He hallo,
Situatieschets:
2 servers: win2000 server (PDC) ,win2000 Exchange server
De fileserver (PDC) wordt vervangen. Dit wordt een windows 2003 server.
De huidige server is oud, geen schijfruimte meer, enz.
Hoe kan ik de implementatie van deze server voorbereiden?
Ik zou graag hetzelfde domein willen behouden, gebruikersrechten, en de huidige mappenstructuur overnemen.
De FRS loopt op de mailserver (ik zie deze ook in de AD user and computers staan)
(dit zie ik trouwens niet staan op de fileserver..., de service loopt wel)
Wat had ik in gedachten:
De mail server promoten tot PDC, de fileserver demoten (om later via het netwerk alle bestanden over te kopieeren naar de nieuwe)
De nieuwe server installeren (los van het netwerk, zodat ik dezelfde servernaam, domein, admin wachtwoord kan gebruiken).
Hierna de mailserver demoten, en de nieuwe server in gebruik nemen.
Nu ben ik niet opgeleid om dit soort werkzaamheden uit te voeren, maar wegens geldgebrek moet ik het toch gaan doen. Ik zou graag willen weten of dit een juiste manier is, of ik niet in de knoei kom met de FRS, de gebruikersaccounts, exchange etc etc.
Hopelijk kan iemand mij helpen, informatie geven, vragen stellen..
Situatieschets:
2 servers: win2000 server (PDC) ,win2000 Exchange server
De fileserver (PDC) wordt vervangen. Dit wordt een windows 2003 server.
De huidige server is oud, geen schijfruimte meer, enz.
Hoe kan ik de implementatie van deze server voorbereiden?
Ik zou graag hetzelfde domein willen behouden, gebruikersrechten, en de huidige mappenstructuur overnemen.
De FRS loopt op de mailserver (ik zie deze ook in de AD user and computers staan)
(dit zie ik trouwens niet staan op de fileserver..., de service loopt wel)
Wat had ik in gedachten:
De mail server promoten tot PDC, de fileserver demoten (om later via het netwerk alle bestanden over te kopieeren naar de nieuwe)
De nieuwe server installeren (los van het netwerk, zodat ik dezelfde servernaam, domein, admin wachtwoord kan gebruiken).
Hierna de mailserver demoten, en de nieuwe server in gebruik nemen.
Nu ben ik niet opgeleid om dit soort werkzaamheden uit te voeren, maar wegens geldgebrek moet ik het toch gaan doen. Ik zou graag willen weten of dit een juiste manier is, of ik niet in de knoei kom met de FRS, de gebruikersaccounts, exchange etc etc.
Hopelijk kan iemand mij helpen, informatie geven, vragen stellen..