Ik heb een Robotic Wireless Turbo Access Point 802.11 gekocht.
Ik heb de AP aangesloten op breedband kabel-router.
De AP communiceert met een Laptop waar een WiFi LAN-kaartje inzit.
Ik heb de Robotic software geinstalleerd en ik kan nu internetten met de Laptop.
Het werkt allemaal prima, ik heb alleen nog geen sleutel ingevoerd, maar er zijn in het configuratiescherm van Robotic zoveel instellingen mogelijk, dat ik niet weet wat ik welke waarden moet ingeven.
Bij het tabblad WEP settings kan ik bij het keuzemenu kiezen voor:
- Open Authentication
- Shared Authentication (ik weet niet welke ik moet kiezen)
- Auto Switch
Bij WEP Key Settings kan ik kiezen voor Hex of ASCII, hier weet ik ook niet welke ik moet nemen.
Daarna kan ik een code lengte kiezen van 64, 128 of 256 bits. Ik denk dat ik hier 128 bits kies, want volgens de gebruiksaanwijzing mag ik niet meer dan een 128-bits WEP-codering inschakelen.
Vervolgens moet ik een WEP code invoeren. Kan dit een willekeurige code zijn???
Misschien dat iemand dit AP ook heeft en een aantal instellingen aan mij door kan geven.
Ik weet niet wat de beste instellingen zijn.
Ik heb de AP aangesloten op breedband kabel-router.
De AP communiceert met een Laptop waar een WiFi LAN-kaartje inzit.
Ik heb de Robotic software geinstalleerd en ik kan nu internetten met de Laptop.
Het werkt allemaal prima, ik heb alleen nog geen sleutel ingevoerd, maar er zijn in het configuratiescherm van Robotic zoveel instellingen mogelijk, dat ik niet weet wat ik welke waarden moet ingeven.
Bij het tabblad WEP settings kan ik bij het keuzemenu kiezen voor:
- Open Authentication
- Shared Authentication (ik weet niet welke ik moet kiezen)
- Auto Switch
Bij WEP Key Settings kan ik kiezen voor Hex of ASCII, hier weet ik ook niet welke ik moet nemen.
Daarna kan ik een code lengte kiezen van 64, 128 of 256 bits. Ik denk dat ik hier 128 bits kies, want volgens de gebruiksaanwijzing mag ik niet meer dan een 128-bits WEP-codering inschakelen.
Vervolgens moet ik een WEP code invoeren. Kan dit een willekeurige code zijn???
Misschien dat iemand dit AP ook heeft en een aantal instellingen aan mij door kan geven.
Ik weet niet wat de beste instellingen zijn.