Toon posts:

[nieuwsgroepen] hoop ontbrekende headers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik gebruik al een hele tijd grabit om te downloaden van de nieuwsgroepen maar nu kwam ik dus achter al de leuke extra functies die bijv. newsbin pro en x-news hebben, maar nu snap ik iets niet, als ik met newsbin pro of x-news de headers download en ik ga ze daarna bekijken dan krijg ik lang niet alle headers te zien, terwijl grabit ze wel allemaal laat zien.
(de filters heb ik uitstaan btw)

Ik probeerde het laatst bijv. met newsbin pro 4.21 met 3 nieuwsservers (usenetserver, xs4all en easynews) en dan is ie bijv. voor alt.binaries.nl 7.000.000 headers aan het downloaden, en dan nog mis ik daarna een hele hoop headers van nieuwe postings die ik met grabit wel kan zien (en kan downloaden)

weet iemand hoe dit kan toevallig??

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45

KroeT

[...]

Geen antwoord op je vraag, maar een vraag aan jou :)

Waarom heb je 3 abonnementen? Het resultaat is toch gelijk, op enkele groepen na?

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Topicstarter
KroeT schreef op 03 december 2003 @ 16:02:
Geen antwoord op je vraag, maar een vraag aan jou :)

Waarom heb je 3 abonnementen? Het resultaat is toch gelijk, op enkele groepen na?
xs4all is gratis aangezien ik adsl via xs4all heb, usenetserver is m'n primaire server, en ik heb pas ff een easynews account aangemaakt omdat er nogal wat incomplete files zijn op usenetserver waar easynews dus bijna geen last van heeft :) maar dat is maar 1 malig, want easynews is nou niet bepaald de goedkoopste zullen we maar zeggen.

Verwijderd

http://forums.newsbin.com/viewtopic.php?t=7523

hier staat hetzelfde meen ik

Verwijderd

Topicstarter
ja, die had ik dus al gezien, vandaar dat ik daar ook nix gepost heb, en daar staat ook nog geen antwoord.

toch bedankt

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik weet niet hoe het zit met XNews maar Newsbin heeft, in ieder geval bij mij, af en toe de neiging om zomaar te stoppen met de headerdownload terwijl ik de First Time Records optie op het maximum van 20.000.000 heb staan.

Dan dubbelklik ik bijvoorbeeld op een groep, dan zegt hij dat hij 600.000 headers gaat downloaden maar na de 100.000 stopt hij al. Als ik dan weer op de groep dubbelklik dan zegt hij dat hij 500.000 headers gaat downloaden.
Een beetje irritant maar hij haalt ze uiteindelijk wel allemaal binnen, misschien moet je dat eens proberen?

Als je trouwens 7.000.000 headers wil gaan downloaden met Newsbin dan hoop ik dat je wel een zooitje RAM in je PC hebt zitten, want het is een bekend probleem dat Newsbin een beetje veel geheugen nodig heeft bij veel headers.
Ik heb nu 1 GB en daarmee heb ik nog geen problemen gehad maar dan heb ik meestal niet meer dan 2.000.000 headers, op mijn oude PC met 384 MB was hij continue aan het swappen bij 1.000.000 headers.

Verwijderd

Topicstarter
Lister schreef op 03 december 2003 @ 20:18:
Ik weet niet hoe het zit met XNews maar Newsbin heeft, in ieder geval bij mij, af en toe de neiging om zomaar te stoppen met de headerdownload terwijl ik de First Time Records optie op het maximum van 20.000.000 heb staan.

Dan dubbelklik ik bijvoorbeeld op een groep, dan zegt hij dat hij 600.000 headers gaat downloaden maar na de 100.000 stopt hij al. Als ik dan weer op de groep dubbelklik dan zegt hij dat hij 500.000 headers gaat downloaden.
Een beetje irritant maar hij haalt ze uiteindelijk wel allemaal binnen, misschien moet je dat eens proberen?

Als je trouwens 7.000.000 headers wil gaan downloaden met Newsbin dan hoop ik dat je wel een zooitje RAM in je PC hebt zitten, want het is een bekend probleem dat Newsbin een beetje veel geheugen nodig heeft bij veel headers.
Ik heb nu 1 GB en daarmee heb ik nog geen problemen gehad maar dan heb ik meestal niet meer dan 2.000.000 headers, op mijn oude PC met 384 MB was hij continue aan het swappen bij 1.000.000 headers.
nou, hij doet mij bij idd wel vaak hetzelfde, maar na 10x updaten zeg maar zie dat er nix meer bijkomt en dan nog mis ik er een hoop, ik heb 1 gig aan ram erin zitten, opzich heb ik nog nergens last, maar hij kraakt over het algemeen al veel dus... :(
Pagina: 1