Sorry voor de onduidelijkheid.
Eigenlijk is het geval heel simpel.
Twee weken geleden heb ik een nieuwe pc gekocht bij snogard in Keulen.
Pentium 2600 mhz 800 fsb, 512 mb ddr ram, moederbord msi 865pe neo2, pixelview grafische kaart nvideo fx 5200 128mb, maxtor 120 s-ata.
Nu eens thuisgekomen heb ik windows xp hierop geinstalleerd. Werkte naar behoren behalve de micro, zeer zwak signaal met ruis (audiorecorder) en bij messenger helemaal niks.
Men heeft me toen geadviseerd om een nieuwe soundkaart bij te kopen daar msi moederborden met sound ac97 onboard vaak dit probleem geven. Ik heb daarop een creative soundblaster audigy mp1 gekocht en geinstalleerd. Tevergeefs probleem bleef (bios ac97 disable, plugs ok, instellingen en driver ok).
Nieuw advies, begin eens volledig opnieuw met windows te installeren.
Ok dit wilde ik nu doen.
Probleem, na bios aanpassing (boot cd) en na insteken bootcd windows, cannot boot cd error 4 is de boodschap.
Ik geraak ook niet in msdos om een manuele run van setup.exe te doen (klavier reageert niet).
Als ik vanuit mijn bestaande windows naar dos prompt ga kom ik tot het ingeven van de serienr, dan geeft hij windows is nog actief !
Zo zit ik met een probleem.
Om mijn systeem na te kijken en de software te installeren vraagt mijn leverancier min 100 €.
Ik weet niet wat ik nog kan doen, normaal gezien is dit niet moeilijk, maar .....
Alvast bedankt