[2k/XP] Bestanden kopiëren in Terminal Server*

Pagina: 1
Acties:

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 15:57

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Ik werk op m'n werk veel via een terminal sessie's. Nu krijg ik daar ook al m'n emailtjes binnen.
ik heb lokaal een aantal zwaardere programma's geinstalleerd zoals photoshop.

Op mijn terminal krijg ik m'n emails binnen en daar zitten ook wel eens foto's bij die ik dan lokaal wil bewerken. Nu forward ik deze altijd naar m'n webmail om ze dan lokaal weer te downloaden en dan te bewerken. Dit moet toch eenvoudiger kunnen?

Ik heb het voorheen ooit eens zo ingesteld dat ik van m'n terminal bureaublad naar m'n lokale bureaublad kon slepen, maar krijg dat nu met geen mogelijkheid meer voor elkaar. Ik weet niet meer welke instellingen ik had.

situatie: Server win2000, Client Winxp

edit:
dit kan toch niet:
Ik kan btw wel slepen tussen twee terminal sessie's op twee verschillende servers.

[ Voor 6% gewijzigd door T-8one op 03-12-2003 11:43 . Reden: toch niet. ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Volgens mij kan je gewoon copy/paste doen? :?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Mits het op de server niet uitgezet is, kun je copy/pasten tussen je terminal- en lokale applicaties.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Maw, als het nu niet lukt, is er op de server iets aangepast. :)

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 11:52
waarom maak je niet gewoon een mapping naar je lokale pc aan. shortcut op je desktop ..en slepen maar

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 15:57

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
copy/pasten lukt niet.
nu op bij de terminal sessie een gedeelde map van de client toegevoegd als netwerkmap. werkt ook, maar is nog niet helemaal wat ik wil.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 13:31

Coach4All

I'm a Coach 4 All

kareltje_de_grote schreef op 03 december 2003 @ 11:57:
copy/pasten lukt niet.
nu op bij de terminal sessie een gedeelde map van de client toegevoegd als netwerkmap. werkt ook, maar is nog niet helemaal wat ik wil.
Dan "simpel" je buroblad delen.....
Of wil je nog iets anders? B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Lijkt me iets voor Windows Operated Systems, zal toch een feature van Windows/Terminal Services zijn :)

NT > WOS + lichte titelfix.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

kareltje_de_grote schreef op 03 december 2003 @ 11:57:
copy/pasten lukt niet.
Wat wil je dan wel precies? Een drag en drop van een TS applicatie naar een full desktop kan niet - wel kan je (soms) via copy & paste werken (maar dat is wel erg veel overhead als je het over dingen als photo's e.d. gaat praten).

Kan je iets specifieker aangeven wat je verwacht?

Verwijderd

1) Maak lokaal een mapje aan, en deel die.
2) Ga dat mapje op de TS mappen (wijs er een schrijfletter aan toe)
3) Voortaan sla je de mail op op de Z: (bijvoorbeeld) schijf en staat het lokaal!
Pagina: 1