[PHP] PDF probleem met IE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een PHP script geschreven dat een PDF genereert aan de hand van data uit een onderzoek. Ik gebruik hiervoor de class van FPDF (http://www.fpdf.org/) en alles wat ik wil kan ik hiermee voor elkaar krijgen. Er is alleen één probleem: mijn PHP'tje werkt niet in IE! Ik heb het scriptje getest in Mozilla en in Opera en daarin werkt het perfect. Ik krijg precies op scherm wat ik wil en ook precies waar ik wil. Er komen ook verder helemaal geen foutmeldingen of iets voor. Toch wil het in IE niet werken; ik krijg daar een wit scherm als ik het scriptje "aanroep".

De versies die ik gebruik zijn de volgende:
Internet Explorer: 6.0
Opera: 7.21
Mozilla: 5.0

Zijn er meer mensen die deze problemen gekend hebben of nu hebben? En is er toevallig iemand die hier een oplossing voor weet? :)

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Stuur je wel het juiste content type terug en weet je ook zeker dat acrobat bij de client goed geinstaleerd staat?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik zeker. Het meest gekke is namelijk dat het vrijdag nog werkte en ik heb in de tussentijd helemaal niets veranderd aan het script. Ik heb ook al gekeken of het misschien komt door een update die ik via Windows Update misschien geinstalleerd heb, maar op een pc met een oudere versie van IE werkt ie ook niet meer :?

Daarnaast zou het scriptje dan ook niet moeten werken in Mozilla en Opera want die vullen ook niet uit zichzelf een content type aan!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een bekend probleem, dus even zoeken. Volgens mij werd het opgelost als je linkt naar iets als:

www.host.nl/maakpdf.php/bla.pdf

Dat wordt maakpdf.php aangeroepen, maar MSIE denkt dat het een PDF is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook net gevonden ja :)

Ik heb het nu zo gedaan dat mijn PHP script een bestand wegschrijft en dat kan ik gewoon openen, ook als het bestand met IE wordt gegenereerd. Het is dus duidelijk een bug in de samenwerking van Adobe Reader en IE. Dit staat trouwens ook in de FAQ van FPDF ;)
Pagina: 1