Backup maken van bestanden.

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
We hebben hier een database waar verschillende mensen volop in bezig zijn. Af en toe maak ik een kopie van die database (handmatig). Maar kan dit ook automatisch?

Wat ik eignelijk wil is een soort programma dat de database kopieert naar de andere directorie en dit moet hij iedere 2 uur doen. Maar gelijkertijd ook de naam verandert. Omdat hij anders iedere keer de oude database overschrijft.

Nou is dit misschien wel te doen met een batchbestand voor een deel. Maar hoe kun je de naam laten veranderen, zodat bekertje.mdb verandert in 1305_0312.mdb bijvoorbeeld.

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
wat dacht je van c:\ren bekertje.mdb 1305_0312.mdb aan het einde van je batch bestand?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
met de optie date /t krijg je de huidige datum van vandaag, met time /t hetzelfde voor de tijd.
Deze info gebruiken in combinatie met een if statement/case in een batch file ofzo.
Of de waardes gebruiken als invoerwaardes voor je bestandsnaam.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Qui-Gon Jinn schreef op 03 december 2003 @ 13:58:
wat dacht je van c:\ren bekertje.mdb 1305_0312.mdb aan het einde van je batch bestand?
Dan zou die nog steeds elke keer met de hand de rename aan moeten passen aan de datum/tijd. Dit moet dus automatisch gebeuren.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je kan misschien iets met task sceduler? En dan de batch door de task scheduler laten opstarten. Ik weet niet welke OS je draait? :?
Qui-Gon Jinn schreef op 03 december 2003 @ 13:58:
Rename gaat anders trouwens. :)
code:
1
ren X:\<PATH>\bekertje.mdb 1305_0312.mdb
Dus de drive moet niet vooraan genoemd worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 03-12-2003 14:02 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Aah, daar heb ik wat aan. Tot zover bedankt :) , maar
Ik ben nu zover:

d:
cd\
cd\Appl\slb
copy *.mdb e:\
e:\
ren bekertje.mdb .....

En dan weet ik het echt niet meer. Ik heb wat verschillende dingen geprobeert. Maar hoe kan ik m'n *.mdb renamen naar de datum en en tijd die er dan loopt.
Daarbij komt ook nog eens kijken. De tijd loopt met een dubbele punt. Bijv. 12:00
En een dubbele punt kan ik niet gebruiken als bestandsnaam in DOS. :'(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je kunt met FOR en dan met de parameter delims (zie FOR /? of onderaan de SA FAQ voor uitleg, ik heb er nu geen tijd voor dus je zult even moeten puzzelen maar daar zijn we tweakers voor :P ) aangeven dat dat het scheidingsteken is (en die dus negeren).
Heel misschien heb je een tweede file nodig i.c.m. de opdracht SHIFT maar ik geloof het niet.
Ook grote kans dat er al standaardscripts op die sites in de FAQ staan trouwens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1