[95] Fout op Station E*

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:05
<heel klein> ik zie sommige mensen al lachen.. windows 95</heel klein>

Het volgende is aan de hand:

Bij een klant van ons, maakt men op 3 PC's nog gebruik van Windows 95.

(Uitleg: Deze PC's staan in een expeditie, hierop draait een programma om machines aan te sturen. Dit programma werkt alleen onder Win '95, volgens de makers. Een update naar 98 / ME / 2000 / XP komt niet uit ).

Nu is het zo, dat op één van de PC's er om de bepaalde tijd een BSOD komt met de volgende melding:

Fout op Station E.
Het systeem wordt uit voorzorg afgesloten.
Druk op een toets om door te gaan

Geen foutmeldingsnummer, verder komt er helemaal niks op het scherm. Als ik
nu op een toets druk, kom ik weer netjes in Windows terect, alleen kan ik helemaal niks doen..Ik wordt dus echt genoodzaakt om de PC opnieuw op te starten..
De melding komt heel onregelmatig. Ook als de PC een uurtje niks staat te doen. (pauze van de medewerker). Er zijn geen processen op de achtergrond, die ik niet kan thuis brengen.

Het rare is dus, dat er helemaal geen drive E in de PC zit. Er zit een HD in ( C: 3,2 GB ) en een CD-ROM ( D: ). 8)7
Verder heb ik gekeken voor evt virtuele drives, maar die kan ik helemaal niet vinden. Ik heb tevens gekeken, of via het netwerk een drive wordt aangemaakt, maar hiervan is ook geen sprake.

Tevens heb ik met de makers van het programma ( ridder ) gebeld om te kijken, of het programma geen virtuele drive aanmaakt, die ik niet kan zien, maar hiervan is geen sprake. De machines worden aangestuurd via de RS-232 poort ( serieel ).

Ik heb al verschillende bronnen geraadpleegt; Microsoft, google, tweakers, webwereld, maar daarop kon ik niks vinden.

Misschien dat jullie ( in het verre ) verleden hier al eens mee te maken hebben gehad, maar ik kom er dus niet aan uit.

De machine formatteren en opnieuw op te starten is dus GEEN optie. De machine wordt continue gebruikt, de productie mag niet stil vallen. Kost veel te veel geld. ;( |:(

HELP ME !!! _/-\o_

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Je PC hangt aan het netwerk, heb je al een virusscan gedaan?

Verder meldt hij een fout op e:, en dat zal wel het einde zijn van wat win95 als e: had. Kun je een e: zien voordat hij die fout geeft?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :) (was: [Win95] Error)

• nextware
Pieter_Stoffelen schreef op 03 december 2003 @ 12:44:
Je PC hangt aan het netwerk, heb je al een virusscan gedaan?

Verder meldt hij een fout op e:, en dat zal wel het einde zijn van wat win95 als e: had. Kun je een e: zien voordat hij die fout geeft?
We hebben op deze systemen NAV CE draaien. Ik heb alle logs nagekeken, op de server en op de PC zelf. Ik kan geen meldingen van virussen vinden.

Ik snap eigenlijk helemaal niet, waar Win 95 ineens dat station e: vandaan haalt, het is er nooit geweest, en ik zou niet weten, waar het ineens vandaan moet komen.
Wat bedoel je trouwens met "en dat zal wel het einde zijn van wat win95 als e: had." ??

Ik ben er net nogmaals geweest, net zo lang aan het wachten geweest, tot ik de foutmelding nogmaals kreeg. Het is precies dezelfde foutmelding als ik mijn topicstart heb vermeld. Ik krijg geen foutmeldingsnummer, helemaal niks.
Alleen kreeg ik nu binnen 5 minuten wederom dezelfde foutmelding. Kheb in de logs gekeken van de server ( draait LAN diagnostic tool op ), maar daar is ook helemaal niks te zien. De PC blijft netwerk data genereren en krijgt netjes antwoord van de server, maar er is niks abnormaals te zien....

