MS word probleem (office 2000)

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03-2025
Elke keer als ik word afsluit krijg ik de een rare melding:

"word cannot save changes to the global template because it was openend with read-only acces. Do you want to save the changes in a template with a different name?"

Weet iemand hier misschien wat dit zou kunnen zijn ?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:55

samo

yo/wassup

Ik denk dat dit betekend dat word geen veranderingen kan opslaan in ge globale template omdat het als alleen-lezen bestand is geopend. Nu vraagt word of je de template (normal.dot) wil opslaan onder een andere naam.
Heb je wijzegingen gemaakt in stijlen in een document ofzo?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

beter uitgelegd :P ^^^^

[ Voor 88% gewijzigd door ThaHandy op 03-12-2003 11:02 ]

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Erwin_F schreef op 03 december 2003 @ 10:59:
Elke keer als ik word afsluit krijg ik de een rare melding:

"word cannot save changes to the global template because it was openend with read-only acces. Do you want to save the changes in a template with a different name?"

Weet iemand hier misschien wat dit zou kunnen zijn ?
Lijkt erop dat iemand anders het document geopend heeft, waardoor anderen (jij en volgenden) alleen read acces krijgen.
Veranderingen kun je dan niet opslaan onder de 1e naam, maar alleen onder een andere.

Andere optie is dat je dit document van een CD-rom opent. en dat je daardoor alleen (logisch) leesrechten hebt.

3e optie is dat het document beveiligd is, en dat het niet vernanderd mag worden, maar alleen onder een andere naam opgeslagen worden.

Succes!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Erwin_F
Nou ik heb het al als ik word open en direct erna afsluit, dan krijg ik die melding ongeacht of ik iets wijzig

Ik zit op een netwerk en ik haal een normal.dot op van het netwerk en andere gebruikers halen hetzelfde bestand op

Maar alleen ik heb die melding en hun niet :/

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:55

samo

yo/wassup

Stiffener schreef op 03 december 2003 @ 11:04:
[...]

Lijkt erop dat iemand anders het document geopend heeft, waardoor anderen (jij en volgenden) alleen read acces krijgen.
Veranderingen kun je dan niet opslaan onder de 1e naam, maar alleen onder een andere.

Andere optie is dat je dit document van een CD-rom opent. en dat je daardoor alleen (logisch) leesrechten hebt.

3e optie is dat het document beveiligd is, en dat het niet vernanderd mag worden, maar alleen onder een andere naam opgeslagen worden.

Succes!
Of het is een bestand dat van cd gekopieerd is (en de rechten zijn nog niet aangepast). Maar dr staat toch of hij de template onder een andere naam wil opslaan, dus zal het wel normal.dot zijn. Dat heb je meestal als je stijlen ofzo toevoegd, of het standaard lettertype aanpast.... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Erwin_F
het is geen bestand dat van een cd is gekoppieerd

Er staat wel een vinkje bij read-only maar als ik die weghaal heb ik die melding nog steeds

maar toch vind ik het vreemd want andere gebruikers hebben die melding niet maar ik wel

In tools>options>save staat ook "promt to save normal template" dat vinkje staat ook uit en toch krijg ik die melding nog

Edit: Ik heb alle schrijf rechten op het netwerk ik ben domain administrator

[ Voor 16% gewijzigd door Erwin_F op 03-12-2003 11:22 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 19:41
Erwin_F schreef op 03 december 2003 @ 11:05:
Nou ik heb het al als ik word open en direct erna afsluit, dan krijg ik die melding ongeacht of ik iets wijzig

Ik zit op een netwerk en ik haal een normal.dot op van het netwerk en andere gebruikers halen hetzelfde bestand op

Maar alleen ik heb die melding en hun niet :/
Dan heb jij daar waarschijnlijk geen schrijfrechten toe en heb je een aanpassing gemaakt (ooit) die hij daar weer terug wilt schrijven en dat mislukt dan.
Neem contact op met je systeembeheerder om dat probleem op te lossen. :)

let the past be the past.

• Erwin_F
Ik heb alle schrijf rechten en ik ben stage loper de systeembeheerder kwam er niet uit dus ik mag dit klusje opknappen

op het netwerk heb ik domain administrator rechten ik kan alles wijzigen als ik wil

Verwijderd

Kijk even bij je (sorry, ik heb NL versie) Opties -> Bestandslocaties. Staat daar het default pad bij gebruikerssjablonen?
Paden van Werkgroepsjablonen en Documenten kun je vaak 'ongestraft' wijzigen, maar wijzigingen in gebruikerssjablonen levert hier ook wel eens dit soort rare meldingen op.

(had op verstuur ipv bekijk bericht geklikt |:()

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 13:09 ]

• Erwin_F
bij mij heet het "file locations"

en hij verwijst naar de juiste directory net zoals met alle andere gebruikers die verwijzen naar dezelfde directory

Ik heb hier lang mee zitten worstelen maar ik kan er maar niet achter komen wat het kan zijn

Verwijderd

Hoewel ik het me niet kan voorstellen op een netwerk, gaf google dit antwoord:
JS: It probably means your copy of Word has been infected with a macro virus. These are common. Any of the anti-virus vendor sites will give you advice, or see www.anet.cz/alwil/wwmacro.htm. Run an up-to-date version of a virus checker such as F-Prot (see www.datafellows.com/), which is free for home use.
Kan geen kwaad om te checken.
Heb je Herstelopties van Word al geprobeerd btw? (Help -> Analyse & herstel).

• Erwin_F
ik heb zojuist herstel gekozen er is vanalles gebeurt maar ik krijg nog steeds die gekke melding
het is ook geen virus want we hebben hier symantec Antivirus corporate edition en alles up to date heb ook nog gescanned maar tevergeefs....

• Erwin_F
Ik heb zojuist Office 2000 in zn geheel ge uninstalled en daarna weer geinstalled en nog krijg ik die melding :|

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Heb je de normal.dot al eens verwijderd..

Owja.. en als je een uninstall en install doet overschrijft Office de normal.dot niet want deze wordt ook niet verwijderd bij een uninstall.

[ Voor 30% gewijzigd door PsychoG op 03-12-2003 15:15 ]

• Erwin_F
normal.dot verwijst naar een netwerkdrive.. dus die moet ik niet verwijderen

hij maakt alleen een snelkoppeling aan van de normal.dot en die zet ie neer in c:\documents and settings

[ Voor 43% gewijzigd door Erwin_F op 04-12-2003 10:41 ]

Pagina: 1