Cooliez schreef op 16 december 2003 @ 14:17:
Nou, ik vind dit ook gruwelijk duur eigenlijk.
Hier heb ik het over over de server uit de VS...
Dataverkeer is serieus goedkoop in de VS, en een server zoals hun dat aanbieden vind ik te duur eigenlijk.
Er zullen geen problemen met de server zijn, dat niet, maar ik de reden hierdoor is mede doordat het bedrijf al langer bestaat.
Het probleem met pcextreme was dat de server van for-hosting gewoon totaal niet up-to-date was.. Ik ga niet te veel woorden vuilmaken aan dit topic, omdat het toch uit zal lopen op flames, zoals gewoonlijk.
Ik ben zelf klant van pcextreme, en
was medewerker, maar ik ben dus hiermee gestopt.
Verder heb ik ook nog een site op een andere hoster staan, welke enkele euro's duurder is per maand als pcextreme met 25mb schijfruimte. De service is gaar. Vele malen gaarder als pcextreme.
Ook is er onderhand al root verkregen op die server, link zet ik niet, omdat dit toch maar negatief is.
Ook moet je inzien dat mensen alleen maar negatieve dingen posten op het forum van pcextreme. Dit gebeurt bij elk bedrijf. Mensen hoor je vaak klagen, maar een enkeling is positief.
Sorry Cooliez,
Maar kan merken dat je in dezelfde leeftijdscategorie zit als Lennert. Want als je met een serieus hostingbedrijf bezig bent, kun je niet zulke prijzen vragen zoals bij pcextreme. Dat is gewoon onmogelijk. Ik zal je uitleggen waarom. Als je een serieus hostingbedrijf heb, ben je daar fulltime mee bezig. Zeg maar een fulltime baan van 40 uur per week maar vaak veel meer dan 40 uur. Je moet hierbij denken aan:
- Promotie
- Helpdesk
- Boekhouding
- Serveronderhoud
- Enz.
Aangezien dit dagtaken zijn moet je dus ook een acceptabel maandloon hebben om van te leven. Maar ik denk dat jij dat nog niet zo ziet, aangezien je nog bij je ouders zal wonen.
Daar komt nog bij dat pcextreme in het begin waarschijnlijk een "run" heeft gehad van klanten. En misschien nog steeds. Maar je kunt een server niet oneindig "volstoppen" zoals pcextreme waarschijnlijk doet. Zeker niet met de huidige pakketten.
Stel dat pcextreme zo'n 100 klanten van 1 euro per maand heeft vergaard. Dan zou hij nu dus op zo'n 200 accounts zitten aangezien hij nog maar 2 maanden bezig is. Dan heeft hij inderdaad een leuk bedrag op zijn rekening staan.
€1 x 12 = €12 per jaar per klant
200 klanten x €12= €2400
Maar daarmee is de server al méér dan vol. Zeg maar gerust massale overselling!
Dat verklaard ook de problemen bij forhosting! En dat heeft m.i. niets te maken met up-to-date o.i.d. Want ook bij de huidige sever (die wel up-to-date is) gaat het al mis! De cpu draait waarschijnlijk al overuren.
Een fatsoenlijke server (ook in amerika) kost minimaal € 150,-- per maand.
Dat maal 12 = €1800 voor een heel jaar
€2400 - €1800= €600 euro winst VOOR EEN HEEL JAAR
Sorry, maar daarvan kun je nog geen droog brood eten. €600 :12 =€50 per maand winst.
Zelfs al zou je bij forhosting blijven met €40 in de maand heb je nog geen acceptabel inkomen per maand.
€40 x12 = 580 per jaar aan serverkosten
€2400 - 580 =1820 per jaar winst
€1820 : 12 = €152 per maand winst
Dus ook met €152 per maand kom je niet ver. Tenzij je natuurlijk bij je ouders woont. Dan is het een leuk zakcentje. Maar meer ook niet. Reken zelf maar uit hoeveel servers je moet hebben om een acceptabel inkomen wilt hebben. En ga ervan uit dat je met de huidige pakketten echt géén 200 mensen erop kunt zetten! Maar zelf als zou je dat doen, dan heb je nog een server of 10 (2000 klanten) nodig.
Daar komt nog bij dat ik je voorspel dat pcextreme al zijn klanten gaat verliezen. Daar durf ik alles op te zetten!
Verder vind ik dit soort opmerkingen niet "zwartmaken", maar gewoon de feiten zoals ze zijn. En feiten mogen op tafel komen. Want ik persoonlijk wil niet dat mensen hiervan de dupe worden.