Toon posts:

nvidia G-forcemx 440 werkt niet onder win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al heel een hele tijd aan het zoeken maar kan de oplossing niet vinden voor mijn probleem.

Het probleem is als volgt:
Ik heb win98 geinstalleerd op m'n c: en winXP op d: (dual boot) nu is dat allemaal goed alleen als ik onder windows98 m'n Gforce 440 wil installeren gaat dit goed totdat ik m'n pc opnieuw opstart onder win98. Krijg dat "mooie" blauwe scherm te zien maar dat is zo kort dat ik niet kan lezen wat er staat en dan start m'n pc opnieuw op en kan ik win98 alleen in veilige modus opstarten! als ik dan m'n gforce440 verwijder via apparaat beheer start hij de volgende keer gewoon weer netjes op maar win98 vind nieuw hardware installeerd die automatisch en het begint weer van vooraf aan. heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen.

*Asus a7v333
*Amd atlon 2000+
*1024 mb ddr ram
*160 + 40 gig
*G-force mx 440 128mb
*creative audigy platinum
*aopen cd-writer
*samsung 52x cd-rom
*pctv-rave

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Andere driver proberen :?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd heb alle drivers die ik heb kunnen vinden al eens geinstaleerd maar steeds de zelfde fout/probleem. dus neem aan dat het daar niet aan kan liggen?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Misschien is er een conflict met aan andere kaart? In safe mode worden nl. alle drivers (ook vd soundkaart ed) niet geladen. Dus haal alles er eens uit, behalve de GeForce en probeer opnieuw.

Op zich is de combinatie Geforce4 / Win98 geen probleem: ik draai probleemloos een Geforce4 ism Win98 (en wel het oude First Edition!).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op 03 december 2003 @ 14:03:
Misschien is er een conflict met aan andere kaart? In safe mode worden nl. alle drivers (ook vd soundkaart ed) niet geladen. Dus haal alles er eens uit, behalve de GeForce en probeer opnieuw.

Op zich is de combinatie Geforce4 / Win98 geen probleem: ik draai probleemloos een Geforce4 ism Win98 (en wel het oude First Edition!).
werkt ook niet heb alles er nu uit getrokken maar nog steeds het zelfde probleem. en het probleem doet zich ook alleen maar voor als de "drivers" van die g-force worden geinstaleerd verwijder ik de drivers start hij gewoon normaal op? ik vind het een vreemd probleem. (onder xp werkt het perfect geen confilcten of zo) 98 heb ik nodig voor wat oudere spellen die onder xp niet of slecht draaien.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Waar heb je de drivers vandaan? Kun je eens booten en een bootlog.txt laten aanmaken?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op 03 december 2003 @ 14:44:
Waar heb je de drivers vandaan? Kun je eens booten en een bootlog.txt laten aanmaken?
de drivers heb ik van de cd die bij m'n kaart zat en verder had ik zelf nog "oude" drivers die ik van tussen een jaar geleden en nu heb gedownload van nvidia. boot log zal ik straks laten aanmaken .

Verwijderd

Topicstarter
http://people.zeelandnet.nl/neilv/bootlog.htm dat is de link vorige is niet goed!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Deze log is van een foute boot?

Pagina: 1