Rare reboots op laptop

Pagina: 1
Acties:

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:26
Ik heb echt een enorm raar probleem met me laptop. Eens in de zoveel tijd besluit hij om te resetten. Nu is het me opgevallen dat hij dat eigenlijk alleen doe als ik hem aanraak. Als ik een spel laat draaien, of een programma, zal hij zonder aanraking niet doen. Het lijkt er ook op dat het periodes zijn, want soms werk ik een dag of 2 zonder problemen op me laptop, en de andere keer reset hij 3x in een minuut. Echt enorm vaag. Ik heb hem terug gestuurd naar de fabriek, maar die zagen het probleem niet omdat hij tijdens hun testen, want bij hun resette hij namelijk niet.

Het probleem komt zowel voor op netstroom als op de accu. Het resetten gebeurt ook niet alleen in windows, maar soms ook tijdens het opstarten van de pc. Ik ben er van overtuigd dat hij het alleen doet als de laptop aangeraakt wordt door iemand. Dit gebeurt zelf bij het zacht aantikken. Ik weet bij god niet wat het kan zijn. Hoop dat iemand me kan helpen.

Het gaat hier om een 2 maande oude laptop. Pentium 4 syteem van het merk Airis. (Spaans merk). Ik hoop dat iemand me kan helpen, of tips kan geven hoe ik misschien achter me probleem kan komen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hmm, doe eens een memtest ... , het intikken van een toets zorgt natuurlijk voor een interupt wat bepaalde processen even stop zet. Je kan ook proberen om in de bios optimalized configuration aan te zetten. Wat voor windows draai je?, bij xp kan je ook uitzetten dat hij na een fout automatisch reboot ... , Kijk ook eens welke temperatuur je processor heeft, mischien is de cooling niet oke..

[ Voor 13% gewijzigd door djexplo op 03-12-2003 11:23 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:22

samo

yo/wassup

Welk OS heb je?
Misschien moet je effe reboot-on-bsod uitzetten (system properties, startup & recovery)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Amstel76
samo-arne schreef op 03 december 2003 @ 11:23:
Welk OS heb je?
Misschien moet je effe reboot-on-bsod uitzetten (system properties, startup & recovery)
Ik draai XP, maar soms reset hij ook tijdens het opstarten. Het gaat niet altijd om een toets aanraking, maar ook als ik de zijkant van de laptop aanraak. Het lijkt dus iets met stroom oid te maken te hebben, maar dan snap ik alleen iet waarom hij het niet altijd doe.

CPU temp ligt rond de 50 graden, komt nooit boven de 55 uit.

Ik laat me laptop wel vaak 24/7 aanstaan, de accu zit er dan wel in, maar hij werkt van netstroom dan. Kan dan een probleem veroozaken?

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Laatste keer dat ik dat met een laptop heb gehad was een slecht afgeschermde batterijconnector aan de binnenkant. De koperzijde van die printplaat kon in contact komen met andere onderdelen.
Met wat tape op kunnen lossen (duurt trouwens best nog wel even, als je dat netjes wilt plakken). Garantie? Terug met dat ding.
Anders wordt het waarschijnlijk wat huisvlijt om het weer goed te krijgen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Amstel76
Tony Vroon schreef op 03 december 2003 @ 11:37:
Laatste keer dat ik dat met een laptop heb gehad was een slecht afgeschermde batterijconnector aan de binnenkant. De koperzijde van die printplaat kon in contact komen met andere onderdelen.
Met wat tape op kunnen lossen (duurt trouwens best nog wel even, als je dat netjes wilt plakken). Garantie? Terug met dat ding.
Anders wordt het waarschijnlijk wat huisvlijt om het weer goed te krijgen.
Ja heb hem al terug gestuurd :( maar bij hun restarte hij niet.

• Amstel76
/kick, iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Pagina: 1