :P).

Bier, Whiskey en Metal!!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

outerspace schreef op 05 december 2003 @ 12:15:
Patience :9~ Heerlijk verslaven ,Zit standaard in Windows
Ik vind Sonic the Hedgehog geweldig !
Als je van kaarten houdt, dan moet je eens op zoek gaan naar SolSuite. Dat is een suite van een paar 100 kaartspellen inclusief Patience (heet hier Klondike).

• niwreG
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

HuggyB schreef op 03 december 2003 @ 14:47:
http://www.icculus.org/jumpnbump/jumpnbump-1.35-win32.zip

Dit is een schattig multiplayer spelletje, waar 4 spelers een konijntje spelen. :)
Deze nieuwe versie heeft zelf netwerk support. Als men liever achter 1 PC zit, dan heeft elke konijntje eigen controls op het keyboard. Het heeft geen zin om in je eentje te spelen. ;)
hoe doe je dat netwerk spel dan ik heb een beetje in de help zitten lezen maar ik kom der niet uit :(

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• stok
  • Niet online
Letsnow schreef op 03 december 2003 @ 17:56:
Een heel leuk en uiterst verslavend MMORPG is A tale in the desert. Spel waar geen wapens aan te pas komen en je moet gewoon samenwerken om de perfecte gemeenschap te vormen. Er is een 24 uur trial beschikbaar. Heb dat een paar maanden gespeeld maar ben ermee gestop omdat het uitermate slecht was voor mijn studies. Heb nog afkickingsverschijnsellen. Maar je moet wel voor het genre zijn. Ofwel vind je het super cool ofwel super slecht. De site is www.atitd.com en dan heb je de fansites die bv een techtree bevatten www.atitd.info en www.atitd.net
Dat zijn de echte spellen!
Ik heb net ff op de website gekeken, maar heb mezelf beloofd er niet meer naar te kijken, zojuist aan 'EVE: the second genesis begonnen', en kan het mij, qua tijd, niet permiteren om nu aan meerdere MMORPG's te beginnen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
civ3, civ3 play the world en de nieuwste civ3 conquest.
Erg relaxt spel, lekker onderuit gezakt een turn to base spel spelen. Beetje ventjes bouwen, steden maken en uitvinden. Niet echt veel actie zit er in maar het is wel leuk en de AI is goed gedaan.

ik heb namelijk ook geen zin in FPS of RTS games :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rody op 08-12-2003 21:30 ]

• Mac_Cain13
Letsnow schreef op 03 december 2003 @ 17:56:
* Mac_Cain13 vind dit echt super 8)
Vond het ook nog wel het vermelden waar dat er ook een linux versie van is :)
Overgens hadden we pacman al gehad, of is het eten van die dingentjes ook niet verandwoord ;)

• stok
  • Niet online
Rody schreef op 08 december 2003 @ 21:30:
civ3, civ3 play the world en de nieuwste civ3 conquest.
Erg relaxt spel, lekker onderuit gezakt een turn to base spel spelen. Beetje ventjes bouwen, steden maken en uitvinden. Niet echt veel actie zit er in maar het is wel leuk en de AI is goed gedaan.

ik heb namelijk ook geen zin in FPS of RTS games :)
|:( Hoe kon ik die vergeten :(
Shame on me!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-10 22:58

Karel V

Een simpele ziel

POW

Prisoner of War, een bijna geweldloze actiegame.
Bedoeling van het spel is uit een gevangenkamp te ontsnappen. Je kan niemand doden, je hebt ook geen wapens, het enige geweld is dat jezelf neer geschoten kan worden, dat als je het spel rondspeelt een vijandelijke officier van een hoog gebouw afvalt en dat je twee V5's moet saboteren.
Kent wel enorm veel spanning, is ook behoorlijk pittig en je moet oplossend kunnen denken. Zoals door ramen klimmen, afleiden door het gooien van stenen, sluipen, sneeken, uniformen zien te stelen en achter je bewakers langs sluipen.
Je kunt zelfs niemand neermeppen. Een actiespel zonder geweld.
http://www.gamespot.com/pc/action/prisonerofwar/review.html
http://www.codemasters.co...masters.com/pow/front.htm

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• mrsar

mrsar

micromachines schiet me net te binnen :)
en wacky wheels roeleerd :)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:24

TiMMieJ

PSN: Orixez

LBA 1&2 rings a bell to anyone ? Mayb een heel klein beetje geweld in het spel maar denk ik te verwaarlozen met de huidige action games. En het verhaal is ook nog eens super!!!!
En ik zal weer eens een keer gaan kijken naar die emulator voor winXP van lucas want sam&max is echt geweldig net als Full throtle !!!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
AuC schreef op 03 december 2003 @ 14:41:
Ik heb laatst Transport Tycoon Deluxe weer ontdekt, en dat blijft een heerlijk spel. Nog steeds zeer bekend zag ik al. Er zijn een hoop patches voor beschikbaar, zoals XP patches, en updates. Voor de mensen die TTD nog ergens hebben liggen, installeren die hap, en kijk eens op http://www.ttdpatch.net/. Je hebt er nogsteeds uren speelplezier aan. :*)

Zal hier wel eens wat screenshots posten:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[edit]
Helaas zie je op deze screens geen rails staan, wat imho toch het leukste is van het spel. Er zijn op het internet hele tutorials beschikbaar m.b.t het installeren van signalen, maar ook voor het handig inrichten van stations. Treinen moeten wel snel van A naar B kunnen komen natuurlijk. ;)

[afbeelding]
Dude, ik begin weer kriebels te krijgen. Het lukt me niet om het werkend te krijgen. Ik heb mijn cd een tijdje terug weggedonderd maar ik zoek nu al lange tijd tevergeeft naar dit spel. Het is helaas niet meer te koop bij de FRS of Bruna :( .

O My God. Dit is toch dat soort strategiespel wat way te veel doordenken is (Curse of Monkey Island 3). Je begint dan opgesloten in zo'n schip en later mag je even met dat kanon schieten. Dat touw heb je dan doorgehakt en dat kanon schiet naar achter en je bent van het schip bevreid. Zoiets was het toch? _/-\o_ Tjee, nu wil ik al die spellen weer hebben :*). Zijn dit freeware spellen? Anders wordt het toch een V&A-iets ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Bobje op 09-12-2003 14:20 ]

Verwijderd

Frog ook lache :)
Ik heb ook een frog spel op de dreamcast, dat is 3d.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 14:23 ]

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Ehm... ff, denken, in feite valt dit onder schieten en oorlogspellen. Maar kom op he, het is een klassieker, for love of god. ;)

http://www.damegames.com/games/spaceinvadersmain.htm
Pagina: 1