AG-Neovo S19 met veel ghosting

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
Goedmiddag allen,

Ik heb vanmorgen een nieuw tft scherm(pje) aangeschaft: een AG-Neovo S19.
Opzich is het een heel mooi scherm en de beeldkwaliteit is ook erg goed.

Probleem is echter dat ik soms nog wel eens een spelletje speel en toen ik net Call of Duty speelde, merkte ik toch wel dat de monitor veel last heeft van ghosting.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd om het probleem te verhelpen?

Beetje zitten sjoemelen met de refreshrates.... geen resultaat.
V-sync aangezet....geen resultaat.
Resoluties aangepast...geen resultaat.

Hieronder nog een aantal specs van de monitor:

Panel Size 19" (480mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 600:1 (Typical)
NeoV Technology Yes
Viewing Angle (H/V) 170o / 170o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog, Video*, Digital
Response Time 15ms / 10ms (Typical)
Net Dimension 436 x 426 x 200mm
(17.2" x 16.8" x 7.9")
Net Weight 8.2Kg (18.0lb) _/-\o_ (erg zwaar als je dat op je fiets moet meezeulen)

Videokaart: Radeon 9500 pro op catalyst 3.9

Ik heb ook bewust naar de responstijd gekeken en die vond ik ook erg laag dus dat is de reden geweest dat ik dit scherm heb aangeschaft.

Weet iemand of hier nog een remedie voor is? Of zal ik het gewoon moeten accepteren om spookjes te blijven zien?

Bij voorbaat dank,

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Responsetijd is 25 ms, da's niet extreem laag. En een oplossing is er niet, behalve terugbrengen.

• Vlassie1980
Ja maar toch zijn er mensen met tft schermpjes die dezelfde responstijd hebben en veel minder last hebben van ghosting?

Waar ligt dat dan precies aan?

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Neovo is nu niet echt een topmerk...

Waarschijnlijk zal dat 25 ms panel gewoon niet snel genoeg zijn!

Ik zag namelijk op de site dat het een MVA-panel is, bij 19 inch kan je gewoonweg beter een S-IPS panel nemen.

Daarbij als je een 19 incher gaat nemen voor games is dat nooit echt verstandig, sommige bemerken de ghosting niet maar die is er heus wel hoor!

Mocht je een andere 19" willen nemen dan raad ik je de Samsung 191T of een scherm van NEC aan...

System Specs!

• Vlassie1980
Nou ik houd dit schermpie denk ik toch wel, was een scherpe aanbieding en aan dat ghosting issue zal ik dan maar moeten wennen.

Bedankt voor de reacties en gooi er maar een slotje op.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nippletwister schreef op 03 december 2003 @ 12:33:
Ja maar toch zijn er mensen met tft schermpjes die dezelfde responstijd hebben en veel minder last hebben van ghosting?

Waar ligt dat dan precies aan?
Het ligt aan het feit dat 25 MS bij de ene TFT niet hetzelfde is als bij de andere TFT. Een 25 MS scherm bij samsung kan weer heel anders zijn dan een 25 MS scherm van Neovo bijvoorbeeld :).

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
The.Force schreef op 03 december 2003 @ 12:55:
Neovo is nu niet echt een topmerk...

Waarschijnlijk zal dat 25 ms panel gewoon niet snel genoeg zijn!

Ik zag namelijk op de site dat het een MVA-panel is, bij 19 inch kan je gewoonweg beter een S-IPS panel nemen.
Om hier nog even op terug te komen, alleen bij het S-19 scherm staat in de specs dat het MVA gebruikt. Gebruiken de andere dan automatisch S-IPS, of mist dit dan volledig?

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

je kan stellen dat de 19" modellen, en dan vooral de nieuwere, steeds meer gaan naar (S)- IPS panels!

vergelijk wat merken met elkaar vb. Iiyama : hun nieuwste 19" model E481S gebruikt ook IPS, daarvoor MVA.

Natuurlijk zijn er nog heel wat merken die steeds het MVA panel gebruiken, maar ik vind dit persoonlijk niet erg verstandig...

System Specs!

Pagina: 1