Spontaan geen USB poorten meer

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb een refurbished Soyo SY-6BA+III moederbord (gewoon een standaard Pentium 2/3 moederbordje). Tot gister werkte het prima, tot ik het ging inbouwen in een kast. Nu doet ineens geen enkele (en het zijn er maar 2) usb poort het meer (diverse USB devices geprobeert). Volgens Windows is er geen probleem en staan ze gewoon aan. Volgens de bios ook.

Nu ben ik wat handig en meet ik op de USB poort, er staat geen 5v spanning op.

Misschien weet iemand wat meer van USB dan ik?

Verwijderd

Als je nu de schroefjes waarmee het moederbord vastzit nu eens losdraait en er wat isolatie tussen doet. Misschien werkt de USB dan weer ? (het is nl pas opgetreden toen je het bord inbouwde !)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ik heb het bord alweer uit de kast gehaald. Ik zie overigens twee zekeringen vlak bij de USB zitten (maar ja, dus ook bij zon beetje het halve bord), en die geleiden niet. Ik ga ze wel vervangen...

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Poehee, het is opgelost. Wat het was:

Ik had een mini toetsenbordje, waarvan de mini USB stekker verkeerd om er in zat (is makkelijk te verwisselen...). Dat heeft voor een flinke stroom gezorgd, waardoor de eerste zekering klapte. Daarna probeerde ik de andere USB poort. Resultaat, poort 2 ook dood.

De zekeringen vervangen (1a, fast) en hij doet het weer fantastisch!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Zo had ik ook een leuke op mijn epox 8rda+. Usb werkte wel, maar geen enkel
apparaat werd recognized. Bios gaf toen ook -10 aan op de proc temp. En geloof me ik draai op lucht en het vriest echt geen 40 graden hier ;) .

Toen na een reboot een bios bootblock die met geen mogelijkheid was weg te krijgen. Emergency bios flash geprobeerd no go. Toen uit frustratie die hele pc een rotschop verkocht 8)7 en even laten rusten (kom op het is je eigen pc, die mag af en toe een klap krijgen, dat verdient dat ding ook eigenlijk...). Uurtje later was er niets meer aan de hand....

Ik werk in een TD, heb al iets 200 pc's op de teller staan maar dít heb ik dus nog nooit van me leven meegemaakt....

zo kan het dus ook gaan :P .

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Q op 03-12-2003 19:50 . Reden: gefatsoeneerd... ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)