G450+32bit+clone = kuren

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Als ik mijn G450 op 32bit heb staan en clone in de achtergrond continu aan (+DVDmax) dan staat de CPU op 60% of hoger en is de hele comp. traag. Zet ik hem op 16bit, dan is het nog maar 20% max. Zet ik clone uit en alleen DVDmax. aan dan is alles weer super, CPU op 1%.

Is dit een driverprobleem????

Verwijderd

Misschien wel handig als je erbij vermeldt welke drivers je nu gebruikt, en welk OS je draait? Maar zou best kunnen....

• Pino64
Het is de laatste driver 5.20, maar 5.14 had ook al die kuren.
Ook de laatste bios.
Ik draai W2k met 256MB RAM op een ASUS CUV4x.

PS veel DivX films hebben ook kuren. Zo werken films van 720x288 helemaal niet met DVDmax en zeer slecht op monitor. Veel andere films hebben enkele dropped frames op TV en niet op monitor, terwijl computer snel genoeg is.
Hebben meer mensen dit met Matroxkaarten? Volgens de search wel, maar weet iemand meer? Vooral of het aan DivX ligt of aan Matroxdrivers....of zelfs aan mijn mainboard ofzo (VIA chipset)...???...
Thx!

Verwijderd

het DivX probleem is een beetje ingewikkeld uit te leggen, maar het komt erop neer dat er een bug in de MS MPEG-4 codec zit waar DivX ;-) van is gehackt.

• Pino64
Bedankt. Aangezien DivX gestopt is en een nieuw project wordt zijn al mijn films geinfecteerd met die bug en zal nooit worden opgelost:( PS is dit alleen bij Matroxkaarten of bij elke TV out, dat hakkelen
Thx!!!