Toon posts:

P4 3.2 @ 3.8 wordt in Windows gezien als 3.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van de week een nieuwe pc gekocht, nou heb ik gister een artick2 water cool setje er bij gekocht, ik heb het setje er meteen in gebouwt en ben voor zichtig gaan over clocken wat nou het vreemde is als ik me pc op start geeft i netjes aan dat me pc op 3.8 ghz loopt, maar kom ik nou in windows geeft i gewoon dat i op 3.0 ghz loopt, ik heb al een aantal programmas gebruikt om te kijken op wat voor snel heid mijn pro loopt en ze geven allemaal aan dat i op 3.0 ghz loopt wat kan ik hier aan doen ?¿?ik heb al 3 verschilende windows versies geprobeert win2k - win2k server - winxp pro en ze geven allemaal het zelfde aan

ik heb een
intel 3.2 ghz
1024 mb ddr 400 cat 2.5 ram (corsair)
ati readon 9800XT
epox 4pca3+
enermax 550watt voeding

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebruik liever de afkorting CPU of proc. , pro staat een beetje verwarrend.

Als jij in je BIOS een andere FSB instelt, loopt je CPU op een andere snelheid. Punt uit.
Programma's zijn ook niet alles en je geeft niet wat je naast Windows gebruikt hebt? Heb je wel de betere rogramma's als SiSoft etc. geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 03-12-2003 12:32 ]

{signature}

Verwijderd

Sorry, ik kan je niet helpen, maar let eens op je spelling. Me = mijn, gebruik eens wat leestekens. Dan kom je in ieder geval niet zo stupide over.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor programma's gebruik je om de CPU snelheid te detecteren? Post eventueel screenshotjes ;)

Verder heeft dit niets van doen met Processors, Mobo's & Geheugen -immers, jouw CPU doet het prima B) Dat wordt dus een enkeltje richting Die-Hard Overclocking & Cooling, compleet met een titelverduidelijking.

En ja, je mag hier wel normaal schrijven. Het is hier geen MSN-community ..

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 03-12-2003 12:33 ]

Verwijderd

wat zegt wcpuid?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het is best mogelijk dat er in de BIOS iets foutgaat waardoor je op een andere FSB frequentie uitkomt dan jij denkt.

Gebruik als alternatief voor WCPUid anders deze: Intel® Processor Frequency ID Utility

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1