Powercolor Radeons zijn anders dan ATi radeons

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
http://www.theinquirer.net/?article=12997

Why PowerColor Radeons are different to ATI Radeons

NOT ALL ATI CARDS are made by Sapphire we learned recently, as one big ATI customer chose another manufacturer to produce its cards. It was surprise to us that we are not actually talking about any company known to the graphics world. But, for people that know this hardware manufacturing business, the name FoxConn should ring some bells.
FoxConn turns out to be a factory that wants to do its graphics business quietly. It doesn’t brand and sell its cards and boards, rather it is happy to just make boards for other vendors and collect some money for them.

So, all, or at least the majority, of PowerColor cards will be manufactured by FoxConn. And this gives the Taiwanese company a window of opportunity to mess with frequencies and actually announce faster products than reference ATI-designed cards, developed by Sapphire - even if they come with Blue PCBs and Hercules boxes.

This adds some more competitive spirit to the crowding market, as now you have at least three different sources of ATI cards: Sapphire, PowerColor and Asus.

We know that Powercolor wants to establish itself as the Gainward of the ATI market – supplying cards that are, by default, clocked faster than ATI's reference design. This adds some interesting spice to the proceedings, we reckon. µ

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Zou de prijs van zo'n PowerColor 9800 Pro wel willen weten :)

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Gistron verkoopt ze voor 369,-

Verwijderd

FF update.. Nu kost ie bij Gistron Euro 229.- Ik moet zelf ook een nieuwe kaart hebben en zit nu dus te twijfelen tussen een GeForce 5900 XT, van Club 3D voor Euro 170.- (maar aangezien het feit dat ik een hekel heb aan mijn huidige GeForce 5200 ben ik daar een beetje terughoudend in..), een PowerColor All-In-Wonder 9800 Radeon SE voor Euro 224,90.-, of dus de bovengenoemde PowerColor 9800 Radoen Pro.. Ik ben wel al een hoop reviews afgegaan, en tsja, de Radeons komen toch er elke keer wat sneller uit.. Alleen, die 5900 XT is weer zo goed te tweaken en ocen, maar de vraag is, wil ik dat wel.. Het is wel een verschil van 50 euro dat ik misschien toch liever in een paar kleren wil stoppen... O-)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 12:13:
FF update.. Nu kost ie bij Gistron Euro 229.- Ik moet zelf ook een nieuwe kaart hebben en zit nu dus te twijfelen tussen een GeForce 5900 XT, van Club 3D voor Euro 170.- (maar aangezien het feit dat ik een hekel heb aan mijn huidige GeForce 5200 ben ik daar een beetje terughoudend in..), een PowerColor All-In-Wonder 9800 Radeon SE voor Euro 224,90.-, of dus de bovengenoemde PowerColor 9800 Radoen Pro.. Ik ben wel al een hoop reviews afgegaan, en tsja, de Radeons komen toch er elke keer wat sneller uit.. Alleen, die 5900 XT is weer zo goed te tweaken en ocen, maar de vraag is, wil ik dat wel.. Het is wel een verschil van 50 euro dat ik misschien toch liever in een paar kleren wil stoppen... O-)
Lees die reviews dan maar eens wat zorgvuldiger, een Radeon 9800 SE is geen Radeon 9800 Pro.....

Een Radeon 9800Pro van Sapphire of Club3D is veel sneller dan een Powercolor 9800SE en kost ook maar 220 euro

9800x3d

Verwijderd

Jah, ik weet dat een Radeon 9800 SE geen Pro is.. Als je de Radeon 9800 SE (zonder al die all-in-wonder troep die ik weer leuk vindt :P), issie ook 50 euri goedkoper (170 euro)... Ik heb het dus vooral over vergelijkingen tussen een PowerColor Radeon 9800 SE en een GeForce 5900 XT.. Dáár komt dus sowieso die Radeon als winnaar uit.. Daarnaast heeft PowerColor dus ook die 9800 Pros die dus ook 220 euro kosten en schijnbaar sneller geklokt zijn dan de kaarten van Sapphire of Club3D..

Verwijderd

Laat ik nou toevallig gisteren zo'n Powercolor Radeon 9800Pro 'gekocht' hebben...
Kom ik er thuisgekomen achter dat het zo'n verrekt 128bit kreng is! :(
Vandaag naar het bedrijfje teruggegaan...
- "128Bit? dat zijn alle Radeon 9800Pro's toch?" }:O

Nou... NEE! Kijk maar eens op een willekeurige hardwaresite (got) wat er over word gezegd... *topic*

- "Oh... is goed dat je me dat zegt. Ik gebruik zelf MaxView.. ik dacht dat ze gewoon hetzelfde waren..."

Hoeveel 3DMark 2003 punten had je dan ongetweaked?

- "iets meer dan 5600"

Naja.. ik kan er (met verder gelijke\superieure pc specs) niet meer uitpersen dan 4600... en daarvoor moet ik nog wat kleine aanpassingen maken.
Hij belde nog even met 1 van z'n leveranciers die bevestigde dat er wel degelijk verschil in 128bit en 256bit zat... en overmorgen kan ik 'm komen ruilen voor een MaxView 256bit, tot die tijd mag ik deze 'lenen'...
Dat van de Radeon 9800 kaarten is trouwens het enige akkefietje dat deze zaak ontsprongen is... voor de rest weten ze het wel redelijk.
- "hou me up to date wat betreft die kaarten... dit is de eerste keer dat ik dit hoor"

You bet! B)
Dus... Powercolor gebruikt ook 128bit versies... PAS OP! |:(
Pagina: 1