Hallo allemaal!
Ik hoop dat jullie mij uit de probs kunnen helpen.
Zal eerst met mijn specs beginnen die van belang zijn:
ASUS A7N8X De Luxe ver. 2.0 1007
AMD Athlon XP 2800+ (2.09 ghz)
NVIDEA Geforce 4 MX 440
300 W voeding
NEC 1300A
AOPEN CD-RW CRW5224
1x20 Gbyte (7200 Rpm)
1x40 Gbyte (5400 Rpm)
Nu heb ik gisteren nieuw memory gekocht, te weten Twinmos DDR PC3200 1 Gbyte Dual Channel. Bij installeren op dual channel (1ste bank & 3de bank), wil de pc gewoonweg niet goed lopen. Hij ZOU!! goed moeten lopen met onderstaande instellingen:
CPU Ext. Freq. : 166 Mhz
MP Setting: auto (=12,5 x)
Sys Perf. : Optimal
Mem Freq: by SPD (=200 Mhz)
Mem timings: optimal
Vcore: auto (= 1,650 V)
DDR Voltage: 2,6 V
AGP Voltage: 1,5 V
De PC loopt dus niet goed. Soms krijg ik melding 'Memory Test Failed', soms start ie wel tot windows XP, en klapt windows XP eruit nog voordat ik kan inloggen.
Ik heb geprobeerd 1 reepje @ 512 MB van deze twinmos set te draaien, maar ook dat vertikt hij.
Memtest laat bij BEIDE bankjes heel veel errors zien.
Bij CPU Ext. Freq. van 100 Mhz trouwens loopt wel alles goed, maar goed, dat is denk niet de bedoeling
En reepje geheugen (naamloos overigens) van 512 MB van mijn broertje loopt wel goed volgens bovenstaande instellingen. Ook memtest gaat bij dit reepje uitstekend.
Mijn vraag is nu.....is mijn nieuwe geheugen niet goed? Lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien het net uit de verpakking komt! Of zijn mijn instellingen niet goed....maw moet ik aangepaste instellingen gebruiken voor TWINMOS geheugen?
Mijn dank is groot
MVG
Maurice
Ik hoop dat jullie mij uit de probs kunnen helpen.
Zal eerst met mijn specs beginnen die van belang zijn:
ASUS A7N8X De Luxe ver. 2.0 1007
AMD Athlon XP 2800+ (2.09 ghz)
NVIDEA Geforce 4 MX 440
300 W voeding
NEC 1300A
AOPEN CD-RW CRW5224
1x20 Gbyte (7200 Rpm)
1x40 Gbyte (5400 Rpm)
Nu heb ik gisteren nieuw memory gekocht, te weten Twinmos DDR PC3200 1 Gbyte Dual Channel. Bij installeren op dual channel (1ste bank & 3de bank), wil de pc gewoonweg niet goed lopen. Hij ZOU!! goed moeten lopen met onderstaande instellingen:
CPU Ext. Freq. : 166 Mhz
MP Setting: auto (=12,5 x)
Sys Perf. : Optimal
Mem Freq: by SPD (=200 Mhz)
Mem timings: optimal
Vcore: auto (= 1,650 V)
DDR Voltage: 2,6 V
AGP Voltage: 1,5 V
De PC loopt dus niet goed. Soms krijg ik melding 'Memory Test Failed', soms start ie wel tot windows XP, en klapt windows XP eruit nog voordat ik kan inloggen.
Ik heb geprobeerd 1 reepje @ 512 MB van deze twinmos set te draaien, maar ook dat vertikt hij.
Memtest laat bij BEIDE bankjes heel veel errors zien.
Bij CPU Ext. Freq. van 100 Mhz trouwens loopt wel alles goed, maar goed, dat is denk niet de bedoeling
En reepje geheugen (naamloos overigens) van 512 MB van mijn broertje loopt wel goed volgens bovenstaande instellingen. Ook memtest gaat bij dit reepje uitstekend.
Mijn vraag is nu.....is mijn nieuwe geheugen niet goed? Lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien het net uit de verpakking komt! Of zijn mijn instellingen niet goed....maw moet ik aangepaste instellingen gebruiken voor TWINMOS geheugen?
Mijn dank is groot
MVG
Maurice