Toon posts:

[excel - VBA] alleen nieuwe data saven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele database gemaakt in Excel waarbij gebruikers diverse velden kunnen vullen mbv formulieren. De kale database (dus alleen VBA) is ongeveer 700 kb groot. Wordt een nieuw record door een gebruiker toegevoegd en opgeslagen, dan wordt de hele file, inclusief ongewijzigde VBA code, opgeslagen.

Is het mogelijk dat ik met een save-commando alleen de toegevoegde regel opsla, zodat de save functie een stuk sneller werkt?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik heb een simpele database gemaakt in Excel
Mja.. Daar gaat het volgens mij al fout. MS Excel is niet gemaakt voor dit soort dingen; daar is MS Access voor uitgevonden.

Zou me niets verbazen daarom als het niet kon; normaliter sla je niet alleen de gewijzigde formules van een MS Excel werkblad op.

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 03-12-2003 11:05 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Afdeling Automatisering heeft ivm licencies en "huis tuin en keuken gefröbel" geen Acces op de computers geïnstalleerd. Het is dus helaas niet anders.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 11:06:
Afdeling Automatisering heeft ivm licencies en "huis tuin en keuken gefröbel" geen Acces op de computers geïnstalleerd. Het is dus helaas niet anders.
Dan zit je denk ik heel erg snel vast aan de beperkingen van MS Excel als database.

Je zou allicht jouw baas een schop kunnen geven en hem de afweging voorleggen wat goedkoper is: Jou (en anderen) vele uren laten aanklooien met MS Excel, of iets beters bouwen in MS Access en daar 1 licentie voor aanschaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door gorgi_19 op 03-12-2003 11:09 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Qua VBA ben ik meer een Access-man dan een Excel man, maar ik zou zeggen dat dat er aan ligt hoe je je applicatie opgezet hebt. Ik ben zelf altijd groot voorstander van het scheiden van je interface en je data. Dat doe ik dus ook altijd bij Access databases, zodat je de interface kan onderhouden zonder aan de data te komen.

Als je je applicatie zo hebt opgezet dat je zut direct in hetzelfde bestand gezet wordt, dan heb je denk ik een probleem. Handiger is het het om een nieuw werkblad object aan te maken, en daar je data in op te slaan. Dat kan je vervolgens los van je interface opslaan of verder gebruiken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
@ATS,

ik denk dat dit de oplossing is. Dit heeft meerdere voordelen dan alleen de oplossing voor mijn probleem. Tevens is e.e.a. redelijk eenvoudig te realiseren.
Pagina: 1