Toon posts:

Hoe kun je de CMOS-geheugen wissen?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios met succes geflashed, maar de computer start niet meer op.
Ik heb gelezen dat er een jumper op het moederbord zit zodat je het CMOS geheugen kan wissen. Dit moet vermeld staan in de handleiding van het moederbord. Maar ik heb de handleiding niet en ik weet eigenlijk ook niet dit standaard wel erbij gegeven is. Het is ook niet af te lezen op het moederbord.

Het gaat om een Packard Bell Iconnect 1750.
Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen, maar er wordt bestaand probleem niet in uitgelegd. Mocht bovenstaande niet werken, dan ga ik de bioschip opsturen naar www.flashbios.org.

Kan iemand mij helpen met mijn probleem?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-12 09:40

samo

yo/wassup

Hmm, een beetje een dubbele post
De sluitpost van je vorig topic geeft een uitleg
Hoe CMOS-geheugen wissen

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12 17:56

Tpn

je kan 2 dingen doen, 1 kijken of er een jumper dicht bij het moederbord zit
die omzetten, wel ff stroom van pc afhalen
jumper omzetten, en paar keer power knop in uit schakelen, dan stroom er weer op
2 bios batterij eruit, zelfde stappen herhalen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen, maar er wordt bestaand probleem niet in uitgelegd.
Niet :?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Moederbord -- BIOS
• Resetten dmv een jumpertje: J1, JP1, "CMOS Clear", "CMOS Reset", "CMOS Clr", oid. Staat zeker in de handleiding van het moederbord.
• Die-hard resetten: haal het batterijtje eruit, trek de 220V stekker eruit, druk 1x op powerknop, wacht enkele tellen en zet tenslotte de batterij en de stekker terug. Je kan ook kortsluiten door de batterij eventjes omgekeerd terug te zetten, maar dat is niet echt aanbevelenswaardig.
En je kunt hier niks mee?

Verwijderd

Zit er geen CMOS batery op je mobo?
Zo ja haal die er even een paar uur uit.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 11:39:
een paar minuutjes is voldoende hoor...

het is alleen niet zeker of de cmos wissen je probleem gaat oplossen. Als het bij het flashen is misgegaan kan het zijn dat de code in je bios gewoon corrupt is, en dan helpt het resetten van het cmos niet...

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 december 2003 @ 11:37:
Moederbord -- BIOS

Resetten dmv een jumpertje: J1, JP1, "CMOS Clear", "CMOS Reset", "CMOS Clr", oid. Staat zeker in de handleiding van het moederbord.

Die-hard resetten: haal het batterijtje eruit, trek de 220V stekker eruit, druk 1x op powerknop, wacht enkele tellen en zet tenslotte de batterij en de stekker terug. Je kan ook kortsluiten door de batterij eventjes omgekeerd terug te zetten, maar dat is niet echt aanbevelenswaardig.
Zoals ik al aangaf, ik heb geen handleiding van het moederbord en kan op het moederbod ook niets vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 11:39:
Batterij heb ik al enige tijd eruit gehad, dit hielp inderdaad niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 11:46:
Batterij heb ik al enige tijd eruit gehad, dit hielp inderdaad niet.
Dat staat dus wél op de troubleshooter, sterker, ik heb het ook nog gequote .. Als dat geen soelaas biedt, dan is de conclusie duidelijk: je hebt de BIOS naar de galemiezen geholpen. Wat je verder moet doen staat in de FAQ van dit subforum :)

/overbodig

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 03-12-2003 11:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.