Tevens hierover maar naar M$ NL gebeld. Daar kreeg ik geen antwoord, omdat de ondersteuning op Win 95 reeds verlopen is |:( :X

Tja, hopen dat iemand anders hier toevallig al mee te maken heeft gehad.
Pieter_Stoffelen => in ieder geval dank voor je reactie

Moderator => was topic titel niet duidelijk genoeg? Kzal er in het vervolg op letten !! ;)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je de mogelijkheid om op de harddisk een E:-partitie aan te maken, en dan te kijken wat het resultaat is?
Is het anders mogelijk op je werk om op een tweede machine Win95 + progs te installeren, en dan die error-bak te vervangen met die nieuw ingerichtte PC?

Het zijn maar een paar kleine ideeën, maar gezien de hoeveelheid fout-info, die het OS je geeft, is het erg moeilijk de oorzaak te achterhalen.

Daar komt bij, dat Win95 nou niet echt het meest geweldige OS is ter wereld. Ik herken de situatie, want bij mij op het werk draait men op meer dan de helft van alle clients nog Win95. >:)

[ Voor 1% gewijzigd door RMYuma op 03-12-2003 22:24 . Reden: kleine toevoeging... ]

| Specs Aurora24 | My music |

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

nextware schreef op 03 december 2003 @ 15:20:
[...]

Tevens hierover maar naar M$ NL gebeld. Daar kreeg ik geen antwoord, omdat de ondersteuning op Win 95 reeds verlopen is |:( :X
[...]
Dit bedrijf staat al enige tijd bekend onder de naam Microsoft hoor ;) MS zou een valide afkorting zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heeft de machine ooit een E:\ drive gehad? Er is namelijk een probleem bekend met Windows 95 dat als je ooit een E:\ drive hebt gehad, en je hebt vanaf daar een .exe uitgevoerd, dat hij dan naderhand blijft zoeken naar die drive ook al is hij er allang niet meer.

Als je in de registry naar E:\ zoekt, ... wat krijg je dan?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• nextware
Dark Blue schreef op 04 december 2003 @ 00:40:
Heeft de machine ooit een E:\ drive gehad? Er is namelijk een probleem bekend met Windows 95 dat als je ooit een E:\ drive hebt gehad, en je hebt vanaf daar een .exe uitgevoerd, dat hij dan naderhand blijft zoeken naar die drive ook al is hij er allang niet meer.

Als je in de registry naar E:\ zoekt, ... wat krijg je dan?
Op deze PC is dus nooit een E-schijf geweest. Tevens heb ik in het register gezocht naar programma's, die op E: geplaatst zouden moeten zijn, maar hiervan kreeg ik ook helemaal niks terug.

Ik heb ondertussen overlegd met de klant. We kijken het nog even aan, en anders maar een nieuwe PC installeren.

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Ik dacht eerst dat je windows 95 machine een e: drive had tot die foutmelding kwam, en dat daarna e: foetsie was. Uit je reactie blijkt dat dit waarschijnlijk niet het geval is.

Kijk is in je config.sys van je windows machine. Als daar staat
lastdrive=e
maak daar dan is lastdrive=z van en kijk of dat helpt.

Dan zou je nog een ramdrive kunnen hebben die op e: gezet wordt, dit kun je zien aan de regel device=ramdrive.sys. Die zou je uit kunnen zetten.

En verder kan de virusscanner in zijn configuratie hebben staan dat ie e: gaat scannen, terwijl die er niet is. Misschien heeft de virusscanner staan all local discs, en vergist ie zich in e:. Zet in dat geval de scan specifiek op c: d:.

Heb je misschien een task aangemaakt die iets op e: wil doen?

Kijk eens in de win.ini of system.ini of daar iets in staat dat op e: iets uit wil halen. Die regel kun je uitcommentarieren met ; aan het begin.

Als dit allemaal niet helpt stopt mijn fantasie een beetje... }:O

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 16:53
Start ook even een command prompt op en toets
PATH <enter>
en ook
SET <enter>

Staat er een verwijzing naar E: in het pad? Zo ja, zoek eens na waar die verwijzing vandaan komt (autoexec.bat of andere batchfile?).

Na SET kun he zien waar de COMSPEC variabele heen wijst. Heb je een COMSPEC variabele? Staat hij goed?

Martin

Pagina: 1